Yamaha ls-9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

(...)
    zal vanavond anders ff blik op laptop werpen hiervoor

Edit:
    ------------------
    Aangezien ik mijn flaptop onlangs heb geformatteerd kon ik t ook ff allemaal overnieuw doen. Wat ik heb gedaan:
    1)installeer DME-N driver voor LS-9, de studiomanager en de LS9-editor. Allen van de Yamaha website.

2)na rebootje voor DME-N driver heb ik deze geconfigureerd volgens de online manual behorende bij de DME-N; de advanced settings ben ik niet aan geweest. De instellingen zijn afhankelijk van je eigen LS-9 te vinden in de misc setup tab. (IP van LS-9 is bij mij default 192.168.0.128; gateway is 192.168.0.1 en subnet es 255.255.255)

3)Het IP-adres ed van de laptop heb ik statisch gemaakt conform de bovengenoemde manual. (in mijn geval IP 192.168.0.3; gateway 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0)

4)start studiomanager en je krijgt een schermpje met setup en daarin LS9 (in de linker kolom) druk op add en deze gaat naar de rechter kolom; workspace). Vervolgens ga je naar het tabje midi ports en vink je bij "input" en "output" port de LS9 aan. (ik heb hierna "set default" en "ok" gedaan dan komt dit scherm voortaan niet meer ) na deze ok krijg je een klein LS9 icoontje en dubbelklik hierop. De LS9 werkt nu nog niet.

5) ga naar "file" en vervolgens "system setup" in het scherm dat verschijnt zet je input en output port op "ls9" (staat default op "not assigned" ) druk "set default" en "ok" en je zult zien (althans bij mij) dat de master op je scherm op ONLINE springt. en als een wonder, t werkt .
    -------
    ik denk dat t bij jou bij puntje 4 of 5 verkeerd gaat. (ik heb t overigens nog niet met wireless geprobeerd....) succes!

EDIT2:
    bij mij werkt mijn Wifi internet trouwens niet tegelijk met LS9 aan kabel... waarom weet ik niet...

EDIT3 (zucht...):
    vergeet niet te resyncen van ls9>PC....

en nu is t genoeg met internet ik ga ff spelen....

gr Otto
    Last edited by ostracized; 23-04-08, 21:06.
    (...)

Comment

• WesleyVDH
      • Oct 2010
      • 80

Ik heb al even gezocht maar heb het niet kunnen vinden.
      Bij een 01v96 kun je tussen banken switchen bij je Custom Fader Layer.
      Maar dit lijkt bij een LS9 niet te kunnen, of zit ik er naast?

Comment

• vester86
        • Jul 2010
        • 164

Originally posted by WesleyVDH
        Ik heb al even gezocht maar heb het niet kunnen vinden.
        Bij een 01v96 kun je tussen banken switchen bij je Custom Fader Layer.
        Maar dit lijkt bij een LS9 niet te kunnen, of zit ik er naast?
        wat bedoel je met "tussen banken switchen"

je hebt op de LS-9 (de 16 kanaals dan) bank 1-16 en bank 17-32, in die laatste zitten je externe pre-amps (bij een 1 op 1 patch)
        je hebt dan nog je master-bank (met 16 auxen, waarvan aux 9 - 16 ook extern zijn, bij de LS9-16)
        en je hebt je custom fader bank (geheel zelf in te richten).

Comment

• WesleyVDH
          • Oct 2010
          • 80

Dat van die kanalen ben ik mee bekend, maar bij een 01v96 kun je ook nog tussen banken switchen waarmee je je "custom fader layer" aanpast.
          En ik wou weten of iemand het al ontdekt had op de LS9..

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Originally posted by vester86
            wat bedoel je met "tussen banken switchen"

je hebt op de LS-9 (de 16 kanaals dan) bank 1-16 en bank 17-32, in die laatste zitten je externe pre-amps (bij een 1 op 1 patch)
            je hebt dan nog je master-bank (met 16 auxen, waarvan aux 9 - 16 ook extern zijn, bij de LS9-16)
            en je hebt je custom fader bank (geheel zelf in te richten).
            Vester er is een verschil tussen een layer en een bank. Je hebt drie input fader layers, één masterfader layer en twee remote fader layers. Bij een 01V/DM1000/02R96/DM2000 kan je binnen de RFL nog eens één van vier banken kiezen. Dus dat is weer een 'verdieping lager'.

Die banken zijn vooral gemaakt voor mensen die met hun knoppen externe (midi) apparatuur/software als Nuendo en Protools willen bedienen. Daarnaast kan je er meerdere CFL's in aanmaken. De LS9 is een live-tafel en het zou mij niets verbazen als deze tafel deze funktie niet heeft.

@lex
            Last edited by @lex; 17-12-10, 13:14.
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• vester86
              • Jul 2010
              • 164

Originally posted by @lex
              Vester er is een verschil tussen een layer en een bank. Je hebt input fader layers, masterfader layer en de custom fader layer. Bij een 01V/DM1000/02R96/DM2000 kan je binnen de CFL nog eens één van vier banken kiezen. Dus dat is weer een 'verdieping lager'.

Die banken zijn vooral gemaakt voor mensen die met hun knoppen externe (midi) apparatuur/software als Nuendo en Protools willen bedienen. Daarnaast kan je er meerdere CFL's in aanmaken. De LS9 is een live-tafel en het zou mij niets verbazen als deze tafel deze funktie niet heeft.

@lex
              dat weet ik wel zeker , want bovenstaande zegt mij helemaal niks ondanks dat ik toch al vele uren (500+) achter deze tafel heb gezeten...

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

zit er inderdaad zeker NIET op.

na vele producties ervaring ook eigenlijk nooit nodig gehad, zou niet weten wat ik er mee zou moeten eigenlijk.

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Hoi Mark,

Ik vind ze erg fijn om te gebruiken:

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Originally posted by MarkRombouts
                    zit er inderdaad zeker NIET op.

na vele producties ervaring ook eigenlijk nooit nodig gehad, zou niet weten wat ik er mee zou moeten eigenlijk.
                    Kan handig zijn, live.

Ik hen nogal eens gehad dat ik op een tafel moest werken waar al een basis instelling inzat die ik wou behouden. De indeling vond ik niets. Met die remote layer kan je dan de tfel indelen zoals je wilt.

Een stereo kanaal kost maar 1 fader, je kunt je auxjes aan het eind zetten zodat je die snel kunt afluisteren zonder door layer te bladeren. De ls9 (en m7) is al weer een stuk handiger dan de generatie mixers ervoor, de afl gaat bijvoorbeeld mee met de sends on faders dus hoef je minder gekkigheid uit te halen om makkelijk en snel te kunnen werken
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...