penbezetting Link connector (150 contacts)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPA
    • Jan 2006
    • 40

penbezetting Link connector (150 contacts)

Hoi,

Even een vraagje, de zoekfunctie heeft me niet kunnen helpen :

Is er een standaard in het aansluiten van bovenstaande connector (multikabel) ? En in hoeverre is bv. 32/8 uitwisselbaar met 40/8 ? Stel : er ligt een multikabel 32/8 van FOH tot op het podium, op de haspel / stageblok staat een extra connector t.b.v. de monitormix. Ik geef de monitormix uit, deze heeft een eigen mengtafel 40/8 met een 'standaard' aansluiting (zelfde connector 150 contacts). Bestaat de kans dat mijn retourlijnen ergens kort kom te liggen met zijn micro-lijnen ? Een schema met de penbezetting zou veel duidelijk maken.

Googelen op Litton-Veam en Link heeft me massaal veel hits opgeleverd, maar niets gevonden . Hebben jullie de juiste URL van bovenstaande merken, ik zou denken dat ik daar het antwoord wel zou op vinden. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen ?

Ik heb momenteel alleen ervaring met harting (72 en 108 contacten), we zouden graag uitbreiden naar 32/8 of 40/8, hier komen we met Harting niet meer, daarom zouden we graag naar bovenstaande connectors overschakelen.

Alvast bedankt voor de reacties !
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

bel ff met engine in utrecht (onderdeel van tmaudio)
    krijg je ampco norm voor de LK 150
    succes
    Last edited by martijn verkerk; 25-10-06, 23:32. Reason: spelling

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Link heeft eigen standaard voor pinbezetting, vroeger stond deze zo op hun site (Connettori Cavi Audio Video), maar blijkbaar moet je hiervoor tegenwoordig registreren. Ik heb deze hier ergens wel liggen, maar moet er even achter zoeken.
      De verdeler in Belgiƫ (amptec; Amptec) kan je hier ook zeker mee verder helpen.
      Standaard pinbezetting is alleszinds gelijk bij link of litton veam.
      150 en 85 pins zouden perfect onderling wisselbaar moeten zijn, dmv overgangen te maken (+,- en ground worden apart doorgestuurd, dus als je overgangen maakt verlies je gewoon een aantal kanalen).
      Retourlijnen kan ik niet op antwoorden, omdat volgens de link-standaard retourlijnen via een aparte kabel gestuurd worden (wij gebruiken 85-pins (ofte 24 kanalen, en 4 ongebruikte) als sends (dubbel bij grotere set-ups) en 37-pins (12 lijnen) als retours.
      Last edited by Kevin_DM; 26-10-06, 00:22.
      --- watt ever you want ---

Comment

• MPA
        • Jan 2006
        • 40

Hey,

't is weeral even geleden, maar bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen de penbezettingen gevonden op de site van Klotz (download area), zowel deze voor Harting als Link !
        Last edited by MPA; 13-11-06, 09:34.

Comment

Working...