dames en herenwie kan mij helpen met de volgende vraag.Ik gebruik zins kort een behringer ddx 3216 digitale tafel voor monitors (in-ear),maar ik krijg een ding niet voor elkaar en dat is.hoe krijg ik galm op de auxen alleen over de stemmen en niet over de rest van de instrumenten.of is dit een onmogelijke zaak.wie kan mij helpen.alvast bedankt
Behringer DDX 3216
Collapse
X
-
Labels: None
-
Allereerst neem ik maar even aan dat je de interne galmpjes van het apparaat gebruikt. Als je dan in je fader-pagina zit met de ingangsignalen stuur je van de vocalen wat signaal naar je effect-processor. Vervolgens ga je naar de fader-pagina van je effect-returns en deze stuur je weer naar je auxen. Ik denk dat dit toch gewoon de normale manier is?! Je moet in ieder geval niet gewoon het signaal van de aux-sends naar de effect-processor sturen!If you mess with me, I'll fade you out !!! -
Eerst en vooral moet je er al voor zorgen dat je voor de stemmen en de instrumenten aparte effect groepen maakt, vb: FX 1 en 2 gebruiken voor stemmen; FX 3 en 4 gebruiken voor instrumenten.
Dan ga je zoals hierboven beschreven naar de AUX/FX faderpagina en draai je bij FX returns 1 en 2 de auxen open op de welke je stem effect wil horen.
Zo simpel is dat...Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...Comment
-
Comment
Comment