is dit handig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

is dit handig

Goednedag, zoals jullei mischien weten (of niet :P ) ben ik drummer. Ik heb vaak goede contacten met techniekers terplaatse, omdat ik me altijd open stel voor ideen en conversatie.

Nu heb ik een plan bedacht waardoor ik denk dat je op een podium als drummer en mixer (zowel foh als monitor) makkelijker een goed resultaat krijgt voor beiden, t.a.v. monitor mix en output naar de mengtafel (sampler in dit geval)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, moet ik hier nog aan veranderen of is dit zo goed? kort maar krachtig ben ik van uitgegaan.
    Last edited by MusiQmaN; 23-09-06, 20:05.
    Drummer en techniek freak.

Ter controle: je wilt je sampler aan de mixer voor de FoH en monitoring hangen. Vanaf die tafel wil je een lijntje naar je eigen mixertje die naast je staat, zodat je je eigen monitor volume kan regelen?

Comment

• MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

Originally posted by jurjen_barel
      Ter controle: je wilt je sampler aan de mixer voor de FoH en monitoring hangen. Vanaf die tafel wil je een lijntje naar je eigen mixertje die naast je staat, zodat je je eigen monitor volume kan regelen?
      bijna goed een lijntje van de sampler naar de foh, en dan idd logischerwijs van de monitor naar mijn mengpaneel voor mijn inears

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Geen draadloze in-ears? Daar zit vaak nog een volumeknopje op de beltpack.

Bedraad: dan zou ik inderdaad dat via je eigen mixer laten lopen. In-ears gebruiken is namelijk best tricky. De geluidsman heeft niet zo'n duidelijk idee van hoe hard ze staan en als het te hard gaat, kun je niet je hoofd van een speaker wegdraaien. Een eigen volumeregeling is dan inderdaad een hele fijne (en veiligere) oplossing (al dan niet met een compressor/limiter erbij). Zeker als je dan toch al een mixer zelf hebt, kun je die gebruiken, anders zijn er nog speciale hoofdtelefoonversterkers voor dit soort doeleinden.

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Originally posted by jurjen_barel
          Geen draadloze in-ears? Daar zit vaak nog een volumeknopje op de beltpack.

Bedraad: dan zou ik inderdaad dat via je eigen mixer laten lopen. In-ears gebruiken is namelijk best tricky. De geluidsman heeft niet zo'n duidelijk idee van hoe hard ze staan en als het te hard gaat, kun je niet je hoofd van een speaker wegdraaien. Een eigen volumeregeling is dan inderdaad een hele fijne (en veiligere) oplossing (al dan niet met een compressor/limiter erbij). Zeker als je dan toch al een mixer zelf hebt, kun je die gebruiken, anders zijn er nog speciale hoofdtelefoonversterkers voor dit soort doeleinden.
          idd bedraad, daarom heb ik ook mn mengpaneel op het priklijstje gezet he

Daarom staat er ook een max input voulme zodat de geluidstechniek wet tot hoe hard het mag gaan.

Werkt dat zo handiger denken julle?

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

ik denk wel dat de headphone uitgang niet de meest geschikte is voor je sample-bak, er zitten vast ook wel stereo lijnuitgangen op toch? Dan heeft de FOH-engineer ook veel beter materiaal om mee te werken.

Verder: de monitormix komt op 1 kanaal binnen op je persoonlijke monitormengtafeltje , da's niet handig want dan kun je zelf nog geen mix aanpassen, en dus is het tafeltje overbodig.

Handiger is het dan om wat kanalen van het stageblok rechtstreeks te pakken en apart te prikken
            gr, Michel

Comment

• Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

Originally posted by purplehaze
              ik denk wel dat de headphone uitgang niet de meest geschikte is voor je sample-bak, er zitten vast ook wel stereo lijnuitgangen op toch? Dan heeft de FOH-engineer ook veel beter materiaal om mee te werken.

Verder: de monitormix komt op 1 kanaal binnen op je persoonlijke monitormengtafeltje , da's niet handig want dan kun je zelf nog geen mix aanpassen, en dus is het tafeltje overbodig.

Handiger is het dan om wat kanalen van het stageblok rechtstreeks te pakken en apart te prikken
              gr, Michel
              Het werkt zo wel ja. Maar inderdaad, laat alleen een (stereo)bandmix terugkomen vanaf de monitormix (of FOH) en prik je sampler, bassdrum en overheads dan dubbel naar je eigen paneeltje. Het is dan waarschijnlijk wel handig om zelf een paar Y verloopjes bij je te hebben, dan ben je helemaal self-supporting
              ~Clearsound~

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Ok, maar ik hoef geen speciale mix, dat mag de monitor man doen (net als een normale floor wedge) Jullie zouden toch ook moeten weten dat op bijv. festivals (te) weinig tijd is om een set op te bouwen of te switchen (ben links) en dan ook nog de mix in te gaan stellen en extra kabels aan te sluiten vandaar deze oplossing. Het tafeltje is echt bedoeld als headphone versterker en mn metronoom die voor de rest niemand hoeft te horen.

En over de outputs van de sampler, ik kan idd stereo gebruiken, maar hij staat zo ingesteld dat deze via headphones out de beste weergave geeft.

Ik heb namelijk intern staan dat alles op het linker kanaal uit moet komen (dit heeft intern wat meer voordelen) maar als ik dan een stereo output zou sturen, zou je alleen maar links horen. Op de headphones hoor je wel een stereobeeld.

Wes.
                Last edited by MusiQmaN; 25-09-06, 14:38.

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

ok, da's nieuwe informatie dat je met name op festivals speelt en ook nog links bent, als je inderdaad geen volledige controle hoeft te hebben en weinig switch-tijd moet je het zo makkelijk mogelijk maken.

gr michel

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

Ja idd, (was ik helemaal vergeten te melden) idd die switch time voor zowel mn eigen set als ombouwen (eigen set is sneller, maar toch) is killing. Vandaar dat ik geen totale controle hoef, zolang t geluid maar lekker klinkt ben ik tevreden.

Vandaar ook de max. input anders krijg ik teveel overdrive op mn mengpaneel.

Maar is dit schema dan wel handig, om sneller te kunnen werken, of moet ik er nog dingen op of af halen voor meer duidelijkheid?

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

25 dBu... Dat is wel een beetje veel niet?

Trouwens, als je mij zo'n getal noemt zou ik niet weten hoever ik mn aux open moet draaien. Kun je misschien iets specifieker zijn?
                      SR20DET

Comment

• MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

Originally posted by Freek Fokker
                        25 dBu... Dat is wel een beetje veel niet?

Trouwens, als je mij zo'n getal noemt zou ik niet weten hoever ik mn aux open moet draaien. Kun je misschien iets specifieker zijn?
                        Ja in de handleiding staat dat inputs max 30 kunnen hebben dus ga ik uit van 25.. ik weet ook niet hoe ik dit het beste aan kan geven... tips?

Comment

Working...