Monitor EQ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Oke

Misschien dat 12 db ietwat te veel van het goede is. Maar er komt echt serieus te veel laag uit die kastjes en er moet dus flink wat af.

Als ik budget had zou ik inderdaad wel andere kastjes kopen, maar dat zit er voorlopig helaas niet in en zal ik het dus met deze moeten doen. Als ik er dan echter op een eenvoudige/goedkope manier voor kan zorgen dat ik van wat laag af komt zal ik dat zeker niet laten.

Bestaan er niet toevallig DI's met schakelbaar highpas filter of zo ??

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ik heb nog even de handleiding nageplozen en geprobeerd een EQ op de aux uitgang te krijgen voor de soundcheck van een optreden afgelopen weekend.

Op de O2r is er geen mogelijkheid een EQ in te stellen op de uitgang van de auxen. Jammer maar helaas en dus zal ik toch naar een externe oplossing moeten zoeken.

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

een o2r kan het niet, ik weet dat elke 01V het wel kan. Raar van Yamaha, maar het is wel zo.

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Ik weet niet hoeveel kanalen je normaal gesproken in gebruik hebt,
          maar als het er 16 of minder zijn kan je het volgende doen,

zet je input routing zo dat input 1 op fader 1 en 17 komt, input 2 op
          fader 2 en 18 enz.
          Gebruik fader 1 tot 16 voor FOH, en op fader 17 tot 32 gebruik je alleen de auxen.
          Hierdoor kun je dus voor elk kanaal een eq instellen voor monitor en FOH.
          Tikje omslachtig maar het werkt wel.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• FBE
            • May 2006
            • 21

@mike idd wel enigzins opmerkelijk maar aangezien die tafel hoofdzakkelijk met het oog op opnames is bedoelt. Er zitten wel meer functie op die live niet echt handig zijn maar tijdens studio gebruik bijna onmisbaar zijn.

gr Pc

Comment

Working...