VersterkerRack flexibel maken...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

VersterkerRack flexibel maken...

Ik had een vraagje:

Voor een van onze bandjes moet ik nog een monitor rack maken, waar ik 4 groepjes mee aan kan sturen. Echter is de band niet vaak genoeg weg om er een appart rack voor aan te schaffen. Nu heb ik nog een rackje staan met 2 cp-2200 van ev erin, met een AC-one. Nu was mijn vraag: Kan ik op XLR uitgangen (die aan de xlr line ingangen hangen) gewoon mn signaal hangen, zonder de andere ingangen (die dus van de ac-one afkomen) telkens los te moeten gooien? M.a.w.: een 19" plaatje maken, met daarop 4 female xlr, met daaraan een kabel met een female xlr?

Kan de ac-one er dus tegen als er signaal op de ingang komt te staan.....
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Ik weet niet of de AC-One hier tegen kan. Ik zou het echter niet op deze manier willen maken.

Ik zou er voor kiezen een patchpaneeltje te maken/plaatsen met daarop de XLR aansluitingen van:

L & R ingang AC-One
    L & R ingangen versterker 1
    L & R ingangen versterker 2
    L & R laag uitgangen AC-One
    L & R hoog uitgangen AC-One

Op deze manier kun je of je versterkers rechtstreeks aansturen voor monitorgebruik. Of je signaal vanaf je mixer aansluiten op je AC-One en dan een viertal korte patchkabeltjes gebruiken om de uitgangen van je AC-One op je versterkers aan te sluiten. Zo kun je mijns inziens alle kanten op.

Comment

• JVS
      • Mar 2004
      • 317

Dit gaat helaas niet zomaar. De lage uitgangsimpedantie van de AC-one zal je parallel geschakelde signaal sterk dempen als deze aanstaat. Bij een uitgeschakelde AC-one zal 't er een beetje van afhangen of hij relais aan de output heeft zitten. Alleen als deze aanwezig zijn is het mogelijk zonder beïnvloeding van je signaal.

't mooiste is om je AC-one licht te modificeren zodat deze in uitgeschakelde toestand via een relais'tje de inputs 1:1 doorlust naar de outputs. Voor monitorgebruik schakel je de AC-one gewoon uit en heb je een 4-kanaals rackje.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Of een paneel met daarop een multistekker.
        Stekker 1 is gebruik met AC-One
        Stekker 2 is gebruik als 4 way monitor.
        Deze stekker doet dan een keuze van de signalen na de AC-One

Comment

Working...