NEXO SI1000 vs. Behringer Eurolive PRO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

NEXO SI1000 vs. Behringer Eurolive PRO

Hallo,

Een vriend van mij wil nieuwe speakers kopen. Hij wilde een Behringer set kopen (2x Behringer B1520 PRO en 2x B1800X PRO).

Ik zag op internet deze advertentie staan:
    Marktplaats.nl > Nexo SI-1000 geluidsset incl. originele NEXO-amps ! - Muziek en Instrumenten - Professionele speakers

Ik vroeg me af of dat systeem wat is, omdat het al zon oud systeem is.

Groetjes,
    Ralph Hees
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Die Nexo is al de nodige jaren oud en levert toch nog geld op.
    ALs je de Behringerset koopt, dan is ie na een uur al/nog de helft waard

Comment

• xxxfpnxxx
      • Jun 2006
      • 92

en na 2 uur is die kapot

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

ik zou inderdaad zowiezo niet gaan voor de Behringer spullen. Het is wel zo dat die Nexo erg oud is, maar ik heb wel eens op zo'n setje gemixt en het is helemaal niet slecht. En Nexo is natuurlijk een serieus merk, degelijk spul enzo.
        ik vond het wel een agressieve set, maar als je dat een beetje filtert klinkt het prima, en het rendement van een Nexo setje is erg hoog.

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

De betreffende Nexo set staat hier bij te koop :-)
          Qua klank inderdaad niks op aan te merken. Ook vol uitgestuurd blijft 't erg netjes klinken. Het HF is inderdaad net iets teveel aanwezig (ook naar mijn mening). Regel je het gebied vanaf zo'n 5-8KHz iets terug (1-2dB) op de EQ, klinkt het prima en absoluut niet agressief, ook niet op hoge SPL.

Volgens de specsheets van Nexo zou een stackje in staat moeten zijn zo'n 139-141dB peak neer te zetten. Met een rendement van 106dB-107dB/1W/1M is dat natuurlijk niet zo gek..

Hoor je 't setje graag eens, kom gewoon een keertje luisteren. Als je wilt mag je een Behringer setje (ook dubbel) ter vergelijk meenemen :-) :-)

Comment

• Ralph Hees
            • Nov 2005
            • 183

Ik hoor goede dingen hier over die set. Het is niet voor mij maar voor een vriend waar ik vaak mee draai. Hij is aan het kijken voor een goede set en hij heeft een behringer set wel eens gehoord en vond die wel goed klinken.
            Wat de klank van de Nexo betreft, als er op het hoge gedeelte iets agresief klinkt is dat te verhelpen, hij heeft een 2x 15-bands EQ.

@JVS: Waarschijnlijk als hij behringer wil kopen zal hij het via mij doen en dan zal ik hem zeker eens aanrden om te komen kijken en luisteren natuurlijk. Toen ik de spl peak zei vond hij t tegek, dus we zullen wel zien.

Comment

Working...