Ervaring en betrouwbaarheid van Actieve systemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ervaring en betrouwbaarheid van Actieve systemen

Ik ben het beu om versterkers e.d te sleuren
    Hoe is de betrouwbaarheid van actieven systemen ?
    Al enkele jaren is er van alles op de markt .
    Zijn er hier forumleden die met bepaalde systemen, merken ( gepowerde kasten dus ) problemen hebben gehad ? uitval enz...
    Dit is mijn vraag: kwa degelijkheid en VOORAL betrouwbare systemen .
    Ik zit namelijk te denken aan de nieuwe NT series van EAW
    Alvast bedankt
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Jasper Ravesteijn
    • Aug 2004
    • 39

Ik ben het beu om versterkers e.d te sleuren

tsja, dat horen we meer als Meyer importeur en kunnen erover meepraten. geen zware/logge externe amp/processor rekken op het zijtoneel, eenvoudige bekabelingsstructuur, alle kasten van identiek type geven precies hetzelfde faserein signaal weer, dedicated amps voor luidsprekerformaten en nog veel meer voordelen

Hoe is de betrouwbaarheid van actieven systemen ?

als de fabrikant goede versterkers kan produceren zeeeeeeer betrouwbaar.

Al enkele jaren is er van alles op de markt .
    Zijn er hier forumleden die met bepaalde systemen, merken ( gepowerde kasten dus ) problemen hebben gehad ? uitval enz...

met MS komt er echt weleens een kast terug voor service of zelfs reparatie. maar heeft dit vrijwel nooit iets met de processor en/of versterker te maken.

EAW is een prima klasse A merk al weet ik niet veel van hun self-powered systemen/geen ervaring mee.

Groet en succes,
    Jasper
    Last edited by Gast1401081; 18-03-06, 03:07.

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

Lokale SoundProjects dealer heeft een stel Xactjes en een compleet masterblaster systeem.

Toen de Xacts net uitkwamen ( nu 12.5jr geleden ) heeft hij er setje aangeschaft, en ze doen het nog steeds, zonder uitval ed. Volgens hem nog nooit storing gehad. Zijn zwaar in de verhuur geweest, en dat is te zien. Ik heb ze vaak genoeg meegehad als monitors ( eerste versie van Xacts had nog geen statiefgaatje ) samen met een stel nieuwere ( uit 2004, dus het nieuwe type ) voor in de zaal. En dat gaat werkelijk super. ( met SP15 subs )

Het zal mij niks verbazen als soundprojects de best klinkende actiefe ( compacte ) systemen op de markt heeft ( durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik nog niet vreselijk veel dergelijke A merk systemen heb gehoord )

Ook het masterblaster systeem ( SP3-60 ( ouwe versie) /SP2-15 ) al 2x mee gehad op klus, en werkelijk dat blaast! Voor mij niks meer anders, deze puber is al aan het sparen voor een set Xacts! ( en daar komen later nog 2* SP15subs bij )

En om eerlijk te zijn klinken de ouwe Xacts bijna nog net zo goed als die nieuwe!
      Last edited by GoTMoRe; 17-03-06, 17:20.
      lala..

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Ook ik heb het een en ander aan ervaring met Sound Projects, niet met alle systemen maar wél met SP-4, SP-3, SP-2 en X-Actjes.

Persoonlijk vind ik SP-systemen zéér vriendelijk en mooi klinken, ze blijven ook mooi als ze op hun donder krijgen. Ook zijn ze absoluut hufter-proof door de ingebouwde DSP (voor mezelf vind ik dit tegelijk eigenlijk ook een minpuntje, omdat je een stuk controle kwijt bent).

Voornaamste dat er in mijn ogen (oren) enigszins ontbreekt bij de SP-2 en SP-3 systemen is druk in het mid-laag (SP-4 geen live-ervaring mee). Hun spullen zijn érg geschikt om theather / jazz/ bigband/ soul en dergelijke mee te doen, maar door eerder genoemde 'tekortkoming' misschien minder geschikt om vette rock mee te draaien.

En ander minpuntje is de stoffering, hoe erg dat voor jou is hangt uiteraard af van waarvoor je het gebruiken wilt. In het theather zal dat minder van belang zijn dan in een rock 'n roll situatie.

Verder heb ik weinig tot geen ervaring met andere actieve systemen, dus op dat gebied kan ik weinig verder helpen.

Hopelijk heb je er wat aan ;-)
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Jasper even opletten hoor
          Dit mag niet van MAC
          sis

>>>is ook al weer ge-edit. Maar toen je dit topic opende was ik ongeveer bij jasper op de koffie. Dus ook hier geen vriendjespolitiek, voordat iemand daar weer een topic over begint. >>gerard
          Last edited by Gast1401081; 18-03-06, 03:12.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Jasper even opletten hoor
            Dit mag niet van MAC
            sis
            Edit : idem. Zelfs dat wordt weggehaald. >>gerard
            Last edited by Gast1401081; 18-03-06, 03:12.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

Even een semi-zijweg, maar misschien toch handig voor sis als het wel bestaat:
              Subjes met amps voor zichzelf en voor eventuele topjes, dus met crossover, inserts (voor eventuele topjes die processor gestuurd zijn), en 2 versterker kanalen. Zo dus, dat je alle zware rotzooi in 1 kast hebt die je gewoon op de grond kan laten staan, en ook nog eens zelf kan kiezen wat voor topjes je erop zet. Dat lijkt mij nou erg handig.

Ik weet niet wat voor jou te klein is, maar een Nexo ps10 setje, met de bijbehorende versterker (dus incl processor) en het bijbehorende subje, is erg mooi. Heb je natuurlijk wel de extra versterker, maar het scheelt weer een subje.
              De groeten => Micha

Comment

• j@ns
                • Apr 2005
                • 93

mss wel iets anders:

waarom bouw je geen inbouwversterkers in?

die kosten 2e hands geen drol meer, ik kon laatst 2 inbouwversterkers a 1500w rms @ 4 ohm (a1500) voor 250 de stuk kopen

dit zijn s.a.d. versterkers alias hypex ik gebruik zelf de a750 voor op het laag op RCF ESW 1018,s en is eigenlijk te licht maar ze brullen behoorlijk.

dus mss een goedkope oplossing voor je

mvg jans

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Originally posted by berolios
                  Voornaamste dat er in mijn ogen (oren) enigszins ontbreekt bij de SP-2 en SP-3 systemen is druk in het mid-laag (SP-4 geen live-ervaring mee). Hun spullen zijn érg geschikt om theather / jazz/ bigband/ soul en dergelijke mee te doen, maar door eerder genoemde 'tekortkoming' misschien minder geschikt om vette rock mee te draaien.
                  Nou..Als je een beetje bij draait op de eq, dan kunnen die subs ook zeker wel flink drukken! Ik ben dan geen meyer gewent, of hoorngeladen systemen. Maar vergeleken met de Lem Pegasus 118 die een kameraad van me heeft, verslaan die soundprojects ze wel heeeel dik. Als was het al alleen maar om de klank. ( vindt de pegasus wat blikkerig klinken als je echt hard gaat )
                  lala..

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Originally posted by GoTMoRe
                    Nou..Als je een beetje bij draait op de eq, dan kunnen die subs ook zeker wel flink drukken! Ik ben dan geen meyer gewent, of hoorngeladen systemen. Maar vergeleken met de Lem Pegasus 118 die een kameraad van me heeft, verslaan die soundprojects ze wel heeeel dik. Als was het al alleen maar om de klank. ( vindt de pegasus wat blikkerig klinken als je echt hard gaat )
                    De prijs van 'n SP-setje is dan ook HÉÉL anders dan van 'n LEM-setje. Dus dat mag dan ook wel.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by GoTMoRe
                      Het zal mij niks verbazen als soundprojects de best klinkende actieve ( compacte ) systemen op de markt heeft ( durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik nog niet vreselijk veel dergelijke A merk systemen heb gehoord )
                      Ik heb net mn rijbewijs, en het zou me niks verbazen dat m'n dafje de snelste auto ter wereld is. Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen omdat ik Michael Schumacher nog niet ben tegengekomen in een F1-bak.

jaja

Comment

• GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

Originally posted by MacGyverSounds
                        Ik heb net mn rijbewijs, en het zou me niks verbazen dat m'n dafje de snelste auto ter wereld is. Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen omdat ik Michael Schumacher nog niet ben tegengekomen in een F1-bak.

jaja
                        en zo ken ik er nog wel een paar..
                        lala..

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Dames en Heren,
                          het gaat er mij niet om welk systeem het beste klinkt . dat zal ik zelf wel bepalen , want als we DIE discussie gaan voeren kom ik geen stap verder en dit is niet de bedoeling van DIT topic !
                          Welk wil ik weten hoe betrouwbaar actieve sytemen zijn .
                          en merken , tja , dat kan vanalles zijn :
                          DAP, alto, D&B, HK-audio, KS, RCF, meyer , EAW NT serie enz...
                          Groeten
                          sis

Comment

• goldsound
                            • Jan 2003
                            • 429

Wij gebruiken nu al 4 of 5 jaar Mackie en nog nooit problemen met gehad
                            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Peter Vanhove
                              • Jun 2002
                              • 347

Sis,

Zoals je weet gebruiken wij al enige tijd gepowerde kasten van Tecnare.
                              We hebben de V-15PC met een 1000w ICE versterker voor het laag, en een 500w ICE voor het hoog. Ook onze grote line array is volledig gepowerd, elke kast heeft 3 versterkers ook allemaal ICE.
                              In het begin was er iets loos met één reeks versterkers, die gingen wel eens defect. Nu de nieuwe generatie versterkers er in zit hebben we nog geen enkel probleem gehad.
                              ICE versterkers worden gemaakt door een zusterfirma van B&O, en worden aanzien als de allerbeste en meest betrouwbare inbouwversterkers die er bestaan. Volgens een woordvoerder van die firma waar ik ooit eens mee praatte voldoen ze aan de "militare specificaties" (iemand een versterker nodig voor in een tank of een F-15).
                              Zij worden gebruikt door zowat alle grote luidsprekermerken, je moet maar eens op de website van ICE kijken.
                              Hier alle info over de versterkers http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1022.asp en dan naar references (van Renkus heinz tot exel de makers van Tecnare en een heleboel ertussen). Als ik mij niet vergis gebruikten EAW ook al deze versterkers in een vorige reeks gepowerde kasten, de NT reeks weet ik niet. Zelfs Turbosound heeft een of andere kast die deze versterkers gebruikt heb ik mij laten vertellen.
                              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

Working...