Ik vind persoonlijk de klank van de Mackie SRM450als monitor niet zo overtuigend (vooral stemgebied). Maar ik ben nog aan het uitkijken naar echte compacte actieve monitors. Ik dacht zo beetje aan DB technologies TWIN 228. Iemand deze ooit al gebruikt als monitor?
Actieve monitoren
Collapse
X
-
Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Even een kleine les hier:
Actief betekent dat elke driver zijn eigen versterker kantje heeft en zijn eigen crossover filter (en limiter) instellingen heeft. Ofwel voor een 2-weg kast komt er twee keer een versterker signaal binnen. Bij gebruik van NL4 speakon betekent dit dus 4 draden aangesloten op 1+/1- en 2+/2-
Passief betekent dat in de kast een crossover netwerk zit die het versterker signaal verdeelt naar de drivers. Dus 2 draden aangesloten op NL4. 1+/1-.
Powered of self-powered betekent dat versterker/controller enz. in de kast zit ingebouwd. Dus de kast heeft geen versterker aansluitingen maar een voedings aansluiting en een signaal (XLR) ingang en meestal ook weer een uitgang (loop of doorlos mogelijkheid).
Dus naam van het topic is niet helemaal juist :-)Comment
-
Volgens mij verwar je de term "actief" (die doorgaans wordt gebruikt voor luidsprekers met ingebouwde versterker) met de term "actief gescheiden". Daarmee worden namelijk passieve luidprekers bedoeld die meerwegs zijn, maar geen ingebouwd scheidingsfilter hebben.
Hetzelfde geldt voor "passief" en "passief gescheiden".
Groet, Rob.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
Comment