RCF TT22-A en RCF TTS18-A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Originally posted by eddie
    ook niet ver-
    geten dat geweldig veel prof. merken met RCF luidspr. werken
    Met de luidsprekers ja, maar wel custom made by RCF. Dus specifakties van de opdrachtgever, met een RCF stickertje..

Dat heeft niks te maken met het plastic kastje wat RCF er zelf omheen moffeld, en het eindtrapje wat ze erachter hangen..

Om nog maar iets te zeggen over RCF in het algemeen. Als het hard moet geweldig. Maar niet mijn smaak.

Je gaat de subtiliteit en definitie van theater missen, zoals al gezegt. Maar dat is dan ook niet de doelgroep van RCF..
    lala..

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Daarom heet deze serie ook TT > Touring en Theatre en deze kastjes hebben dus wel definitie en een betere kwaliteit geluid dan de plastic kastjes.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by AJB
        Kijk eens naar T4 van KS, of als het goedkoper moet die kleine setjes van Acoustic Line. De Lawei in Drachten is daar ook mee uitgerust, en ik moet zeggen dat ik weinig geluid heb gehorod dat zo goed klonk !

grtz Arvid
        Twee weken geleden naar een voorstelling in de Lawei geweest, zelden zo slecht geluid gehoord, de voorstelling zelf (cabaret, dus spraak) was redelijk, maar de pauze-muziek was ronduit slecht. Zeer zeer agressief!

Ben nog speciaal naar voren gelopen om te kijken wat er nou stond (zat op balkon), want ik vond het niet klinken...

Maar wellicht lag het aan de technieker, en niet aan het setje, maar als zoals ik het gehoord heb, normaal moet klinken, dan zou ik het ten zeerste afraden!

Heb zelf alle subs (zelfbouw) met RCF erin hier, en geen ervaring met de kant en klare kasten van RCF, maar ben voor mijn toepassingen er erg tevreden mee!

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by GoTMoRe

Dat heeft niks te maken met het plastic kastje wat RCF er zelf omheen moffeld, en het eindtrapje wat ze erachter hangen..

Om nog maar iets te zeggen over RCF in het algemeen. Als het hard moet geweldig. Maar niet mijn smaak.

..
          Gelukkig klinken de plastic kastjes van andere merken wel erg goed MAAR NIET HEUS!!! het gaat om het plakkertje wat erop zit he, dat zegt vaak meer dan de kwaliteit van het geluid.

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

Originally posted by Hansound
            Gelukkig klinken de plastic kastjes van andere merken wel erg goed MAAR NIET HEUS!!! het gaat om het plakkertje wat erop zit he, dat zegt vaak meer dan de kwaliteit van het geluid.
            Verklaar je quote eens.. ( ik heb geen word gerept over andere merken, nog dat de kasten van RCF slecht klinken.. ) Of zie ik t nou verkeerd?
            lala..

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Je gaat de subtiliteit en definitie van theater missen, zoals al gezegt. Maar dat is dan ook niet de doelgroep van RCF..

Zoiets ? Niet bepaald positief over de RCF speakertjes of begrijp ik het verkeerd ?

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Verklaar je quote eens.. ( ik heb geen word gerept over andere merken, nog dat de kasten van RCF slecht klinken.. ) Of zie ik t nou verkeerd?
                Nou je werkt met een A&H mengtafel, ook niet de beste hé, klinkt zo koud als een kikker
                Nee jonge effe serieus, je kent het systeem niet, dat is duidelijk, ik ken het wel want ik kom overal, hier en daar kom ik ze wel eens tegen .
                Nou niet speciaal hoor maar gewoon goed , heel goed zelfs op verschillende locaties
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Originally posted by sis
                  Nou je werkt met een A&H mengtafel, ook niet de beste hé, klinkt zo koud als een kikker
                  Nah ( word binnenkort zelfs alweer te klein.. Dus zal wel iets van een Wizard voor komen )
                  Nee jonge effe serieus, je kent het systeem niet, dat is duidelijk, ik ken het wel want ik kom overal, hier en daar kom ik ze wel eens tegen .
                  Nou niet speciaal hoor maar gewoon goed , heel goed zelfs op verschillende locaties
                  sis
                  Het is ook wel goed, maar wat ik van RCF heb gehoord zou ik niet met theater willen gebruiken. ( Oke, ik ben dan wel enkel zowat de hele ART familie tegengekomen.. )

Maar wat ik nou met mijn eerste post bedoelde is:

De speakers zijn geweldig, zie bedrijfen zoals EAW en Soundprojects ( ja zelfs hun een tijdje ) die ze naar eigen parameters bij RCF lieten maken.

Ik ben enkel niet weg van de plastic kastjes die ze er omheen moffelen en het versterkertje wat er vervolgens achterkomt.

Hansound neemt alles wel érg serieus op, en lijkt me te denken dat ik heel RCF ff diep.. Heel diep de grond in trap.
                  lala..

Comment

• eddie
                    • Nov 2004
                    • 169

hallo, vergeet niet dat alle aktieve luidspr. van RCF ook in passieve versie te
                    krijgen zijn, dus dan zonder versterkers en pros. dit kan voor een vaste opstelling wel voordelen bieden, en naargelang de acoustiek kan je de afstelling zelf regelen
                    mvg eddie

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Wat ik eigenlijk bedoel, er zijn veel mensen die kennen RCF alleen van de Plastic kastjes,
                      Maar er zijn echt een aantal topkasten van RCF op de markt, helaas kennen veel mensen die niet.
                      En wat we niet kenne,

Comment

Working...