Advies drum microfoon set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

Advies drum microfoon set

Ik wil als drummer mijn eigen set microfoons gaan aanschaffen.

Ik heb gelezen dat de AKG D112 zo ongeveer wel DE basedrum microfoon is (c.a. 220 Euro).

Wat zijn redelijke overhead microfoons ?

Qua tom microfoons danch ik aan Sennheisser (ik dacht E604 a c.a. 135 Euro per stuk.

Ik kom totaal dus richting 1000 Euro.

Welke goede alternatieven zijn er ?(hoeft niet echt professioneel te zijn, maar middeklaase of iets beter).

Ik zou graag reactie van geluidsmensen hebben
    It\'s the inside that matters
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Shure en AKG hebben mooie sets... Een tijdje terug ik weet jammer genoeg type nummer niet, maar zou het graag weten, om verder te gaan... ik heb een tijdje terug met een set van AKG gewerkt waarvan de microfoons (behalve bass) zo groot waren al het bovenste vingerkootje van men duim, en je hoefde die gewoon aant de nijpen. En het geluid was dik in orde!

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

shure beta 52 voor het gat van de bassdrum, (voor metal enzo nog een beta91 erin voor de attack)

snare, shure sm 57 of de beta 56
      hihat: akg c430 (reden, o.a. omdat ie klein is) c1000 kan ook
      toms: e604 (bijna standaard mic)
      ride: zelfde als hihat
      oh: zelfde als hihat, maar mogen ook andere goede condensator mics zijn
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• S500D
        • Feb 2003
        • 215

shure beta 52 voor het gat van de bassdrum, (voor metal enzo nog een beta91 erin voor de attack)

snare, shure sm 57 of de beta 56
        hihat: akg c430 (reden, o.a. omdat ie klein is) c1000 kan ook
        toms: e604 (bijna standaard mic)
        ride: zelfde als hihat
        oh: zelfde als hihat, maar mogen ook andere goede condensator mics zijn
        Helemaal mee eens, ik vind de betá 52 veel fijner dan de akg d112 omdat ik vind dat de betá 52 veel dieper doorloopt en veel transparanter klinkt dan de d112.
        En verder is het bovenstaande lijstje erg goed en erg standaard en dus heel veel toegepast.

Gr Ronnie.
        U draait, Wij vragen.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

De e604 heeft inmiddels als opvolger de e904 voor een tientje meer dan dat je die e604 had gezien. Sennheiser heeft trouwens ook de 914 voor overhead, 614 voor hi-hat (is lekker klein), e902 voor Base en e905 voor snare, dan heb je een complete set naar mijn mening.
          Ga je voor Shure dan krijg je de Beta52 in de base, Beta56A of A56Dvoor toms, Beta57a voor snare, SM94 voor overhead.
          AKG ben ik niet zo in thuis, maar daar zijn al suggesties voor gegeven. De D112 voor de Base bevalt mij wel in ieder geval.

Persoonlijk zou ik gaan voor de D112 in base, Beta57A voor snare, de e904 (of e604) voor toms, de e914 voor overhead, en e614 voor hi-hat maar dat komt omdat dat ook nogal standaard componenten zijn die meestal wel te krijgen zijn.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

ik werk vaak met 112, en de shure. en heb sinds kort wat met audix D5 gewerkt.

En ik hoef wat mij betreft niet bakken sublaag te hebben. Het vordeel van ee 112 is dat je zonder toonregeling een geluid hebt wat in bijna ale populaire stijlen gewoon goed is. (zelfs bij slecht gestemde goedkope drumstellen) Zeker met eenvoudiger setups is het feit dat je direct goed geluid hebt prima. Nadeel kan zijn dat als je een ander geluid wil maken het moeilijk te doen is. En voor andere stijlen soms niet top is. (jazzsetje heeft hij wat veel 'tik' voor bv)

De shure heeft meer mogelijkheden maa dat betekend wel dat je ook eigenlijk altijd de helft van je EQ al gebruikt om de basis sound te maken. Netto heb je dan bij de meeste bands minder mogelijkheden over om te finetunen dan bij een 112 die plug-en-play 'goed' is. De shure is daardoor wel breder inzetbaar.

Veel gebruikt zoals de audix en de EV20 vind ik persoonlijk veel teveel laag en druk om nuttig te zijn bij livegebruik. als je altijd laag weg moet draaien dan hoef ik het er eigenlijk niet in te hebben.
            lekker belangrijk!

Comment

• esound
              • Oct 2004
              • 193

probeer eens mics van audix heb er zeer goede ervaring mee gebruik veel de fusion7 kit van hun.

Comment

Working...