Axys

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

Axys

Hallo,
    Heeft iemand misschien ervaring/informatie/menig over de actiefjes:
    Axys T2112
    Axys B98A
    Axys U14 tbv infill

Ze zijn ons aangeboden voor het theater in Raalte met capaciteit van ca 300 man.

Bedankt!
  • Joost_A
    • Apr 2005
    • 45

Hoi,

Niet lullig bedoeld maar laat je niet te snel iets aansmeren. Ik ken ken die Axys set niet en kan daar niet over oordelen. Ben wel verschillende keren in het hof-theater (ik neem aan dat je dat theater bedoeld) geweest als gast technicus met een cabaretje. Lang leve de gekken daar!

Daar ligt een GMA ultralight voor slechts een mac 500. Is een beetje overkill.

Wat ik wil zeggen is dat jullie je niet te snel moeten laten overhalen om iets aan te schaffen wat (misschien) helemaal niet nodig is.

Joost

Comment

• schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

voor in het theather zijn dit perfecte kastjes.
      Ik vind axis zowizo een ondergewadeerd merk door veel technici.

De toppen en de u14's klinken bijzonder lekker, de basjes heb ik nooit mee gewerkt, dus daar durf ik niks over te zeggen.

Met het arena spul van axis heb ik ook regelmatig mee gedraaid en vind het een heerlijk pa'tje

in mijn ogen een eerlijk klinkend en betrouwbaar geluidssysteem wat goed in elkaar zit.
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• Gitarist 62
        • May 2006
        • 278

De topjes zijn idd prima voor theater (overigens ook voor veel andere toepassingen) Ik ken jullie theater niet, dus of het 'past'... Probeer ze eerst eens uit.

De B98 is NIET ontworpen om in combinatie met de 2112 te werken, Ik zeg niet dat het niet kan, maar daarvoor heeft Duran juist de UB 24 en UB 25 ontworpen.

Stel de vraag anders ook eens bij de maker: AXYS Duran Audio
        ~Clearsound~

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

Even mijn bescheiden mening:

De Axys T2115 is de topkast van het zogenaamde scope-systeem, en zou normaal gezien gebruikt moeten worden in combinatie met de B118. De T2115 is in deze setup een volwaardige topkast (hoog - mid - laag) terwijl de B118 dan het "echte sub" voor z'n rekening neemt. De T2115 is uitgerust met een low-cut schakelaar die dan zou moeten aanstaan, en de B118 is uitgerust met een schakelaar 0 / -3 / -6 db. De T115 kan ook stand-alone gebruikt worden door geen low-cut te gebruiken (fullrange dus), maar hier moet je geen wonderen van verwachten. Al bij al een leuk systeem, gaat tamelijk hard, maar klinkt in mijn ogen wat schreeuwerig als het op z'n donder krijgt.

De B98 is de opvolger van de B89, en ik heb enkel ervaring met de B89. Zal je dus mijn mening hierover geven, alhoewel ik niet weet in welke mate ze vergelijkbaar zijn. De B89 maakt deel uit van het Source-systeem, hetwelk zou moeten bestaan uit 1x T86 en 2x B89 per kant. In deze opstelling neemt de B89 een flink stuk van het laag-mid voor z'n rekening, samen met het bas-gedeelte maar weinig of geen sub. Frequentie-gewijs valt er niets aan in te stellen, er is enkel een attenuatie van 0 / -3 / -6 db op de T86. Leuk systeempje, al gebruik ik het liever met 3x B89 per kant of zelfs 2x B89 en 1x B118 (wat een beetje vreemd stapelen is). Met dit systeem moet je er rekening mee houden dat je vreemde resultaten krijgt als je bijvoorbeeld toppen in delay plaatst zonder basjes (dat je deze bijvoorbeeld enkel vooraan stapelt): dit werkt gewoonweg niet. Met het Scope-systeem kan dit wel. De Source is een trapje hoger dan de Scope, zowel qua output als qua klank: Source klinkt wat voller, warmer, sprankelender. Source compresseert enorm wanneer het op z'n donder krijgt, wat vreemd genoeg goed of zelfs beter klinkt: je kan bijna zeggen dat het systeem "zelf de mix maakt" bij live-situaties, mensen die het systeem kennen weten wel wat ik bedoel. Het stapelen zit ook wat vreemd in elkaar: je kan niet zomaar twee stacks naast elkaar zetten of je krijgt fase-problemen, het werkt beter als je bijvoorbeeld de buitenste stack volledig uit B89's opbouwt, en de binnenste van beneden naar boven toe uit B89 - T86 - T86. En voor beide systemen geldt eigenlijk de regel dat 20m ver spelen het absolute maximum is, vanaf dit punt "valt de klank wat uit elkaar".

As usual: probeer het eens uit en kijk wat voor jou het beste werkt. Zolang je het gebruikt waarvoor het dient zal je goede resultaten behalen.

Er zijn heel veel Axys - haters en heel veel Axys - liefhebbers, en ze staan lijnrecht tegenover elkaar. Maar de feiten zijn dat Axys nog altijd zeer goed klinkt in verhouding tot hagelnieuwe systemen, en dat ze nog steeds zeer straffe toeren uithalen: kijk maar naar de Arena's en hun "zuil - systeem". Ik kan het alleszins zeker nog appreciƫren van op Axys te "moeten" mixen, zolang het binnen de capaciteiten van het systeem toegepast wordt.

Groeten,

Beghin Didier
          Ampli bvba

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

Originally posted by DidierB
            En voor beide systemen geldt eigenlijk de regel dat 20m ver spelen het absolute maximum is, vanaf dit punt "valt de klank wat uit elkaar".

Ik kan het alleszins zeker nog appreciƫren van op Axys te "moeten" mixen, zolang het binnen de capaciteiten van het systeem toegepast wordt.

Groeten,

Beghin Didier
            Ampli bvba
            Hier spreek je jezelf wat tegen vind ik. Hoeveel trialers Axys stonden er indertijd niet op Maanrock?

Comment

• Steve89
              • Dec 2005
              • 120

Originally posted by Joost_A
              Hoi,

Niet lullig bedoeld maar laat je niet te snel iets aansmeren. Ik ken ken die Axys set niet en kan daar niet over oordelen. Ben wel verschillende keren in het hof-theater (ik neem aan dat je dat theater bedoeld) geweest als gast technicus met een cabaretje. Lang leve de gekken daar!

Daar ligt een GMA ultralight voor slechts een mac 500. Is een beetje overkill.

Wat ik wil zeggen is dat jullie je niet te snel moeten laten overhalen om iets aan te schaffen wat (misschien) helemaal niet nodig is.

Joost
              Dag Joost,
              Ik heb het inderdaad over het Hoftheater. En het theater heeft helemaal niks te maken met hetgene wat erachter zit. Dat wil ik eerst even zeggen.
              En met welke groepen ben je wel eens in het theater geweest?

Ook heb je het over onze lichttafel dat ie gebruikt wordt voor slechts 1 MAC 500. Tjah, dat was vroegah.. Wij zijn steeds verder aan het uitbreiden en het licht heeft een goede beurt gehad. Wij hebben nu niet alleen de MAC maar ook 6 Robe AT 250 erbij. En ook zijn wij over gestapt op 96 dimmers.
              Dus nu is het geluid aan de beurt.

Dus eigenlijk zeg jij ook dat sowieso de GMA ultralight niet nodig was. Waarom was die niet nodig? Mijn mening is, je kunt beter wat goeds kopen waar je flink mee vooruit kunt dan waar je later spijt van krijgt en eigenlijk te weinig aan hebt.

Dus ik begrijp eigenlijk je topic ook helemaal niet.. hoe weet je dat wij een nieuwe geluidsset niet nodig zijn.. dat wij Axys niet aan moeten terwijl je het niet eens kent.
              Wij zijn wel bezig te orrienteren op meerdere systemen. En Axys kwam ook op ons pad. Vandaar..

Comment

• Steve89
                • Dec 2005
                • 120

Originally posted by DidierB
                Even mijn bescheiden mening:
                As usual: probeer het eens uit en kijk wat voor jou het beste werkt. Zolang je het gebruikt waarvoor het dient zal je goede resultaten behalen.

Er zijn heel veel Axys - haters en heel veel Axys - liefhebbers, en ze staan lijnrecht tegenover elkaar. Maar de feiten zijn dat Axys nog altijd zeer goed klinkt in verhouding tot hagelnieuwe systemen, en dat ze nog steeds zeer straffe toeren uithalen: kijk maar naar de Arena's en hun "zuil - systeem". Ik kan het alleszins zeker nog appreciƫren van op Axys te "moeten" mixen, zolang het binnen de capaciteiten van het systeem toegepast wordt.
                Hoi Berghin,
                Bedankt voor je reactie. Echt heel duidelijk.
                Wat wij proberen is een systeem te krijgen waar wij goed vooruit mee kunnen. We willen een goed klinkende, strakke set hebben. En ook wel dat gasttechnici ook snel het huissysteem gaan gebruiken ipv een vrachtwagen vol uit te gaan laden.
                Denk jij dat Axys daarvoor geschikt is?
                Ook heb ik de naam D&B veel horen zeggen. Dat zou een merk zijn dat veel gesteund in de geluidswereld. Ken jij of iemand of iemand op dit topic dat?

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Ik heb te weinig ervaring met axys om er een mening over te vellen.
                  Toch wil ik even reageren. Hoe is het systheem je aangeboden? Als iemand het nog heeft liggen dan zou ik even verder kijken dan je neus lang is temeer omdat je aangeeft dat jullie graag investeren voor de toekomst.
                  Waarom nodig je niet een aantal leveranciers uit voor een offerte waarbij je zelf aangeeft waar het systheem voor wordt gebruikt. Let er hierbij op dat er wordt meegedacht om zodoende een sytheem te leveren dat vodoet aan jullie eisen . Offertes zonder onderbouwing zou ik niet accepteren, voor je het weet koop je een line-array die vervolgens op het podium geplaatst wordt onder een hoek naar de zaal, vervolgens kun je het versterken van koren vergeten. Ja dit is gebeurdt.
                  Last edited by jans; 15-10-06, 20:47.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• DidierB
                    • May 2003
                    • 337

Originally posted by luc2366
                    Hier spreek je jezelf wat tegen vind ik. Hoeveel trialers Axys stonden er indertijd niet op Maanrock?
                    -> niet genoeg Nee, effe serieus: het ging wel met axys, maar verre van ideaal hoor. Het had misschien beter gewerkt met delay-stacks ipv alles op een hoop vooraan maar ja. En ik spreek mezelf niet tegen want ik sta helemaal niet achter de "grote set-ups" van die dagen.

Punt is: als je genoeg speakers op een hoop gooit en ze maar hard genoeg laat spelen kom je er wel, maar of dat nou echt geschikt is of goede resultaten oplevert is zeer twijfelachtig vind ik.

Back tot topic:

Is Axys geschikt? Testen!
                    Is D&B gekend / geschikt? Tuurlijk, maar testen!
                    Turbo, EAW, Meyer, EV, JBL, Martin, D&B, Adamson, L-acoustics, .... merken zat die mogelijk een geschikt of ideaal systeem voor jou hebben klaarliggen, maar je moet het wel even testen.

Er is denk ik geen enkele serieuze pro audio dealer die geen demo wil geven als je dit vraagt, dus mijn raad is: zoek enkele dealers van kwalitatief goede merken (een lijstje hiervan zal wel groeien hieronder), leg je situatie voor, wacht op offerte's, kies enkele kanshebbers uit en laat ze elk eens een demo komen geven (en bij voorkeur niet bakwagen uit, een uurtje prutsen en bakwagen terug in, maar een haalbare setup inzetten tijdens een voorstelling).

Succes!

Groeten,

Beghin Didier
                    Ampli bvba

Comment

• SM
                      • Oct 2004
                      • 129

Originally posted by Steve89
                      Hallo,
                      Heeft iemand misschien ervaring/informatie/menig over de actiefjes:
                      Axys T2112
                      Axys B98A
                      Axys U14 tbv infill

Ze zijn ons aangeboden voor het theater in Raalte met capaciteit van ca 300 man.

Bedankt!
                      Hoi Steve,

Zelf in jullie theater geweest zijn in september (opstart) zou ik het volgende zeggen:

Je moet een keuze maken of je het geluid van links-rechts wilt laten komen met eventueel een center-cluster, of vanuit de ronde truss oin het midden, dit i.v.m. time-alignment, etc. Gezien jullie ronde zaal is voor beide iets te zeggen. Dit Axys-verhaal gaat ervanuit denk ik dat je naar links-rechts opstelling gaat. Dat kan maar dan zul je goed moeten kijken naar de dekking van het systeem gezien de 'rare' ronde opstelling.

D&B is prima spul, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Meyer, Nexo, Apogee en meer merken zitten in dezelfde prijsrange. Ga vooral eens luisteren bij andere theaters voor je iets koopt.

Groet!
                      Sebas

Comment

Working...