Shure SLX draadloos

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

squelsh is volgens mij niet in te stellen bij de SLX systemen.
    Staat in ieder geval niets van in de handleiding.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Heeft er niemand ervaring met de bovengenoemde combinatie ?

Via TMaudio ben ik tot op heden ook nog niet veel wijzer geworden, nog geen inhoudelijk reactie ontvangen op mijn vraag via de website. Ook mijn leverancier wisten niet te vertellen waar het aan zou kunnen liggen.

Comment

• J@N
        • Oct 2006
        • 26

Het zou te wijten kunnen zijn aan een verkeerde bekabeling van de microfoons. Kan je even nagaan hoe je de microfoons op de mini-xlr (TA4F) hebt aangesloten en dit posten ?
        Als de voeding op dezelfde draad zit als je audiosignaal kan dit probleem zich voordoen.
        "Without music, life would be a mistake."

Comment

• daiquiri
          • Dec 2004
          • 26

Originally posted by MarkRombouts
          Heeft er niemand ervaring met de bovengenoemde combinatie ?

Via TMaudio ben ik tot op heden ook nog niet veel wijzer geworden, nog geen inhoudelijk reactie ontvangen op mijn vraag via de website. Ook mijn leverancier wisten niet te vertellen waar het aan zou kunnen liggen.
          Beste Marc,

Helaas is de impendantie/electronica van Sennheisermicrofoons niet gelijk aan Shure microfoons. Als je deze lukraak "omsoldeert" naar een Shure plug, zijn de signaalaansluitingen misschien wel correct, maar de weerstand nog niet. Zelfs diverse topbedrijven die HELE grote musicals doen met b.v. UHF-R systemen en mkh knoopjes gaan hier mee op hun bek en beweren lukraak dat Shure systemen ruisen, of sennheiser mics slecht zijn, terwijl ze een simpele electronische oplossing over het hoofd zien.
          oplossing : Naar de goede persoon bij TM Audio bellen of mailen( eric.rutten@tmaudio.nl , ook wel mr. Shure genoemd ) die heeft alle schema's zo voor je liggen, meestal moet je 1 of 2 kleine weerstandjes in die miniplug meesolderen tussen hot en cold. en dan heb je opeesn 20 of 30 dB betere signaal ruis verhouding.

SUCCES !
          Last edited by daiquiri; 05-03-07, 23:14.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Originally posted by J@N
            Het zou te wijten kunnen zijn aan een verkeerde bekabeling van de microfoons. Kan je even nagaan hoe je de microfoons op de mini-xlr (TA4F) hebt aangesloten en dit posten ?
            Als de voeding op dezelfde draad zit als je audiosignaal kan dit probleem zich voordoen.
            De mini XLR is als volgt aangesloten.

Pin 1: zwarte draad + massa
            Pin 3: rode draad
            Pin 4: niet gebruikt

Tussen Pin 2 en 3 zit een verbinding met een weerstandje, staat niet op wat voor waarde deze heeft.

p.s. ik had al een mail gestuurd naar TM audio, maar daarop alleen als reactie ontvangen dat de vraag werd doorgestuurd naar dhr Rutten. Nog geen antwoord ontvangen, nogmaals e-mail verstuurd rechtstreeks naar Dhr. Rutten.

Comment

• Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

Originally posted by MarkRombouts
              De mini XLR is als volgt aangesloten.

Pin 1: zwarte draad + massa
              Pin 3: rode draad
              Pin 4: niet gebruikt

Tussen Pin 2 en 3 zit een verbinding met een weerstandje, staat niet op wat voor waarde deze heeft.

p.s. ik had al een mail gestuurd naar TM audio, maar daarop alleen als reactie ontvangen dat de vraag werd doorgestuurd naar dhr Rutten. Nog geen antwoord ontvangen, nogmaals e-mail verstuurd rechtstreeks naar Dhr. Rutten.
              Je moet Eric Rutten gewoon even bellen. Gaat het snelst.

Comment

• J@N
                • Oct 2006
                • 26

Voor de MKE-2 geloof ik dat het zo moet zijn...

- Pin 1 : massa
                - Pin 2 : rood
                - Pin 3 + 4 : samen nemen - blauw

Probeer eens of het zo niet beter werkt.
                Last edited by J@N; 08-03-07, 16:20.
                "Without music, life would be a mistake."

Comment

Working...