Welke tube-compressor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M'Elodie
    • Oct 2006
    • 148

Welke tube-compressor

Heb eigenlijk een paar dingen die ik hier in de groep gooi.

1. Welke tube compressor (met echte buizen) heeft een goeie prijs kwaliteitsverhouding. Maw is de Behringer voor 200 Euro echt de moeite waard of is het betere even door te sparen voor een Tubetech, Manley, TL audio, Avalon, Drawmer, SPL, enz.
    2. graag hoor ik ook gebruikers over het live toepassen van tube compressors en/of channelstrips (buizen pre/amp gecombineerd met compressor: bijv. SPL channel one, Avalon 737/747, TL audio 5052. Zeg maar hoe het klinkt en alles wat je daarbij opvalt, makkelijk te bedienen enz.
    3. Welke tube-dynamics komen jullie tegen op riders?

Zou zeggen: kom maar op met jullie tips, ervaringen of interesante mededelingen mbt dit onderwerp.
    Last edited by M'Elodie; 04-10-06, 16:18.
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

Bij Behringer heeft alles een goeie prijs/kwaliteitsverhouding. Het kost niks en daar is de kwaliteit ook naar. Maar goed, even serieus:
    Ik heb heel veel channelstrips geprobeerd. Buizen en geen buizen. Ik heb met de zanger van Rowwen Heze lang met een Avalon 737 gewerkt. Bij zijn stem werkt dat perfect. Bedenk ook dat de microfoon die je gebruikt en de bron erg belangrijk zijn.
    Bij Stevie Ann bijvoorbeeld gebruik ik een Midas XL42. En bij Xander had ik een Avalon, maar bij hem klonk die helemaal niet, dus toen ging ik rechtstreeks de XL3 in. ik gebruikte bij hem wel een buizencompressor van TL Audio classic series.

Wat ik erg goed vind voor de prijs zijn de spullen van Toft Audio, ook de focusrite session pack en producer pack zijn erg okee. Alledrie geen buizen, maar waarom moet het persee buizen? probeer iets te vinden wat voor je toepassing echt te gek werkt en goed klinkt. Probeer ook eens de combinatie van de ene preamp en de andere compressor. Dat is de reden dat ik met channelstrips nooit echt geslaagd ben: de ene heeft een goeie comp, de andere een goeie preamp, maar nooit alles echt goed in 1 apparaat.

op riders kom je dit soort dingen niet zo snel tegen. En terecht, als ik specifieke dingen wil neem ik ze ook zelf mee.

groeten
    Mike

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

De enige die ik tot nog toe op riders ben tegengekomen is de Avalon VT737. Voor de rest moeten ze die dingen idd zelf meebrengen.
      Aangezien ik er zelf geen heb kan ik enkel zeggen wat collega's mij vertellen, maar de meeste zijn heel te spreken over SPL, zeker als het over prijs/kwaliteit gaat.
      "En Go"

Comment

Working...