Live stemvervormer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chiel Kleiman
    • Sep 2006
    • 2

Live stemvervormer

Hallo iedereen.

Ik zag dat er al een post over dit onderwerp was maar zonder reacties daarom wil ik hem graag weer even onder de aandacht brengen.

Ik ben opzoek naar een stemvervormer die ik tijdens het optreden kan gebruiken. Een "kastje" met meedere functies zoals galm en eggo en delay.
    Waar moet ik naar zoeken? hoe heet zoiets?

en als ik er ander soort effecten op wil zoals b.v. een robotstem of een kraakige stem etc. kan dit uit hetzelfde kastje? wordt dit dan anzienlijk duurder?

een boel vragen in een keer ik weet het maar ik hoop met jullie hulp hier uit te komen.

al vast vriendelijk bedankt.

Chiel Kleiman
  • Vervallen

Je noemt het eigenlijk zelf al. Iets dat effecteb maakt, heet in de volksmond gewoon een effect.

Deze heb je in alle soorten, smaken, maten, kwaliteiten en prijzen.

Ik denk dat je tweedehands al iets kunt krijgen voor een euro of 60 (Behringer ofzo) en de maximale prijs durf ik je niet te zeggen, maar die ligt vele malen hoger.

toevoeging: alle waarde naar zijn geld, ik denk dat je gewoon eens moet gaan luisteren en moet gaan uitproberen welk effect je wilt hebben. Vaak hebben bands zo hun eisen/wensen.
    Last edited by Guest; 20-09-06, 21:03. Reason: kleine toevoeging

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

het is wel steeds het beste dat je een galm hebt die blijft lopen, en daarnaast een appart toestel om de eigenlijke effecten mee te maken. Zodoende moet je je drumstel niet zonder galm zetten als je een flanger over de stem wil hebben.
      Voor klassieke reverbs zou ik binnen de budgetlijn gaan kijken naar tc (m-one) of Lexicon (mpx-500). Voor meer specifieke effecten zou ik yamaha (spx 990) of terug tc (M-one) aanraden. Deze doen de job meestal zonder probleem.
      "En Go"

Comment

• robski
        • Jul 2005
        • 98

Voor diverse effecten (dus niet alleen een galm of een delay lay lay ) is een spx 90 of 900 de goedkoopste 'goede' oplossing (<700euri). Uit deze apparaten haal je vrij snel galm, delay, chorus flanger pitchshifter, phaser en nbog een paar van dat soort dingen. De 990 is een stuk gebruikersonvriendelijker.

Iets duurder spx 2000. tc fireworx allebei mooie apparaten voor een redelijke prijs en redelijk eebvoudig bedienbaar. een pcm 81 is ook erg mooi maar wat lastiger om de effecten naar je hand te zetten. <1200 euri)

Echt serieuze apparaten om dergelijke dingen mee te doen zijn eventide (3000) of tc m5000 klinkt prachtig maar daar betaal je dan ook voor.

heb alle genoemde apparaten en denk dat beginnen met een spx 90 op de kop te tikken voor 200 euro of zo de slimste zet is. Behalve voor studio gebruik (ruist....) dan zou ik beginnen met een fireworx. De dure apparaten zijn echt prachtig en veel beter maar dan moet de rest van de apparatuur ook van die prijsklasse zijn.....

greeztz Rob
        Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Chiel Kleiman
          • Sep 2006
          • 2

bedankt

bedankt voor de snelle reacties.

Ik het een idee om naar een feedback fideaal te gaan en daar wat uit te proberen? Ik wil beginnen met iets simpels en als het bevalt overgan op een duurder apparaat.

jullie i.i.g. bedankt

groet
          Chiel

Comment

• S_G
            • Jul 2006
            • 31

Hallo,

Natuurlijk kun je eerst iets simpelers proberen, en dan overgaan op een duurder apparaat, maar dan moet je 2x een apparaat aanschaffen, en dus ook 2x betalen.

Wel een goed idee is om verschillende apparaten in winkels uitproberen. Ook kun je natuurlijk altijd verschillende apparaten huren, en uitproberen op je installatie, zo krijg je deze ook onder de knie. En dan kun je tot aanschaf overgaan.

Maar zoals zo vaak gezegd: 'Goedkoop is duurkoop' Zoek dus iets van kwaliteit. Zelf werk ik vaak met de Yamaha spx 90, zeer goed bedienbaar apparaat die doet wat hij moet doen.

Natuurlijk mag je altijd een keer langskomen om te proberen.

Succes met je aankoop verder!

Comment

• Beldog
              • May 2004
              • 140

TC-M one is algemeen goed bevonden denk ik; mooie galm, bruikbare delay, zowat alle andere fx...en makkelijk te bedienen of te editen. Ook niet zo erg duur.

Comment

• peternotermans
                • Oct 2003
                • 156

Voor robotstem of andere effecten zou je ook eens naar TC-Helicon Voiceworks kunnen kijken (prijs ergens tussen 500 en 600 euro).

Je stem omvormen naar "I'll be back" van Schwarzenegger en "Mickey Mouse" is ook geen enkel probleem.

Natuurlijk zitten delay en reverb ook erin, maar de instelling hiervan is voor live-gebruik niet heel handig (bv: geen tap-funktie).
                --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• G_D
                  • Sep 2006
                  • 46

Of de Boss VT-1, die echt gemaakt is een een stem te veranderen in robot, alien, e.d. Ik ken iemand die hem in de verkoop heeft. Het is een grappig ding, maar ook erg prijzig. BOSS

Comment

• postsuave
                    • Sep 2006
                    • 46

ik gebruik zo'n goedkope Virtualizer pro 2024 van Behringer. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden van ben en dat het ding mij 2dehands maar iets van een 50€ gekost heeft.

Vinden jullie dit allemaal nest? Waarom? Geeft zo'n ding misschien veel ruis bij hoge volumes waar ik met mijn kleine installatie geen last mee heb?

Comment

Working...