CP2200 met ZX1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

CP2200 met ZX1

Hallo mensen,

Bij deze weer eens een vraag van mij. Ik ben nu dus definitief van plan om tweemaal de ZX1 te kopen. Nu wil ik hier echter ook een versterker bij.

In de data sheet van de ZX1 raden ze een CP1800 of een CP2200 aan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het is de bedoeling dat er in de toekomst nog een subje bij komt, pasief gefilterd en dan doorlussen naar de ZX1.

Uiteraard allemaal EV.

Graag uw reactie,

Ps 1: Gaat dus alleen om de combinatie ZX1 en CP2200, eventueel CP1800.
    Ps 2: Regel van zoveel versterker vermogen voor zoveel watt speaker weet ik allemaal wel.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Er kan flink wat vermogen op de ZX1, dus da's geen probleem! Vind ze zelf wel aardig klinken, mischien zelfs iets te scherp. Ik zou als ik jou was mischien toch eerder de ZX4 of ZX5 kopen omdat die zich beter lenen om nu een instant-PA te krijgen en later een fatsoenlijke sub onder te zetten en een leuke klus mee te draaien. Met de ZX1 met sub blijf je toch hangen op een goede 100-150man als bovengrens, zeker als het wat harder moet!

Vanuit die optiek zou ik voor de ZX1 dan ook eerder de Q66 of het gelijke (Dynacord-broertje) S1200 nemen. Deze zijn meer dan zwaar genoeg! De uitgave voor je versterker moet natuurlijk wel een beetje in verhouding staan tot de uitgave voor je speakers.

Mocht je later besluiten er alsnog een sub onder je ZX1's te zetten zou je kunnen denken aan de EV SB122 (dit was de subwoofer voor de voorloper, de SX-serie). Zou deze dan wel via een AC-one en een extra versterker aansluiten zodat je een actief systeem krijgt. Dit is veel beter te regelen en levert een beter rendement op!

Hoop dat je er wat mee kunt!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

SB 122 is inderdaad een heel leuk subje erbij. Gebruik ze zelf bij de SX300's voor de kleine klusjes. Zowel actief (AC-One), maar ook passief! Gewoon parallel aan de SX300. Gaat verrassend goed. Heb er dan wel een processor gestuurde versterker op staan (P1050 van Dynacord)

Alleen jammer dat er geen paaltje op kan naar de SX300...

Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Heren hartelijk dank voor jullie info. Uiteindelijk heb ik de set al besteld en moet deze morgen binnen komen. Rip uit mijn lijf, dus hoop dat het inderdaad de juiste keuze is. Ik doe er hooguit 100 man mee, vaak kinderen, dus zo hard hoeft het ook weer niet. Aangezien ze ook 363 dagen van het jaar gewoon in me kamer aan de muur komen te hangen.

Ik kreeg vanmiddag toevallig een folder binnen waar de SB122 in stond en werdt aangeraden in combinatie met de ZX1. misschien in de toekomst een idee. Geeft de SB122 een beetje het gevoel dat deze door wil drukken? En vult deze het laag van tweemaal ZX1 goed bij? Is het trouwens mogelijk om één SB122 te gebruiken met twee ZX1 op één CP2200 ?

Bijvoorbaad dank
        M.v.g. Sander

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

De SB122 geeft echt lekker drukkend laag hoor! Aangezien de gevoeligheid en max. output van de SX300 hoger ligt dan de ZX1, lijkt mij dat de SB122 hem makkelijk kan bijhouden, en een volwaardig systeem zal vormen.
          De SB122 is 300 Watt AES power, en kan dus met een S1200 of een CP1800/2200 prima worden aangestuurd. (Doe ik ook indien actief..)

2x ZX1 + 1x SB122 op een CP2200 lijkt mij weer wat lastig.
          Wil je dan de SB122 parallel aan een van de twee ZX1'tjes zetten?
          Of actief met de ZX1 tjes samen op een kanaal en de 122 op het andere kanaal?

Wel knap trouwens wat ze bij EV weten te halen uit een 12 inch subje met die afmetingen hoor!

Paul.

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Originally posted by SPS
            Of actief met de ZX1 tjes samen op een kanaal en de 122 op het andere kanaal?
            Dat was inderdaad het idee dat ik had. Alleen is alles mono dan, maar daar merk je op een feestje weinig van denk ik.

Beter zou zijn tweemaal de SB122 en dan gewoon doorlussen naar de ZX1, dan zijn de lage frequenties eruit gefilterd.

Kunnen de ZX1-tjes het hebben met de CP2200 vollledig open? Tis natuurlijk flink over vermogen, maar tot hoever kan ik gaan?
            M.v.g. Sander

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Goed vandaag heb ik ze eindelijk eens goed kunnen testen. De eerste versterker die ik binnen kreeg was zwaar beschadigd. Dus moest ff wachten op een nieuwe.

Over het geluid ben ik zeer te spreken. mooi helder, niet te schel hoog en er zit zelfs laag in het kastje In de toekomst moet er wel een subje onder voor wat extra laag.

De versterker voluit gehad met de mixer tot 0 dB, de versterker liet de 0dB leds niet eens gaan. Voluit blijven ze goed zuiver en merk je dat ze el wat power lusten.

Al met al zeer leuk setje.
              M.v.g. Sander

Comment

• Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

Originally posted by SPS
                SB 122 is inderdaad een heel leuk subje erbij. Gebruik ze zelf bij de SX300's voor de kleine klusjes. Zowel actief (AC-One), maar ook passief! Gewoon parallel aan de SX300. Gaat verrassend goed. Heb er dan wel een processor gestuurde versterker op staan (P1050 van Dynacord)
                Parallel aan de SX300?? Is de SB122 passief gefilterd? Hebben ze hem ook zonder filter erin, dit vraag ik omdat er op de site van electro voice een SB121 staat, waarin ze in de data sheet vermelden dat hij niet passief gefilterd is?

Is de SB122 de opvolger van de SB121, maar dan met een passief filter?

EDIT: Ik zie zojuist dat het op de site van electro voice veranderd is. Ze hebben de SB121 geup-date speciaal voor gebruik met de ZX1 of SX80.
                Last edited by Speakertje; 14-04-06, 17:25.
                M.v.g. Sander

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Ik zit ook te denken aan de aanschaf van een setje EV ZX1's als multifunctionele extra speakertjes bij de set die ik al heb. (HK ELIAS PX en 4x FAST).

Ze zullen onder andere gebruikt worden als monitor bij kleine klusjes, als in fills bij grotere dingen en als spreekinstallatie.

Ben alleen nog aan het twijfelen voor de versterker. Een EV CP1800 zou mooi zijn, maar is in verhouding wel wat duur. Zou bijvoorbeeld een Crown XLS602 ook geschikt zijn ??

Iemand nog andere opties ??

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

Ik zou zeggen de CP1800, heb je een hele goeie versterker aan voor "maar" € 300,- meer. Ik heb zelf de CP2200 met de ZX1-tjes en ben er zeer tevreden over. Komt een bak geluid uit en de versterker wordt niet eens warm.

Ik denk persoonlijk dat je voor de EV meer terug krijgt dan voor de crown als je ze weer verkoopt.

Ik houd het persoonlijk ook het liefste bij een merk. Maar ja das een tik van mij

Andere optie is misschien de Q66 van EV. De volume regelaars zitten echter wel aan de achterkant dus als je dit vervelend vindt dan neem je de S1200 van Dynacord, precies dezelfde versterker alleen zitten daar de volume regelaar aan de voorkant.
                    M.v.g. Sander

Comment

• Lennartsound
                      • Dec 2006
                      • 269

Wij hebben ook een paar ZX1 tjes aangeschaft voor de piepkleine klusjes. Heb er LabGruppen 2400Q op gezet dat gaat prima. Strakke, hoewel iets te felle sound, goed voor spraak en achtergrond geluid in beursstands. Voor een hoofdsysteempje vind ik ze wel veel te klein. Ga dan nog een paar goeie ouwe SX300's met SB760 voor dit soort werk erbij halen. Nadeel van de ZX1 is ook dat er geen wall-mount beugel voor is. Alleen een soort plaat waar je dan weer een trussclamp op kan schroeven ofzo. Maakt het geheel zowat nog duurder dan het ding zelf. Dan vind ik de SX300 een stukje slimmer gemaakt.
                      Je kan die ZX1 wel met 10 tegelijk optillen en ze nemen echt geen plaats in beslag.

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

De ZX1 is er ook in een installatieversie hoor!

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Bij de grote concurrent in onder andere Rotterdam kost de CP1800 op het moment net zoveel dan de S1200 dus dat is een makkelijke keuze lijkt me dan.

Originally posted by Speakertje
                          Ik zou zeggen de CP1800, heb je een hele goeie versterker aan voor "maar" € 300,- meer. Ik heb zelf de CP2200 met de ZX1-tjes en ben er zeer tevreden over. Komt een bak geluid uit en de versterker wordt niet eens warm.

Ik denk persoonlijk dat je voor de EV meer terug krijgt dan voor de crown als je ze weer verkoopt.

Ik houd het persoonlijk ook het liefste bij een merk. Maar ja das een tik van mij

Andere optie is misschien de Q66 van EV. De volume regelaars zitten echter wel aan de achterkant dus als je dit vervelend vindt dan neem je de S1200 van Dynacord, precies dezelfde versterker alleen zitten daar de volume regelaar aan de voorkant.

Comment

Working...