Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.
Oei sorry,dat had ik erbij moeten vermelden.Ik bedoel à la D&B weet je wel
kastjes van 30à40kg...
Er zijn natuurlijk ook compacte kastjes die goed klinken maar kijk dan eens
hoeveel je er van neer moet zetten...ik wil hier echt niemand afbreken hoor die met deze kastjes werkt hoor.Maar smaken verschillen(gelukkig)hé.
prima, bedankt voor het antwoord, was mij niet zo duidelijk , nu wel
sis
Geef mij maar een leuk Res5 systeem van Funktion One.
Het schijnt dat F1 nu ook een 2x21" Bandpasshorn sub gaat uitbrengen :-)
MVG Contour
Contour, enig idee waarom je function-one zo weinig tegenkomt ?
Is dit merk nog te weinig bekent ?
Ik hoor en lees alleen maar positieve reacties, maar waar kan je dit beluisteren ?
sis
Turbosound Flash- en Floodlight, icm TSW 721 of 718 subs. Altijd leuke systemen gevonden en sinds begin dit jaar ook besloten hiermee verder te gaan. Bevalt prima .
Lekker diep en vol laag dankzij de 21" subs maar daarbij toch nog strak met flinke druk opbouw, en hoorngeladen dus ook lekker voor buiten. Flood topjes lekker compact voor kleine setjes, Flashen ietwat zwaarder maar ideaal voor buiten klussen en draagt lekker ver. Ook op hoog volume blijven de toppen ook lekker klinken en worden niet schel.
En last but not least, systeem is inzetbaar van rock 'n roll tot dance en met een relatief klein aantal verschillende kastjes toch lekker schaalbaar van simpele sub/sub/top setjes tot flinke systemen.
Funktion-one ook zeker een favoriet mits goed ingeregeld, hier hebben we heel veel mee gewerkt de afgelopen jaren maar enkele andere redenen hebben ons doen besluiten daar niet meer mee verder te gaan. Overstap naar Turbo is dan ook enigsinds logisch geweest gezien de achtergrond van beide systemen + het aanbod van turbo op dat bepaalde moment
Originally posted by Contour
Geef mij maar een leuk Res5 systeem van Funktion One.
Het schijnt dat F1 nu ook een 2x21" Bandpasshorn sub gaat uitbrengen :-)
MVG Contour
Hmz... en mij is altijd verteld dat het gebruik van de 21" subs bij turbo een van de redenen tot het afscheiden van Tony en John (Nu F1) van turbosound is geweest? Enigsinds apart dat ze dan nu zelf opnieuw een 21" sub op de markt gaan brengen?
Zowel 3x3 als AE-8 heeft heel veel definitie in het hoog, wat met name bij Jazz / klassiek e.d. goed tot uiting komt. Ook in het laag kan je er goed mee uit de voeten, zonder vervelende notches die je bij andere systemen vaak tegenkomt. Al met al goed klinkende systemen waar je alle kanten mee uit kan.
Een tof systeem waar ik al vele malen mee gewerkt heb is de XA2 set van dynacord,mooi en krachtig laag ,beheerst mid en hoog.
Dit gebruiken we voor zwat alles.
Het laatste heel mooi klanksysteem was de jbl vertec line array op het folkfestival van dranouter. Dat was met IT 4000 versterkers.
Ik vond de klank heel natuurgetrouw en sprankelend en helder.
Ik zag dat er wat vragen/opmerkingen waren over Funktion-One. Wellicht kan ik het een en ander toelichten.
Funktion-One wordt steeds vaker ingezet, enkele 'recente' klussen zijn bv Mysteryland, Jackson Browne & Lindley in HMH, Mixtream. Mocht je echter nog niet zelf gehoord/ervaren hebben, dan kan je natuurlijk altijd contact met mij of een van de verhuurders (oa Think / DSL) opnemen voor informatie waar binnenkort een systeem gebruikt zal worden, en/of een demo natuurlijk.
Er zitten inderdaad een aantal producten in de pijplijn, waaronder een enkele en dubbele 21" sub. Meer info binnenkort op de PLASA.
De reden dat Tony en John bij Turbosound (wat ze zelf opgericht hadden) weggingen, is niet onderwerp van deze discussie. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan kan je altijd contact opnemen. Lijkt me verstandiger dat niet hier te 'bespreken'
Dit zijn typisch van die onderwerpen waar je met collega's dagen over kunt bomen.
Ik heb zelf niet echt een favoriet, het is deels toch altijd weer afhankelijk van de locatie, hoe goed of slecht is de artiest.
Niettemin wil ik toch even vermelden dat ik dit jaar een aantal malen met een Syncoset gewerkt heb met de Heritage op front.
En dat was toch wel een aangename combinatie.
Comment