Storing in sennheiser EW300 mic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiCiD_NL
    • Feb 2006
    • 15

Storing in sennheiser EW300 mic

Hallo,

Onze zangeres van de band heeft een sennheiser EW300 draadloze mic. nu doet het volgende zich voor, tijdens het zingen of praten valt soms de mic heel even weg dit is echt maar iets van een halve seconde maar heel storend. Heeft iemand hier al eens last van geweest en is er een remedie voor. Er zit altijd een duracell batt. in.

Dus ik zou zeggen roept u maar.
    Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Staat de squelse goed, op beide, de zender en ontvanger?

Is de ontvanger ingebouwd en de antennes dus ook? Anders de antennes uitbouwen.

Misschien voor de zekerheid iedere keer laten scannen om andere zendzooi uit te bannen?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• NiCiD_NL
      • Feb 2006
      • 15

Ik heb alles al 3 keer na gelopen en opnieuw ingesteld.

de antennes zijn al uit gebouwd en gister zat ik ergens op het platteland en toen had ik er ook last van.

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

is het een g1 of een g2 serie
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Uhm, de antennes zijn er al uitgebouwd ? Kun je dat eens verduidelijken ?
          Ook mij klinkt het persoonlijk als een dit als een niet goed ingestelde squels. Ik werk zelf zowel met de G1 als de G2 versie van de EW300 serie en heb dit nog nooit meegemaakt. Ook niet als er meerdere zender setjes werden gebruikt.

Wat je ook zou kunnen nakijken bij gebruik van meerdere systemen naast elkaar, is de goede frequenties gebruiken die Sennheiser vanaf de fabriek inprogrammeert, zodat je op die manier qua frequentie gebruik, voldoende ruimte tussen de gebruikte frequenties laat...
          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Wij hebben dit probleem vorige week ook gehad.
            De ontvanger sprong op het eind van de show drie maal voor een korte periode op mute zonder aanwijsbare reden. De ontvangst was goed, volle bak.
            Hiervoor hebben we nog nooit problemen gehad met de ew300 serie.
            We hebben de oorzaak nog niet boven water.

Jans
            Last edited by jans; 18-09-06, 09:22.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

anders ff opsturen naar sennheiser nederland, ff laten nakijken daar, de frequenties willen wel iets uit elkaar lopen....

Comment

• NiCiD_NL
                • Feb 2006
                • 15

Originally posted by SpaceyDeeJ
                Uhm, de antennes zijn er al uitgebouwd ? Kun je dat eens verduidelijken ?
                Das heel simpel je neemt een 2 bnc connector en 2 opbouw bnc's en een stukkie coax, een half uurtje knutselen en je antennes zijn uitgebouwt.

Ik heb de squels even na gekeken deze staan op -20 DB op de mic en 20 DB op de reciever. volgens mij mag dat geen problemen opleveren.

Het gaat trouwens om de G1

Comment

• janneman32
                  • Dec 2005
                  • 65

Das heel simpel je neemt een 2 bnc connector en 2 opbouw bnc's en een stukkie coax, een half uurtje knutselen en je antennes zijn uitgebouwt.
                  "Stukkie" coax moet wel 75 ohm zijn

Ik heb de squels even na gekeken deze staan op -20 DB op de mic en 20 DB op de reciever. volgens mij mag dat geen problemen opleveren.
                  De squelch is alleen instelbaar op het ontvangende deel van een zender/ontvanger combinatie, en staat naar mijn idee veeeel te hoog ingesteld. Begin eens met deze naar 10dB te zetten op de ontvanger, maar nog liever op 5 dB. Waarschijnlijk ben je dan van de dropouts af. Heb je dit probleem ook als je de handzender aan iemand anders geeft die een hardere stem heeft??

Op de handzender heb je het dus niet over squelch maar over gain. M.a.w. je kan de zender met stapjes van 10dB verzwakken. Over het algemeen kom je bij zangeresjes weg met -20dB, maar er zijn gevallen bekend waarbij je toch zeker naar -30 moet gaan omdat men anders de zender overstuurd.

Veel succes! Jan

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by janneman32
                    Ik zou 50 ohm doen hoor.

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

"Stukkie" coax moet wel 50 ohm zijn

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by NiCiD_NL

Ik heb de squels even na gekeken deze staan op -20 DB op de mic en 20 DB op de reciever.
                        daar zit m de kneep.
                        xx-20dB is je demping van je signaal, speciaal voor schreeuwers, op de mic
                        xx-20dB op de receiver is je scuelch, en die mag rustig naar -5. En dat was wss het probleem.

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Wat doet de squelch nou eigenlijk precies?

Wat ik eruit opmaak is dat je er de mate van het opvangen van signaalverlies mee kunt instellen?

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Gitarist 62
                            • May 2006
                            • 278

Originally posted by hugovanmeijeren
                            Wat doet de squelch nou eigenlijk precies?

Wat ik eruit opmaak is dat je er de mate van het opvangen van signaalverlies mee kunt instellen?

Groeten Hugo
                            Squelch zorgt er voor dat als je zendersignaal wegvalt je niet ineens een bak ruis binnenkrijgt. Daalt je zendersignaal onder een bepaald niveau dan gooit de zender de audio ingang dicht. Eigenlijk analoog aan een gate op een microfoon dus. Staat je squelch te kritisch dan gaat hij te vroeg dicht (bv als jullie zangeres even tussen zender en ontvanger gaat staan, of als de ober voorbij loopt. Dus even wat minder kritisch instellen en no more problems!
                            ~Clearsound~

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Originally posted by Gitarist 62
                              Squelch zorgt er voor dat als je zendersignaal wegvalt je niet ineens een bak ruis binnenkrijgt. Daalt je zendersignaal onder een bepaald niveau dan gooit de zender de audio ingang dicht. Eigenlijk analoog aan een gate op een microfoon dus. Staat je squelch te kritisch dan gaat hij te vroeg dicht (bv als jullie zangeres even tussen zender en ontvanger gaat staan, of als de ober voorbij loopt. Dus even wat minder kritisch instellen en no more problems!
                              Oke, duidelijk, ik zal de Squelch op mijn ontvanger ook eens controleren, weet ik nu tenminste wat het precies doet...

Bedankt,

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...