Brom via mic-kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoffke
    • Mar 2006
    • 4

Brom via mic-kabel

Heb daarstraks enkele condensatormicro's gekocht voor een versterking van een popkoor. OK ik word ouder en doe eens wat anders dan versterken van shows en presentaties ... of is het voor die jonge dames .

Heb even gestest en schrok... de helft van mijn zelf gemaakte Micro-kabels geven brom, de andere helft is zuiver. Toch zijn ze hetzelfde gesoldeerd, hebben ze dezelfde neutrixen,... alleen zijn de kabels van een andere merk, maar hebben ze dezelfde eigenschappen volgens de leverancier.

Iemand dit al tegen gekomen en een oplossing gevonden.

Tips welkom.

Groeten en Cola light
    Zoffke
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

inpedantie van alle kabels ook hetzelfde?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Ik heb dit een keer ergens meegemaakt en toen bleek dat heel netjes bij alle kabels de 'shield' niet op pin 1 was gesoldeerd, waardoor de kabels niet meer goed gebalanceerd waren. Maar zo moet het: Pin 1: Shield, Pin 2 = gekleurd kabeltje (rood of zo, verschilt wel eens), Pin 3 = wit kabeltje.

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Originally posted by 4uss
        Ik heb dit een keer ergens meegemaakt en toen bleek dat heel netjes bij alle kabels de 'shield' niet op pin 1 was gesoldeerd, waardoor de kabels niet meer goed gebalanceerd waren. Maar zo moet het: Pin 1: Shield, Pin 2 = gekleurd kabeltje (rood of zo, verschilt wel eens), Pin 3 = wit kabeltje.
        Dat weet mister vast ook wel als ie al jaren shows schuift enz (tenminste dat begrijp ik uit de post). Buiten dat de kleurtjes niet eens altijd hetzelfde hoeven te zijn, zegt hij dat ze hetzelfde gesoldeerd zijn...

Heb je de kabels al doorgemeten?
        Anders misschien even mee terug gaan, als de leverancier het zegt dan kan jij hem laten zien dat het blijkbaar niet zo is...
        Last edited by Ibvee; 17-05-06, 23:24.
        De groeten => Micha

Comment

• Equipment
          • Jun 2005
          • 64

Wij hebben het ooit gehad met Tasker kabel. Als je er op ging staan kreeg je ook nog vervorming in de hogere frequenties. Als je andere mike's gebruikt kan het wel goed werken. Om niet te diep er op in te gaan in het kort; het heeft te maken met de capaciteit die in een kabel aanwezig is tussen de aders en afscherming en dit wordt vaak niet aangegeven door de fabrikant.

Comment

• zoffke
            • Mar 2006
            • 4

Merci voor jullie reacties.

* kga dit weekend in een 'wacht moment' effe een paar kabels doormeten
            * goeie uitdrukking 'shows schuiven' moet 'k onthouden
            * merci 4uss voor de technische opfrissing zo zijn ze inderdaad gesoldeerd

Maar ik denk dat de fout wel eens in de bemanteling van de kabels kan zitten. Alhoewel ik ook begin te twijfelen aan de kleine Yamaha-tafel die we gebruikten om te testen.
            In het podiumzaaltje waar ik werk, deze namiddag test gedaan met de nieuwe mics... geen brom op de kabels van de zaal (deel ook zelf gesoldeerd). Is wel een A&H tafel. Morgen even mijn eigen kabelbak meezeulen.

Ik geloof dat ik spoken begin te zien want ik drink alleen cola light...

Groeten en fruit

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Originally posted by zoffke
              * merci 4uss voor de technische opfrissing zo zijn ze inderdaad gesoldeerd
              Mijn excuses... in het land der newbies is de not-so-newbie koning, maar het is soms even lastig om dit te filteren (er zijn namelijk zat mensen die wel iets aan zo'n uitleg hebben).
              Maar over de microfoon-kabels: ik heb een maandje terug twee kabels bij de lokale muziekboer gehaald omdat ik echt tekort kwam, na één keer gebruik heb ik de stekkers eraf geknipt en de kabel weggemikt, was duidelijk kwaliteit-goedkoop, doe ik dus ook niet meer (zelfs met DAP kabel heb je niet dat je kabel zo'n hoge weerstand heeft dat je je gain twee keer zo ver open moet zetten dan met een 'normale' kabel, echt heel gaar). Van Tasker verwacht ik echter dat het gewoon wel goed is, zeker in combinatie met Neutrik-pluggen.

Comment

• zoffke
                • Mar 2006
                • 4

Originally posted by 4uss
                Mijn excuses... in het land der newbies is de not-so-newbie koning, maar het is soms even lastig om dit te filteren
                Nem Problem. Ik ben wel nieuw op dit forum, maar huppel ondertussen al een dikke 20 jaar rond tussen de kabels. Het forum heb ik per toeval ontdekt en heb er al heel wat plezier aan gehad. Das het leuke van de internettoegang in het regiekamertje (zeg maat 'Kot' ) te fixen.

Ondertussen blijven de kabels voor een misterie zorgen. Er is waarschijnlijk iets meer aan de hand zoals John schreef. 'k moet tijd maken om eens alles te meggeren denk ik. Wat denken jullie?

Groeten en fruit

Comment

Working...