Dynacord PCA2544

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • postsuave
    • Sep 2006
    • 46

Dynacord PCA2544

Ik weet niet of ik dit hier op het forum als onderwerp mag brengen,
    maar ik zit met hetvolgende probleem:

ik heb na veel wikken en wegen mij een tweedehands versterker aangeschaft (een Dynacord PCA2544) en kan NERGENS op internet een handleiding of een stroomschema hiervan vinden.

Is er misschien iemand die nog zo'n bak staan heeft en misschien die schema's en of handleiding heeft?

Thank you very much!
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

... 't blijft aardig stil rond dit topic, de 2544 komt me helaas ook niet bekend voor maar wellicht dat je met de gegevens van de 2-kanaals versie (PCA 2450) wel wat verder komt.

Qua uiterlijk lijken ze op elkaar, de kans dat men een "dubbel" ontwerp van de 2450 heeft toegepast lijkt me niet onwaarschijnlijk. Documentatie van de 2450 is wel te vinden, mocht 't niet lukken dan heb ik hier evt de volledige techdoc voor je.

Groeten en succes !
    Last edited by Koen van der K; 15-10-06, 10:27.
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik wil aan het eind van de maand wel eens informeren in Straubing...Daar weten ze het vast wel...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• postsuave
        • Sep 2006
        • 46

Originally posted by Olaf Duffhuës
        Ik wil aan het eind van de maand wel eens informeren in Straubing...Daar weten ze het vast wel...
        dat zou fantastisch zijn!
        ik heb al een mailtje gestuurd naar Dynacord zelf, maar daar krijg ik precies geen antwoord op.

ik heb de versterker eens opengedraaid, en daar zitten 8 gigantische Condensators in. [FONT=Arial](4700 µF – 10 / +50% 100V-)[/FONT]
        [FONT=Arial]nu is er daar 1 van de 8 bij die precies een beetje lekt. De versterker werkt nogtans goed op alle kanalen.[/FONT]
        [FONT=Arial]zie hier de fotos: http://www.insight.be/subfiles/dynacord4.jpg[/FONT]
        [FONT=Arial]en http://www.insight.be/subfiles/dynacord6.jpg .[/FONT]
        [FONT=Arial]Moet ik dat preventief laten vervangen of kan dat geen kwaad?[/FONT]
        [FONT=Arial][/FONT]

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Hmm ... lastig te zien of het lijmresten van eea zijn of toch idd electrolyt van de condensator. Onder vollast de railspanning met een scope controleren op rimpel zou ik zeggen.

Overigens lijkt dit (gelukkig) niet op de PCA2450 maar op het mainboard van een PAA(990) series. Deze is wat handiger te servicen.

Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Bij ons op de zaak hebben we ook 3 van deze versterkers, onze technische dienst heeft wel eens een exemplaar van ons gerepareerd.

pm of mail me maar voor contactgegevens.
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Jackholland66
              • Oct 2009
              • 1

Dynacord PCA 2544

Best mensen ik zit met het zelfde probleem ik heb ook zo'n ding maar nergens een gebruikers aanwijzing.....echt nergens kan iemand mij helpen....ik zoek een gebruikersaanwijzing hoe ik het apperaat moet aansluiten incl. alle instellingen die erop zitten.....bij voorbaat dank....reacties mail naar Jackholland66@hotmail.com

thanks

greetingzzz Jack

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Hier is in ieder geval een schema.

Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...