HBO opleiding licht & geluid??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SEM-productions
    • Mar 2006
    • 1

HBO opleiding licht & geluid??

Hey iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen,
    Ik ben dimitri, (beter bekend als Dimi)
    zit al jaren op dit forum en andere forums, dacht, laat ik nu maar is lid worden..

Mijn vraag is nu,
    Is er iemand die een goede HBO opleiding weet voor (voornamelijk live techniek) licht en/of geluid.
    Ben al aantal jaartjes bezig in dit vak, en wil er graag verder in.

Alvast bedankt

mvg, Dimi
  • Mr. M.
    • Jun 2004
    • 10

Alleen ben je voor komend jaar wat laat vrees ik. Laatste open dag was afgelopen zaterdag en inschrijving sluit over iets meer dan een week.

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Als je hier al jaren zit zou het je opgevallen moeten zijn dat er al zo'n 5 toppics over opleidingen zijn, met alle verschillende opleidingen die beschikbaar zijn, en bijna alle meningen daarover. Zoek naar 'opleiding' oid...
      Wat je dan ook tegenkomt is dat vooral in live geluid, de meeste mensen het verst komen zonder opleiding, maar gewoon door te doen.
      De groeten => Micha

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Hallo Dimitri!

Zoals Mr. M al aangaf is de OTT in Amsterdam een opleiding voor licht en geluid op hbo-niveau. Helaas is dit ook de enige in Nederland. Als je enkel geluid zou willen doen, kun je nog eventueel op het Conservatorium in Den Haag terecht.

Je zegt wat meer in de live-kant te zitten, maar de OTT daarentegen is wel meer gericht op theater. Dat wil nog niet zeggen dat je er dan niets aan hebt, maar ik raad je toch aan om volgend jaar een open dag te komen bezoeken alvorens je je inschrijft. Ook vorige week weer hebben we een hele hoop reacties gekregen van mensen die toch ineens een ander beeld hebben gekregen van de opleiding. De strenge selectie zorgt ervoor dat we graag mensen aannemen die een goed beeld van de studie hebben en niet zomaar afhaken. De studieleider overweegt dan ook om de open dag verplicht te stellen voor dat de student in spé zich aanmeldt.

Toch maar wachten tot volgend jaar dan.

Comment

Working...