aanschaf nieuwe tops

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

aanschaf nieuwe tops

hallo,
    na het nodige nadenken, uitproberen en luisteren, en het lezen hier heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil graag nieuwe toppen aanschaffen.

enkele feiten
    reeds in bezit: 4 maal reflexkast met B&C pzb46 18"
    4 maal Cerwin Vega L36 PE hoornkasten
    Ik heb op dit moment een stel zelfbouw toppen met 15" beyma met een 2" hoorn.
    versterkers: 3 maal studiomaster D1600.

Voor het vele cafe, zalen werk wil ik graag een stel toppen hebben die dus zowel in combi met enkel basje als in setje met 2 B&C en enkel CV werkt.

ik heb mn ogen laten vallen op een stel HK vt112 topkasten, hiervan zouden er dan 4 stuks worden aangeschaft, iemand ervaring mee? vorig jaar reeds gevraagt maar antwoordt uitgebleven, ook interressant zijn de JBL mpro412. op de duitse forums komt het merk KME veell voor iemand hiermee ervaring? Verder evt suggesties om actief te gaan?

Ik denk zelf aan 4 stuks om zo multi te kunnen inzetten en flexibel te zijn. Mijn huidige toppen gaan retehard maar stralen beperkt af.

Evt zelfbouwen is ook een optie, alleeen is hier zoveel in te verkrijgen waarbij een opjectieve mening van geluidskwaliteit zeer moeilijk is, immers je eigen gebouwde kastjes zul je niet snel de grond indrukken.

mijn budget is om en nabij de 1500 euro, tweedehands is dus ook zeker goed.

Ik ben benieuwd naar reacties waar ik iets mee kan.
    bedankt
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

die hk toppen 4 voor voor 1500?

doe er mij dan maar een pallet die kastjes zijn rond de 1000 eurie per stuk
    <laat het maar draaien>

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

zoals ik al schreef, ik ga uit van een set tweede hands kasten, dit ondermeer omdat je meer waar hebt voor je geld, opknappen geen probleem is en voor nieuwe kasten je idd een hele bak geld kwijt bent.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

er is moeilijk aan te komen 2e hands want ik zoek nog steeds subs van hk lp118 en nog steeds niet gevonden dus dan maar nieuw kopen binnenkort.
        <laat het maar draaien>

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

jammer dat er geen reactie is over bovengenoemde merken. In duitsland toch zeer veel gebruikt in de proff. wereld. Nu kwam ik bij een hele andere speaker namelijk de community td212 https://<a href="http://www.directpr.../TD212.pdf</a> Kent iemand deze speakers?? Het oude systeem ken ik wel met de enorm brede kasten maar hier stoppen ze 2 12" speakers in een wel heel klein kastje!! Vermogen bij Community is nooit hoog geweest zoals men opgeeft, kijkt men echter naar de aanbevolen versterkervermogens is het ineens hele andere koek.

Iemand heeft toch wel ervaring met JBL, HK-audio, KME of Community?? Of heeft hier iedereen een EV of dynacord set, behringer of d"r"ap rommel?

Comment

• Decitech
            • Mar 2006
            • 63

Hallo,

Ik heb even je link aangepast: http://www.directproaudio.com/images/products/TD212.pdf

Wat me opvalt aan je post, je zegt dat Dap rommel is, hier ben ik het absoluut niet mee eens. Natuurlijk als je Dap gaat vergelijken met de andere A-merken die je aangegeven hebt, kan je er zelf vanuitgaan dat dit niet te vergelijken is. Dap maakt erg leuk spul voor beginnende drive in show, ik denk dat menig beginnende drive in show zonder Dap/Showtec en andere budget merken niet uit de voeten kwam.

Ik hoor elke keer maar weer dat Dap prul is en dat Dap slecht is, maar vanwaar bazeren jullie dit. Elk merk heeft zo hun slechte en goede producten; Dap is daar 1 van. Ik ben zelf begonnen met Dap als kind, waarom? Omdat dit betaalbaar was voor iemand van 13 of zelfs nog jonger. Hierdoor kan je naamsbekendheid krijgen en je drive in show langzaam uitbreiden. Ik zie de gemiddelde tiener nog geen fatsoende HK set kopen. Bovendien is de prijs/kwaliteit van Dap zo slecht nog niet, ook niet in de pro series van Dap. Natuurlijk gaat hier ook het gezegde op: alle waar naar het geld.

Ik zelf heb ervaring met HK en JBL, en ik moet zeggen dat JBL erg goede speakers maakt maar ook teleurstellende speakers die erg schell zijn en een slechte klankkwaliteit. HK daarintegen heb ik alleen goede ervaringen mee. Met name met de HK actor set heb ik menig keer mogen draaien.

Al met al gaat mijn voorkeur tegenwoordig toch uit voor zelfbouw, simpelweg omdat er tegenwoordig 100de leuke ontwerpen te vinden zijn, en je een set kan maken naar wens.

Mvg,

Sjors Vink
            "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

mja dap maakt leuke spullen idd voor de drive-in disco's op een klassenfeestje of het buurtfeest in de schuur. Maar wanneer ik mensen aan het werk zie die net geld vragen voor een klus en dan aankomen met Dap spullen dan maak ik snel rechtsomkeert en vertrek. Want wanneer een verhuurbedrijf een set van dap wegzet voor een band en zegt dit is goed spul, nee dat gaat er bij mij niet in, ook al kan het zo zijn dat het aanwezige publiek het op een gegeven moment niet meer hoort dmv "veel" alcohol gebruik. laten we idd realistisch blijven en wanneer ik op zoek ben naar een stel nette topkasten, dan mag ik rustig zeggen dat dap in die zin "rommel" is.
              En ja ik erger mij eraan wanneer de klant bij mij komt en zegt, "maar bij die en die kan ik 3,6 kw krijgen voor 200 euro!! Blijkt het een actief setje van dap te zijn.

Zelf dus ook het nodige zelf gebouwd of laten bouwen, ja het voldoet aan je eisen, is redelijk betaalbaar en in te delen zoals jij denkt het het beste te kunnen gebruiken.

Alleen waar ik regelmatig tegenaan loop, er staat geen merk op dus zal het wel niets wezen, mijn huidige toppen zijn te groot om multifunctioneel in te zetten, ze hebben een heel groot bereik, alleen niet breed.
              Vandaar dat ik opzoek ben naar een stel toppen die goed te gebruiken zijn bij diverse klussen, compact, enig sinds "geaccsepteerd" zijn en vooral net klinken voor het geld, maar ook voor MIJN oren.

oja de Actor set heb ik ook meerdere malen gehoord, eveneens de Projector, mijn mening lekker mid hoog, alleen waar is de body?? zowel in het bass bereik als midlaag dit ontbrak bij beide compleet.

Comment

• Decitech
                • Mar 2006
                • 63

[
                Originally posted by Watt Xtra
                laten we idd realistisch blijven en wanneer ik op zoek ben naar een stel nette topkasten, dan mag ik rustig zeggen dat dap in die zin "rommel" is.

Nee, waarom, het ligt gewoon aan het doel dat je wilt bereiken.

Dap is inderdaad nooit in de verhuur te vinden daar hoor je mij niet over spreken. Ik zeg dat Dap zo slecht nog niet is voor beginners en vind het daarom nog niet respectvol om te zeggen dat is rommel. Stel je voor er is geen Dap, Behringer, of andere merken. Dan kunnen alleen de grote bedrijven doorbreken en de kleinere drive in shows gaan verloren. Er zijn veel mensen die een feest geven en een leuke show zoeken voor 50/100 personen en dat gaat prima met een dap/showtec set.

Als er nu alleen grote bedrijven bestonden, waar zijn alle kleine feesten dan? Maargoed, je kan hier uren lang over discusieren. In jouw zin, inderdaad is dap niet van toepassing, voor mij ook niet meer.

Wat betreft de geluidset, daarom heb je wel weer gelijk in, verhuurbedrijven willen merken zien, en goede merken jammer genoeg, want menig zelfbouwsetje is een stuk beter dan de fabriekskastjes van de rollende band. Maar ach, dit heeft gewoon te maken met betrouwbaarheid.

Ik huur zelf ook liever een setje met een merk erop waarvan ik weet *dit is kwaliteit*. Dat geeft niet weg dat zelfbouw een erg goede optie voor jouw kan zijn, ondanks je het gaat verhuren.

Waarom ga je niet eens kijken naar Master-audio/Eaw die hebben ook erg leuke kastjes ( wel duur ) maar wel goed, en een naamplaatje daar zeg je U tegen tegenwoordig, en dat is wat je wilt.

groetjes

Sjors
                "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

Working...