ervaringen Mackie C300z

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smit-PA
    • Oct 2006
    • 63

100 V

Even over een 100v systeem:

Je kunt de standaart hoorn speakers pakken.
    Maar als je net zo als ons de Dap K112 ombouwd, en daar gewoon een 100V blok voor zet, dan krijg je een zeer idiaal geluid voor een 100V systeem.
    Je kunt dit natuurlijk ook bij andere merken doen, maar dap speakers kosten gewoon geen ruk.
    Geluid is een levenswijze.
    Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• John Smits
      • Nov 2001
      • 111

Originally posted by DJ Ruud
      ik praat dan over 120 Watt RMS maar dan moet je wel dat schemaatje erbij maken

deze heb ik gebruikt
      Monacor International

Dat schemaatje ken ik wel, daar staat de tekening als step-up trafo, om een laag ohmige versterker op 100 volt te krijgen. De elco's zitten er om twee reden tussen.
      a) een kleine dc component op de uitgang van de versterker is funest bij het gebruik van trafo's
      b) een soort laag-af filter. De trafo kan heel lage frequenties niet doorlaten en de versterker moet daar tegen worden beschermd.

Waar ik eigenlijk naar vroeg, is de trafo's in de luidsprekers.

Met deze trafo achter je versterker krijg je in het 100 voltssysteem er maar 100 watt uit. Dat is voor een paar bose kastjes echt te weinig denk ik.

Overigens hoeven de elco's in het geval als stepdown trafo, dus in de lspkast niet voorzien te zijn van de elco schakeling.

John
      Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

• DJ Ruud
        • Jan 2003
        • 93

nee Ik heb deze trafo's in de bose's zitten
        de amp,orgineel 100 Volt(heeft zn eigen trafo natuurlijk)
        e 120 Watt per kast is genoeg voor waar ik ze voor gebruik
        en er zit een schakelaar op zodat ik ze ook 'gewoon ' kan gebruiken
        DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

Working...