ervaringen Mackie C300z

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

ervaringen Mackie C300z

Geachte collegae,

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de mackie C300z.
    en dan als omroep /achtergrond muziek installatie voor outdoor (sport) evenementen. Hoe presteerd deze speaker bijv, vergeleken met de EV SX300.
    Wie kan mij meer vertellen????
    Ik ben benieuwd

Met vriendelijke groet,

Husss
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

ik heb twee mackie c300z, ik vind dat ze erg helden en hifi achtig klinken. ook gaan ze goed hard voor het geld. enige nadeel er komt GEEN bas uit

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by xxxfpnxxx
      ik heb twee mackie c300z, ik vind dat ze erg helden en hifi achtig klinken. ook gaan ze goed hard voor het geld. enige nadeel er komt GEEN bas uit
      Nou , heb jij 2 prachtige oren want deze klinken absoluut niet hifi
      Ze gaan hard, maar meerdere boxen gaan hard , maar , klinkt het goed
      Neen
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Speakers zijn vast en zeker bruibaar voor het doel waar jij het over hebt, klinkt het echt goed, als het om muziek weergave gaat..? Nee.

Doe mij maar de EV's... (Oja heb ik al )

Zonder gekkigheid, ik weet niet op wat voor een veld je deze wil gaan gebruiken, maar als dat een groot oppervlak beslaat, dan zul in ieder geval een heel aantal kastjes nodig zijn...
        Ook zul je het probleem krijgen dat je als je lange kabelafstanden moet overbruggen je je versterkers ook dichterbij de speakers moet gaan zetten... Je zou dus ook actief kunnen overwegen. (Of 100 Volt, maarja dat klinkt natuurlijk helemaal voor geen ene meter...)

Voor de rest: Eigen mening telt natuurlijk ook mee, misschien eens een keertje gaan beluisteren en vergelijken??

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Husss
          • Jul 2003
          • 220

Originally posted by hugovanmeijeren
          Speakers zijn vast en zeker bruibaar voor het doel waar jij het over hebt, klinkt het echt goed, als het om muziek weergave gaat..? Nee.

Doe mij maar de EV's... (Oja heb ik al )

Zonder gekkigheid, ik weet niet op wat voor een veld je deze wil gaan gebruiken, maar als dat een groot oppervlak beslaat, dan zul in ieder geval een heel aantal kastjes nodig zijn...
          Ook zul je het probleem krijgen dat je als je lange kabelafstanden moet overbruggen je je versterkers ook dichterbij de speakers moet gaan zetten... Je zou dus ook actief kunnen overwegen. (Of 100 Volt, maarja dat klinkt natuurlijk helemaal voor geen ene meter...)

Voor de rest: Eigen mening telt natuurlijk ook mee, misschien eens een keertje gaan beluisteren en vergelijken??

Groeten Hugo
          Tja actief lijkt me niet de ideale oplossing. Dit in verband met een eventuele regenbui.
          Ik dacht een kunststof kastje kan wel tegen een beetje vocht.
          Heb al eens andere kunststof kastjes gebruikt 12 stuks verdeeld over 2x Lab2002.. Dit ging qua versterking prima maar de kastjes waren niet je van het, slechte verstaanbaarheid. Weet merk niet zo 123. Van die EV's weet ik dat ze flink hard kunnen en tegen een stootje kunnen. heb ze echter nog nooit voor een soortgelijke toepassing gehoord.

maar 12x van die SX300's is toch een flinke duit. vandaar dat ik een iets betaalbaarder alternatief zocht!

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by Husss
            Tja actief lijkt me niet de ideale oplossing. Dit in verband met een eventuele regenbui.
            Ik dacht een kunststof kastje kan wel tegen een beetje vocht.
            Heb al eens andere kunststof kastjes gebruikt 12 stuks verdeeld over 2x Lab2002.. Dit ging qua versterking prima maar de kastjes waren niet je van het, slechte verstaanbaarheid. Weet merk niet zo 123. Van die EV's weet ik dat ze flink hard kunnen en tegen een stootje kunnen. heb ze echter nog nooit voor een soortgelijke toepassing gehoord.

maar 12x van die SX300's is toch een flinke duit. vandaar dat ik een iets betaalbaarder alternatief zocht!
            Wat is precies de afstand die je moet overbruggen? Als je tientallen meters kabel moet gaan gebruiken, zal er aan het eind van de kabel weinig signaal meer over zijn...

Kun je niet eens een aantal kastjes huren, en deze uitproberen, en dan zelf beoordelen wat het beste is..?

Over de waterdichtheid, geen enkele kast is echt waterproof, ook een SX-300 niet. EV heeft standaard geen speakerfoam voor de SX serie zitten, maar als je ze ook bij nat weer buiten wilt gaan gebruiken is dat wel aan te raden...

Groeten Hugo

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Originally posted by hugovanmeijeren
              Wat is precies de afstand die je moet overbruggen? Als je tientallen meters kabel moet gaan gebruiken, zal er aan het eind van de kabel weinig signaal meer over zijn...

Kun je niet eens een aantal kastjes huren, en deze uitproberen, en dan zelf beoordelen wat het beste is..?

Over de waterdichtheid, geen enkele kast is echt waterproof, ook een SX-300 niet. EV heeft standaard geen speakerfoam voor de SX serie zitten, maar als je ze ook bij nat weer buiten wilt gaan gebruiken is dat wel aan te raden...

Groeten Hugo
              Echt waterdicht hoeft het niet te zijn. maar idd een stukje speakerschuim achter de grill is niet verkeerd. Het kabelverlies valt op zich nog wel mee het is tenminste niet echt waarneembaar qua luidheid. Het zal in iedergeval de dempingsfactor niet geheel ten goede komen . wat dat betreft is de actieve variant beter maar die zet je weer niet zo makkelijk in de regen.
              Anders heb je nog de SX300 pix die is weerbestendig en heeft een 100V trafo aan boord.

Zal eens bij de leverancier gaan kijken.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

peavey Impulse serie is weerbestendig.
                lekker belangrijk!

Comment

• Husss
                  • Jul 2003
                  • 220

Originally posted by showband
                  peavey Impulse serie is weerbestendig.
                  @showband

Heb jij ervaring met de impulse serie speakers??
                  gaan volgens de specs flink hard. maar klank?

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by John Smits
                    Wat wil je horen op een sportveld dan?
                    En al dat gedoe met plastic hoezen, die klapperen in de wind en regen dat ook al niet goed is voor de luidsprekers

John Smits
                    Haha, had al gedacht dat je nog zou reageren met betrekking tot 100 volt systemen...

Als het alleen voor omroep is, is een paar 100 volt hoorntjes natuurlijk ideaal..

Maarja zeg nu zelf: muziek over een 100 volt systeem, dat klinkt natuurlijk verre van ideaal... Misschien niet slecht, maar word er nooit zo vrolijk van...

Dus als goede kwaliteit en klank belangrijk is, dan zul je toch iets anders moeten bedenken...

Groeten Hugo

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Heb de C300z nooit gehoord, Sx300 wel, klinken zeker goed. Misschien een andere optie van EV, de Zx1? Klinken als een dijk, met laag !!! Niet extreem laag maar het zit erin, eventueel een basje eronder. Zijn de helfd van de prijs van de Sx300!!!

Ik heb zelf twee Zx1 met CP2200 versterker, zeer leuke set en klinkt als hij hard staat nog netjes, hoog wordt ietsjes schel, maar dat zou je met een eq wel op kunnen lossen. Ik heb zelf een keer een wijkfeest ermee van geluid voorzien ondersteund door een 15 inch basje en dat ging goed. Is het overwegen waard.
                      M.v.g. Sander
                      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Husss
                        • Jul 2003
                        • 220

Originally posted by Speakertje
                        Heb de C300z nooit gehoord, Sx300 wel, klinken zeker goed. Misschien een andere optie van EV, de Zx1? Klinken als een dijk, met laag !!! Niet extreem laag maar het zit erin, eventueel een basje eronder. Zijn de helfd van de prijs van de Sx300!!!

Ik heb zelf twee Zx1 met CP2200 versterker, zeer leuke set en klinkt als hij hard staat nog netjes, hoog wordt ietsjes schel, maar dat zou je met een eq wel op kunnen lossen. Ik heb zelf een keer een wijkfeest ermee van geluid voorzien ondersteund door een 15 inch basje en dat ging goed. Is het overwegen waard.
                        Beste Speakertje,

De ZX-1 zal best een heel leuk kastje zijn maar komt bij lange na niet aan de geluidsdruk van bijv een sx300. Scheelt zo'n 10 db bij max spl.
                        Denk dus dat ik hiermee tekort ga komen

Comment

• DJ Ruud
                          • Jan 2003
                          • 93

Ik heb veel ervaring met dit soort werkjes
                          en werk al jaren met een hele serie Bose 802 op statief
                          Er zitten natuurlijk breedband luidsprekers in hebben daardoor een eigen klank kleur
                          en hoor al sommige zeggen dat dit niks is maar bij mij werkt het perfect!
                          Heb deze omgebouwd voor 100 Volt systeem
                          Voor zeer lange kabels is dit gewoon een noodzaak
                          je hebt dan weinig verliezen omdat de spanning hoog is is de amperage laag

is zeer ideaal dan kun je gewoon je luidsprekers doorkoppelen op een domme tweelingsnoer

Als je werkt met een GOEDE 100 Volt versterker (ruim berekend op het aantal speakers) en een goed ingesteld systeemcontroller worden de nadelen van een 100 Volt systeem opgevangen.

Ik gebruik dit setje vaak in combinatie met een PA voor het hardere werk op een plein
                          (die krijgt natuurlijk een andere instelling t.a.v. verhouding muziek en omroepmededelingen)

su6!
                          Last edited by DJ Ruud; 22-10-06, 19:51.
                          DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Originally posted by Husss
                            @showband

Heb jij ervaring met de impulse serie speakers??
                            gaan volgens de specs flink hard. maar klank?
                            Ik heb ongeveer 3 jaar een paar Peavey Impulse 1015 gehad en kan je vertellen dat het inderdaad hard gaat. Hier zit trouwens een BWX woofer is en de kast is ook echt die 500 watt rms.Ik nam deze mee naar kleine feesten ( tot 100 man ) en draaide hiermee zonder subs, er kwam veel laag uit.

Wat betreft de C300z, leuke speakers waar met wat EQ-en best een aardig geluid is uit te halen.

Comment

• DJ Ruud
                              • Jan 2003
                              • 93

ik praat dan over 120 Watt RMS maar dan moet je wel dat schemaatje erbij maken

deze heb ik gebruikt
                              Monacor International
                              DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

Working...