Het zat er aan te komen. Bose Pas aanvulsets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Het zat er aan te komen. Bose Pas aanvulsets

Laatst een muzikant geproken die een mooi geluid uit bose PAS vond komen bij de demo. Ik vroeg of ze geen gebrek aan laag hadden. En wat blijkt.

Ze hebben nu standaard al losse versterkers en bassets erbij ontworpen. http://www.bose.com/controller?event...d_bass_package

Voor een firma die normaal gesproken een product tot in het oneindige ongewijzigd blijft verkopen is dit een zeer snelle aanvulling. Nu nog een midkast erbij en je hebt alsnog een gewoon driewegsysteem.
    lekker belangrijk!
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Zou er sirieus nou al één systeem verkocht zijn?
    Ik geloof er werkelijk helemaal niks van.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Bose is één en al klucht , zowel voor PA als huiskamer setjes !
      Het wordt tijd dat iedereen eens wakker wordt en beseft dat hij of zij genaaid wordt door dit klotemerk, dan maar te zwijgen over de prijzen van deze producten
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Bose is één en al klucht , zowel voor PA als huiskamer setjes !
        Het wordt tijd dat iedereen eens wakker wordt en beseft dat hij of zij genaaid wordt door dit klotemerk, dan maar te zwijgen over de prijzen van deze producten

... geniaal ! je haalt de woorden uit m'n mond (maar durfde 't toch niet hardop te zeggen ;-)

Om het wat subtieler uit te drukken; deze beste meneren claimen regelmatig dat bepaalde natuurwetten enkel voor hun unieke producten werken. Ze doen pogingen om in het pro-segment wat te doen maar hebben met hun misleidende consumenten-marketing geen krediet in de pro-branche.

Betreft de producten, waaronder deze sub; Mijn inziens is 't consumergefrats en zal 't dat voorlopig blijven.
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• neeltje
          • Apr 2003
          • 295

En wat is nu het handigste, als ik vragen mag, een 12 of 15" wedge, met bijbehorende amprack, en een beetje cablage die je proper over het podium kan wegwerken, of enkele statieven, wat jack-kabel, en nog een hoop losse nest, die eruit ziet alsof er een flightcase is ontploft....
          Als het dan toch onopvallend moet: twee of drie 10 inch wedges, die zelfs kleiner zijn dan hun add-on-bass-pakket.
          "En Go"

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Die paaltjes mogen ze in het bejaardetehuis zetten in de spreek zaal, of langs de weg. Pispaaltjes!
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

*zucht* Gaan we weer met die PAS-rommel...

Dus ze zijn er bij BOSE inmiddels ook achter dat het gebakken lucht in een paaltje is? Als het zo'n fantastisch alround product is, dan hoeven er toch geen kastjes bij?

Eigenlijk moeten we op het forum hetzelfde doen als in de professionele markt... Gewoon boycotten die onzin

Comment

• SM
                • Oct 2004
                • 129

Lach maar

Lach maar.... maar ik heb redelijk serieuze muzikanten momenteel heel blij met 4 van die dingen en een paar 10" synco floors.

Zo'n paal is gewoon een soort HiFi grote telefoon met extreme spraakverstaanbaarheid. Het spuit wel heel egaal over het podium. De mensen op het zijtoneel zijn er altijd blij mee: eindelijk krijgen ze de show mee.

Voor alles is een toepassing.

S.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by SM
                  Lach maar.... maar ik heb redelijk serieuze muzikanten momenteel heel blij met 4 van die dingen en een paar 10" synco floors.

Zo'n paal is gewoon een soort HiFi grote telefoon met extreme spraakverstaanbaarheid. Het spuit wel heel egaal over het podium. De mensen op het zijtoneel zijn er altijd blij mee: eindelijk krijgen ze de show mee.

Voor alles is een toepassing.

S.
                  Maar bose zuiltjes voor spraakverstaanbaarheid. .. daar heb ik ooit nog eens twee van die zilveren philips zuilen voor uit een sloopgebouw gered.
                  Even groot, even goed maar ook even iets meer gratis dan zo een PAS zuil die nu als nieuwe uitvinding 30 jaar later op de markt komt.

Ik denk niet dat er op dit forum iemand het nut en de goede werking van een zangzuil durft te ontkennen. (vooral omdat line-array's eigenlijk geen haar meer zijn dan oversized full range zangzuilen ) Maar wat is er mis met alle afgedankte philipsen waar dit land nog mee vol hangt?
                  lekker belangrijk!

Comment

• Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

Originally posted by showband
                    Maar bose zuiltjes voor spraakverstaanbaarheid. .. daar heb ik ooit nog eens twee van die zilveren philips zuilen voor uit een sloopgebouw gered.
                    Even groot, even goed maar ook even iets meer gratis dan zo een PAS zuil die nu als nieuwe uitvinding 30 jaar later op de markt komt.

Ik denk niet dat er op dit forum iemand het nut en de goede werking van een zangzuil durft te ontkennen. (vooral omdat line-array's eigenlijk geen haar meer zijn dan oversized full range zangzuilen ) Maar wat is er mis met alle afgedankte philipsen waar dit land nog mee vol hangt?
                    Zeer interessante opmerking...

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

voor andere "bose liefhebbers"
                      intellexual net · m k i v
                      lekker belangrijk!

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Ook leuK; Kastjes zijn gemaakt van: "high-density MDF"
                        Oftewel High-density <Medium Density Fiberboard> ????
                        Snapt u het nog???
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

Originally posted by SPS
                          Ook leuK; Kastjes zijn gemaakt van: "high-density MDF"
                          Oftewel High-density <Medium Density Fiberboard> ????
                          Snapt u het nog???
                          Iemand zou eens een mail naar Bose moeten sturen met dat soort feiten erin die niet kloppen in hun 'praatjes'.

En dan afwachten wat voor geniaal antwoord deze 'geleerden' nou weer verzinnen.

( of je lult ze gewoon gigantisch uit, en voel zich op hun l*l getrapt. Of ze komen toch met een weerwoord wat echt wel de moeite waard is van het posten )
                          lala..

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Originally posted by GoTMoRe
                            Iemand zou eens een mail naar Bose moeten sturen met dat soort feiten erin die niet kloppen in hun 'praatjes'.

En dan afwachten wat voor geniaal antwoord deze 'geleerden' nou weer verzinnen.

( of je lult ze gewoon gigantisch uit, en voel zich op hun l*l getrapt. Of ze komen toch met een weerwoord wat echt wel de moeite waard is van het posten )
                            Haha, ik weet niet op welke planeet jij leeft. Maar op die van mij misleidt Bose bewust consumenten (en probeert dat ook in pro-audio) en ga jij geen mailtje terugkrijgen. Je denkt toch niet echt dat de marketing-afdeling en al helemaal de R&D niet wordt opgescheept met zulk soort berichten? Je krijgt hooguit een standaard stukje tekst van een klantenservicedame die zelf geen flauw idee heeft waar ze het over heeft.

Ik geloof trouwens best dat die dingen een toepassing kunnen hebben. SM gebruikt ze blijkbaar met succes als een soort vervangers van sidefills. Ook voor spraakklusjes zou het vast bruikbaar zijn. Klein Jazzcombo of akoustiche act kan wellicht ook nog wel. Maar de toepassing zoals Bose die voorspiegelt is simpelweg lulkoek.
                            Last edited by sparky; 10-12-06, 11:19.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Ik ga niet beweren dat bose een super merk is maar vroeger hebben veel bedrijven dankbaar gebruik gemaakt van de 802's. Die PAS serie heb ik nog never nooit gebruikt maar ken wel al drie bands die met die spullen op weg zijn en omdat dit systeem zo extreem compact is zijn ze er ook nog laaiend enthousiast over. Een band gebruikt voor het grotere werk dan de HK Projector serie maar voor klein werk gewoon Bose PAS.

Nou is Bose nog nooit goedkoop geweest maar om ze direkt te boycotten?? ??

En bedrijven zoals Highlite dan, gaan we die ook boycotten omdat ze niet altijd (bijna nooit) eerlijk zijn? Dit vind ik een beetje onzin.

Comment

Working...