Peavey fx16 vs. A&H mixwizard

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Down and dirty
    • Aug 2006
    • 2

Peavey fx16 vs. A&H mixwizard

Wij zijn als band op zoek naar een compacte live-mixer met 4 monitorkanalen en ingebouwde galm. In eerste instantie keken we naar de Allen en Heath Mix Wizard 12:2, maar de Peavey fx16 bied meer mogelijkheden voor minder geld. Wie kent deze mengtafel en wat zijn ervaringen m.b.t. klank en gebruik?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by Down and dirty
    Wij zijn als band op zoek naar een compacte live-mixer met 4 monitorkanalen en ingebouwde galm. In eerste instantie keken we naar de Allen en Heath Mix Wizard 12:2, maar de Peavey fx16 bied meer mogelijkheden voor minder geld. Wie kent deze mengtafel en wat zijn ervaringen m.b.t. klank en gebruik?
    De A&H heeft wel een dubbele par.eq. de FX16 niet .
    Eigenlijk is dit essentieel , zeker voor een band ( mijn mening dus )
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Down and dirty
      • Aug 2006
      • 2

Peavey 16fx versus A&H mix wizard 12/2

Jawel, maar nu hebben we een oude Yamaha 12/4/2 met ingebouwde galm en 7 bands equalizer. Deze willen we vervangen omdat deze maar een prefader monitorkanaal heeft en we willen naar vier aparte, omdat zang, keyboard, sax en drum aparte mix vragen. Op zich voldoet deze mixer goed en heeft geen parametrisch mid. Live missen we dit niet. De Peavey heeft t.o.v. Mix wizard 12/2 daarentegen wel subgroepen, 4 microfoonkanalen meer, effecten (equalizer, comp/limit) op output. Ik vroeg me alleen af of iemand iets kan vertellen over klank en gebruiksgemak. Wij regelen namelijk zelf ons geluid op het podium terwijl we spelen.

Comment

Working...