Nieuwe kleine tafel Soundcraft EPM of Mx of A&H PA12

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Nieuwe kleine tafel Soundcraft EPM of Mx of A&H PA12

hoi geluidsmensen,

Ik wil voor mezelf een klein tafeltje hebben voor prive gebruik evenals soms live gebruik zij het kleinschalig. Gebruik het voornamelijk voor lasershows

Voorheen had ik een Soundcraft Spirit Folio 14/2 maar deze tafel is niet meer. Dit houd in dat ik een vervanger moet hebben.

Nou heb ik niet veel aan inputs nodig. Er komt een pc op binnen met enkele lijnen die eerst door een DI gaan die phantom power nodig hebt. Want 9 volt blokjes kopen wordt je ook niet vrolijk van

Als vervanger heb ik gekeken voor verschillende merken, aangezien het een kleine tafel wordt wil ik er wel mooie klank uit. Dat houd eigenlijk als in dat in niet naar Behringer of enige copietjes wil kijken.

Allen & Heath is een mooie optie zij het dat ze wat duurder zijn. Maar het zou wel een optie zijn om een PA12 te pakken. Met wat korting valt die prijs ook wel mee.
    ALLEN & HEATH :: WORLD CLASS MIXERS

Verder heb ik gekeken naar de Soundcraft Spirit MXx mag een 4 of 8 zijn.
    Soundcraft

Nu heeft Soundcraft onlangs onder hun eigen naam dus niet onder dochter Spirit een nieuwe multi purpose tafel op de markt gezet namelijk de EPM
    Soundcraft

Natuurlijk zijn er 2e hands ook wel andere opties zoals een Live 8, maarja die zijn toch al zo'n 8 jaar oud. Ook heb ik digitale tafels overwogen net als de yamaha 01V die 2e hands lage prijzen hebben op het moment. maar analoog of digitaal kiezen blijft toch laser.

Misschien kunnen jullie als geluidstechneuten een lichttechneut op weg helpen.
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

De EPM moet je als je echte soundcraft tafels gewent bent niet serieus nemen, het is echt DE budget tafel van Soundcraft, en dat merk je. Grauwe klank en een amusicale eq.. Met de M series geen ervaring.

Met de A&H daarintegen wel ( heb hem zelf ook ) ik vindt het persoonlijk een érg fijne tafel, klinkt goed, lekkere eq en redelijk uitgebreid ( meer dan genoeg voor een klein bandje ) Je moet alleen wel oppassen dat je eentje krijgt van de 2e serie, de 1e was zon beetje het tegenovergestelde van bovengenoemde. ( en die kun je herkennen aan gele ledjes bij de FXunit, plaatsvan groen )
    lala..

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik als echte Soundcraft aanhanger, zeg....Allen & Heath...Ik heb de PA eens getest en das een leuk ding voor het geld...Zou wel eerder iets meer uitgeven en een MixWizard kopen...Is toch net een tandje beter...In die prijsklasse heeft Soundcraft niet veel bijzonders, eerlijk gezegt...In mijn optiek begint het 'echte' Soundcraft verhaal op zijn vroegst bij de GB serie...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Originally posted by Olaf Duffhuës
        Ik als echte Soundcraft aanhanger, zeg....Allen & Heath...Ik heb de PA eens getest en das een leuk ding voor het geld...Zou wel eerder iets meer uitgeven en een MixWizard kopen...Is toch net een tandje beter...In die prijsklasse heeft Soundcraft niet veel bijzonders, eerlijk gezegt...In mijn optiek begint het 'echte' Soundcraft verhaal op zijn vroegst bij de GB serie...
        Dat dacht ik al.

De mixwizard is die al verbeterd sinds de 1e stuks want daar waren wat problemen mee heb ik vernomen.

Zal morgen de prijs eens opvragen.

Een yamaha 01v heb ik overwogen maar ben daar nog niet uit. Verder zou ik natuurlijk ook kunnen kijken voor een occassion GL22xx

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Jep, de WZ3 serie is erg goed....Ik heb ze ook van binnen gezien....Ziet er degelijk uit....Mocht je voor een O1v kiezen, koop dan meteen een O1V-96....
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

niet dat ik veel ervaring heb, maar ik heb al wel eens gewerkt op een mixwizard en heb met de O1V 96 mogen spelen (niet om echt te mixen maar meer als demostratie)

de yamaha heeft natuurlijk wel een mooie weergave van de EQ en een compressor, gate en 4effectjes per kanaal aanboord, dat bespaad ook weer wat centjes

als je zeer snel live moet kunnen ingrijpen is de A&H weer interresanter
            en ook als je niet veel tijd hebt om "ermee te leren werken", want digitaal is natuurlijk hele aanpassing t.o.v. analoog

grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Om heeeeel eerlijk te zijn, had ik achteraf liever voor 600euro meer een mw aangeschaft.. Gezien ik die tafels toch wat mooier vindt dan deze.

Maar mocht het ooit wat groter gaan wordne allemaal, komt er wel een mw Dat staat vast!
              lala..

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by LJ Dwain
                Dat dacht ik al.

De mixwizard is die al verbeterd sinds de 1e stuks want daar waren wat problemen mee heb ik vernomen.

Zal morgen de prijs eens opvragen.

Een yamaha 01v heb ik overwogen maar ben daar nog niet uit. Verder zou ik natuurlijk ook kunnen kijken voor een occassion GL22xx
                als je een 01v96 bedoeld, hebben we het toch over een andere prijs hé.
                Daarvoor kun je gemakkelijk een 2dehands spirit vinden.

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

Originally posted by frederic
                  als je een 01v96 bedoeld, hebben we het toch over een andere prijs hé.
                  Daarvoor kun je gemakkelijk een 2dehands spirit vinden.
                  Dat snap ik nee het zou gaan om de 1e editie.

Op dit moment heb ik de prijslijst opgevraagd van Allen&Heath

Comment

Working...