Actieve monitoren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

    Actieve monitoren

    Ik was even aan het rondkijken naar actieve monitoren omdat een muzikant ernaar vroeg. Het zou dan gaan om een actieve monitor van rond de 750 euro. Maar het verbaasde me een beetje dat ik eigenlijk zo weinig actieve monitoren kon vinden van wat 'betere' merken. Dynacord heeft de AM12, die heb ik een keertje gehoord, vond ik best goed. Die muzikant zelf zat te kijken naar de SRM750 van Mackie, heb ik niet gehoord, maar de tegenhanger die hier vaak voorbij komt, RCF ART serie, heeft volgens mij helemaal geen schuine kant.
    Weten jullie misschien meer goeie fabrikanten die goeie actieve monitoren zo rond de 500 tot 1200 euro maken?
    Alvast bedankt.
    De groeten => Micha
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

    #2
    Er zijn verschillende actieve monitoren van meerdere merken die echt goed zijn. Ik heb zelf een stel N10A250 van Master en deze hebben een perfect geluid, bijzondere zang/spraak verstaanbaarheid en een hoge geluidsdruk t.w. Spl continue van 120 db.Aparte versterkers voor hoog en laag en aparte limiters voor hoog en laag.250 watt rms.

    Een echte aanrader dus.
    Last edited by HR Soundproductions; 31-05-06, 09:19.

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

      #3
      Originally posted by Ibvee
      Ik was even aan het rondkijken naar actieve monitoren omdat een muzikant ernaar vroeg.
      Hmm, dit vind ik eerder raar dat een muzikant komt afdraven dat ie perse actieve monitors wilt. Er is weinig of geen klankverschil tussen een actief systeem en een goed afgeregeld passief systeem (actief gefilterd op de versterkerrek dan). Mij lijkt me eerder dat die muzikant iets gelezen heeft over actief op een website van een fabrikant. Pure propaganda bij die mensen

      Actieve monitors hebben enkel voordelen in kleinere setups lijkt mij, omdat je geen versterkerrek voor de monitors moet meesleuren (DJs bijvoorbeeld). Maar bij een PA heb ik liever passief. Ik heb liever 1 speakon over het podium lopen dan een extra signaal, en stroom (en die stroom kan je niet doorlinken, waardoor er weet verdeelblokjes bijkomen...)

      Maar ik ga hier natuurlijk in jouw plaats niet oordelen over wat of wel geschikt is voor die artiest. Ik weet de achtergrond er niet van. Was enkel een bedenking die ik had.

      Comment

      • Skepers
        • Mar 2004
        • 36

        #4
        Je zou ook kunnen kijken naar de X-act monitoren van Sound Projects.
        ...

        Comment

        • GoTMoRe
          • Aug 2005
          • 350

          #5
          Originally posted by Skepers
          Je zou ook kunnen kijken naar de X-act monitoren van Sound Projects.
          Die zijn toch wat duurder dan die 1200 wat het max budget is.

          Maar heb nog nóóit iemand horen klagen dat ie harder moest! Geweldig ( compacte ) monitor die ook nog als foh kan dienen bij de kleinere zalen.
          lala..

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Ik werk regelmatig met de HK FAST als monitor en moet zeggen dat deze ook heel goed zijn best doet.

            Er zit misschien wat te veel laag in, maar dat haal je er makkelijk uit met een EQ. Voor de rest zeer compact op het podium en toch voldoende volume om als monitor bij een stevige band te dienen.

            Tevens bruikbaar als kleine FOH speaker met Line en Mic ingangen.

            Voor de prijs van € 600,00 vind ik hem goed presteren, eventueel is er ook nog een passende hoes te krijgen voor ongeveer € 30,00

            Comment

            • driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

              #7
              De ART's van RCF zijn wel degelijk inzetbaar als monitoren. De ART300 is hier heel goed voor. Je kan ze op hun zij leggen want de kasten hebben twee schuine kanten.
              [CENTER] [/CENTER]

              Comment

              • Nielsken
                • Oct 2005
                • 76

                #8
                Ik gebruik meestal op het podium de actieve Mackie SRM450, goed systeem en klank is voor de meeste proper genoeg.

                Je kan deze ook gebruiken als FOH set, en je kan dan zelf uitbreiden als je er wat actieve bassen onder zet.

                Over stroom op het podium heb je dan inderdaad wel gelijk, maar denk dat dit dan toch het enige nadeel is aan actieve monitors op het podium.

                Niels

                Comment

                • DjFx
                  • May 2004
                  • 307

                  #9
                  de DB Technologisch heeft leuke basc line die je als monitor kunt inzetten. Misschien een idee?

                  Comment

                  • Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

                    #10
                    @Poelmans,
                    I know, maar de muzikant vroeg het niet in de zin of ik dat kon leveren, maar hij wil gewoon zelf een monitor hebben waar hij vertrouwd mee is, en die hij kan gebruiken. Hij speelt vooral toetsen, en maakt daarvoor voor een deel z'n eigen monitormix, en daarnaast gitaar en nog wat andere dingen, maar gitaar bijvoorbeeld met een POD, dus het is meer in de zin dat het moet functioneren als z'n eigen backline. Hij heeft geen zin om met een amp te gaan sjouwen voor z'n eigen monitor.

                    @Gotmore
                    Nogal fan van Sound Projects he? X-act is idd best goed, maar te duur in dit geval.

                    Aan de anderen alvast bedankt voor de tips, hier heb ik wat aan! Hoop dat er nog meer komen
                    De groeten => Micha

                    Comment

                    • Karst
                      • Nov 2005
                      • 29

                      #11
                      En de sxA250 van EV? Die kun je al nieuw voor zo'n 1000 euro aanschaffen.

                      Comment

                      • GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

                        #12
                        Originally posted by Ibvee

                        @Gotmore
                        Nogal fan van Sound Projects he? X-act is idd best goed, maar te duur in dit geval.

                        Aan de anderen alvast bedankt voor de tips, hier heb ik wat aan! Hoop dat er nog meer komen
                        Je moest s weten joh

                        Liefde op het eerste gezicht! En als het geld er is komen er nog 2 sp15's bij.
                        lala..

                        Comment

                        • HR Soundproductions
                          • Oct 2005
                          • 650

                          #13
                          Originally posted by Nielsken
                          Ik gebruik meestal op het podium de actieve Mackie SRM450, goed systeem en klank is voor de meeste proper genoeg.
                          Niels

                          Ik heb ook met de SRM450 gewerkt. Prima spul, ik was daar echt tevreden over. Echter NIET als monitor, dan kreeg dat ding koelingsproblemen wanneer deze op zijn zij lag en viel dan echt uit. Staandend heb ik hier nooit last van gehad.

                          Comment

                          • Beldog
                            • May 2004
                            • 140

                            #14
                            HK audio DART, klinkt goed , bi-amped en volledig binnen je budget.

                            Comment

                            • Nielsken
                              • Oct 2005
                              • 76

                              #15
                              Originally posted by HR Soundproductions
                              Ik heb ook met de SRM450 gewerkt. Prima spul, ik was daar echt tevreden over. Echter NIET als monitor, dan kreeg dat ding koelingsproblemen wanneer deze op zijn zij lag en viel dan echt uit. Staandend heb ik hier nooit last van gehad.
                              Daarom durven we hier wel eens snel blokjes onder leggen, maar inderdaad wanneer we op plaatsen komen waar de temperatuur vrij hoog is op podium, en dan de artiesten nog redelijk doof zijn, heb je er wel eens problemen mee.

                              Niels

                              Comment

                              Working...