Probleem met ontvangst Sennheiser Freeport

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whmeeske
    • Nov 2003
    • 9

Probleem met ontvangst Sennheiser Freeport

Voor gebruik in kerkdiensten hebben wij een Sennheiser Freeport Presentation set (http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/1221101).
    Uitstekende testresultaten hebben de doorslag gegeven om tot aanschaf over te gaan.
    Alleen sinds afgelopen zondag hebben we er problemen mee. Eerst viel het geluid na wat gestoor helemaal weg, batterij bleek leeg, is gelijk vervangen en toe werkte het weer.
    Maar daarna zat er af en toe storing in het geluid. Op de ontvanger was dit ook te zien aan de ontvangst LED's. Normaal branden alle 4 de LED's, prima ontvangst. Maar als er storing te horen was dan branden er maar 2 of soms zelfs 1 LED. En de ontvanger was in dat geval ook continue aan het wisselen tussen de kanalen A/B.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ikzelf twijfel een beetje aan de batterij die er nu in zit, maar degene die het apparaat beheert is ervan overtuigd dat de batterij goed is.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Al een van de andere beschikbare frequenties uitgeprobeerd?

Waar staat je ontvanger? juist heel dichtbij de zender, of komt er een kudde publiek tussen zender en ontvanger zitten?

Zowel heel dichtbij als heel eind weg kunnen een oorzaak zijn.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

batterij toch maar s vervangen.
      En geen oplaadbare, of 2ehands, ofzo, maar een gloednieuwe.

Comment

• joe
        • Jan 2003
        • 446

Breukje op de print van de zender (antenne zijde) of een breukje bij de antenne.

Laat maar horen wat het is geweest.

Groeten,
        Marco

Comment

• whmeeske
          • Nov 2003
          • 9

Iedereen die gereageerd heeft, bedankt.

Waar staat je ontvanger? juist heel dichtbij de zender, of komt er een kudde publiek tussen zender en ontvanger zitten?
          Zowel heel dichtbij als heel eind weg kunnen een oorzaak zijn.
          Tussen de zender en ontvanger zat eerst een meter of 25, en de ontvanger was verhoogd opgesteld, zodat het signaal zelfs met staande mensen over de hoofden ging.
          Lees maar verder wat het wel geweest is...

Breukje op de print van de zender (antenne zijde) of een breukje bij de antenne.
          Laat maar horen wat het is geweest.
          Dat is het niet geweest, lees maar verder...

batterij toch maar s vervangen.
          En geen oplaadbare, of 2ehands, ofzo, maar een gloednieuwe.
          Tijdens de installatie heb ik aangegeven dat er gewone 9V batterijen gebruikt moeten worden en geen oplaadbare, omdat dit in de handleiding specifiek ontraden wordt.
          Maar degene die de apparatuur beheert is kennelijk wat eigenwijs en gebruikt sinds een paar weken dus wel een oplaadbare batterij. Vanaf dat moment trad het probleem op. De 1e paar weken is er wel een gewone verse batterij gebruikt en toen werkte alles perfect. Dus het is wel duidelijk waar het probleem ligt...

Toen werd door iemand de conclusie getrokken dat met een oplaadbare batterij de ontvanger problemen had met de afstand. Daarom is de ontvanger nu op nog geen 1,5 meter van de zender geplaatst, maar dat ziet er qua bekabeling niet uit...

Aangezien ik alleen maar betroken ben geweest bij het besluit om zo'n setje aan te schaffen en te installeren en niet bij het beheer ervan heb ik maar besloten om me er verder niet druk om te gaan maken.

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Mooi he, niet gehinderd door enige kennis

Denk dat je een laatste poging tot een eye opener zou kunnen doen door dit onderwerp aan de beheerder door te mailen...
            Mocht hij/zij het dan nog niet willen begrijpen, tja... Zalig zjin de simpelen ....althans, zoiets was het
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• goldsound
              • Jan 2003
              • 429

Als ze met oplaadbare batterijen willen werken zouden ze de ALC29 van Fischer Amps kunnen gebruiken.
              Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

De ALC29 van Fischer Amps gebruik ik ook al 3 jaar zonder enig probleem. Na 2 jaar wekelijks gebruik liet m'n eerste het afweten, en heb ik vervangen door een nieuwe. In m'n EW165 gaan die 9V blokken toch een dikke 4 uur mee, en hebben op een 30 meter afstand geen enkel probleem.
                Wanneer ikzelf of , m'n vaste collega , er niet bij ben gebruik ik pro-cell of gewone duracell; maar dat betaald de klant natuurlijk bij...

Groetels,
                Pino

ps: GP lukt ook, maar gaat maar een kleine 3 uur mee en is minder betrouwbaar.
                Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• John Smits
                  • Nov 2001
                  • 111

Accus zijn opgebouwd uit cellen in serie van 1,2 volt. De "goede" accu's hebben 7 cellen en beginnen derhalve met 8,4 volt. De meeste hebben maar 6 cellen en beginnen dus al meteen te laag (7,2volt). Op de batterij is bijna nooit aangegeven, welke spanning ze geven. Het mag duidelijk zijn dat batterijen van 7,2 volt, meteen als leeg worden beoordeeld door de zender. Een accu van 8,4 volt is t.o.v. een batterij van 9 volt ook al een stuk minder.
                  Overigens gebruik ik al jaren batterijen van Varta model 4022 en tegenwoordig de opvolger 4922. Ze zijn goedkoper als bijv Duracell. Ik gebruik ze ondermeer in de SKM3072 van Sennheiser, ik kan daar gewoon ruim 8 uren mee draaien. Sinds de opkomst van apparatuur met penlites, gebruik ik steeds minder 9 volt. Met penlites ben je acht uur in de lucht voor twee eurokwartjes. (10 stuks penlite size AA, euro 2,50 incl BTW)

Nog wat leesvoer voor techneuten vind je op http://static.varta-consumer.de/uplo..._batterien.pdf

John
                  Last edited by John Smits; 13-04-06, 08:15.
                  Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

Working...