Zullen we het gewoon bij het onderwerp houden, Alstublieft dankuwel!
Wat is het meest gebruikte geluidssysteem
Collapse
X
-
neem mij niet kwalijk, ik wist niet dat we daar van afgeweken waren. Ik begrijp dat ik nu een nieuw topic moet starten?Comment
-
Ik weet niet of er intussen een nieuw topic bestaat (sorry mod mocht dit toch het geval zijn) maar ff omtrent de geluids-systemen waar wij gebruik van maken en die nergens voorkomen maar wel veel in Frankrijk en dergelijke worden gebruikt, nm. Ecler EPC sets. Natuurlijk niet voor grote gigs waar men nood heeft aan (de huidige tendens) line arrays voor een betere spreiding maar wel volgens mij een leuk en strak en krachtig systeem. Niemand schijnt het hier (België) te kennen of nauwelijks van gehoord te hebben. Ik vraag mij zelfs af of iemand hier het systeem kent en/of reeds gehoord heeft en wat zijn bevindingen zijn.
Voor onze kleinere set-up's (Bruiloften, kleine feestjes, fuif-setje, kleine PA...) gaan we nu naar QSC actieve HPR sets over gaan.
bv.: 2x HPR181i (18" 700W/sub) en 1x HPR152i (15" 500W 2-way) per kant voor middelmatige fuiven. (ik vermoed max. 500 man)
Kent iemand deze? Wij vinden het een praktisch en goed klinkend systeem.
Zijn er nog bedrijven die deze sets gebruiken in België of Nederland?Comment
-
ecler
Dit merk heeft uit mijn hoofd ook amps. Ben ze een paar keer tegen gekomen en op zijn zachts gezegd was ik niet echt te spreken over deze dingen maar goed ieder zijn dingComment
-
Originally posted by Timo BeckmanDit merk heeft uit mijn hoofd ook amps. Ben ze een paar keer tegen gekomen en op zijn zachts gezegd was ik niet echt te spreken over deze dingen maar goed ieder zijn ding
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Tja, ik heb heb het over een compleet geluidsysteem (zie topic) en ja dit merk heeft ook amps.
@ Timo Beckman: ....niet te spreken over.....? Kwaliteit, prijs, geluidtechnisch of over nog totaal iets anders??? Welke amp was het??
Heb er ook nog geen problemen mee gehad. Niet met de amps en niet met de speakers of het complete EPC systeem trouwens.Comment
-
Ik heb een keer een bandje gemixed over een Ecler systeem, dat waren 15 inch topkasten en dubbel 18 inch subs.
Dit was de vaste set in een discotheek ergen in het noorden van nederland.
Ik vond het perfect klinken, heb ook gekeken of het iets voor me was, maar het is in Nederland erg onbekend.Comment
-
Ok we weten nu dat Ecler niet bekend is hier ( ik had er wel eens van gehoord) maar dat heeft niet zo veel met dit topic te maken.
Ik ben een lijst aan het maken van bekende PA merken die kleinere setjes hebben.
Graag jullie commentaar.
-Nexo PS series. kleine en middelgrote evenmenten
-HK Audio L.U.C.A.S. kleine evenmenten
-JBL EON. kleine evenmenten-
-JBL SRX of voor kleine en iets grotere evenementen
-Electro Voice QRx. middelgrote evenmenten
-EAW JF series kleine en (is nu Mackie?)
-Mackie. SA & SR series
-Dynacord Powermax.Last edited by Lennartsound; 01-03-07, 18:24.Comment
-
Originally posted by LennartsoundOk we weten nu dat Ecler niet bekend is hier ( ik had er wel eens van gehoord) maar dat heeft niet zo veel met dit topic te maken.
Ik ben een lijst aan het maken van bekende PA merken die kleinere setjes hebben.
Graag jullie commentaar.
-Nexo PS series. kleine en middelgrote evenmenten
-HK Audio L.U.C.A.S. kleine evenmenten
-JBL EON. kleine evenmenten-
-JBL MRX SRX of JRX voor grotere evenementen
-Electro Voice QRx. kleine en middelgrote evenmenten
-EAW JF series kleine en middelgrote evenmenten (is nu Mackie?)
-Mackie. SA & SR series
-Dynacord Powermax.
EAW is wel hééééél iets anders dan mackie hoor
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Originally posted by Lennartsound..................... Ik ben zelf een tijdje weggeweest uit het live geluid. Vandaar mijn vragen over wat er tegenwoordig aan de hand is.
/////////////////////////////////////// Ik begrijp trouwens dat Dynacord nu van EV is? ..................
Verder de vraag : alleen nederlands, shortlist / rider materiaal, of alleen de meuk die we wekelijks in ons stamncafe/disco tegenkomen??
Zoals een goeie techneut ooit opmerkte : als ze bij merk X 20 kasten per maand de fabriek uitrijden gaat de vlag uit, als ze bij de topmerken geen 500 kasten per maand de fabriek uitsturen is er poep aan de knikker.Last edited by Gast1401081; 20-12-06, 17:34.Comment
-
.....
Ik zal het wat duidelijker vragen dan. Graag ervaringen m.b.t. geluidskwaliteit, gebruiksgemak en hoe vaak je de produkten van deze lijst tegenkomt.Comment
-
Originally posted by Lennartsound.....
Ik zal het wat duidelijker vragen dan. Graag ervaringen m.b.t. geluidskwaliteit, gebruiksgemak en hoe vaak je de produkten van deze lijst tegenkomt.
De grote tourders (canada, amerika, en t verre oosten) verhuren voornamelijk Adamson, Clair Bros, Láccoustic, Turbo, EAW EV en Meyer. In geheel willekeurige volgorde, dat weer wel. Heeft meer met de afschrijving te maken dan wat anders, maar op dat niveau denk je niet meer in Dynacord, of HK audio. Meer in kubieke meters truck/vliegtuigruimte, en tonnages van de vracht.
In nederland zit op iedere straathoek wel een leverancier die vind dat hij het beste merk allertijden heeft, maar pas op, rond de frankfurter messe is er weer de merken-stoelendans, en dan heeft diezelfde boxenboer weer iets nieuws gevonden, wat-ie "nog weer beter"vind klinken.
Gelul, meestal een kwestie van niet gehaalde omzetten, of een betere marge, maar ja, dat hoeft de klant niet te weten. En die stapt weer met 2 benen in iets nieuws.
Kortom, wil je met iets spannends , waarvan de service en betrouwbaarheiod nog niet bekend zijn, en ieder jaar een update van de filters etc komt (omdat de vorige er regelmatig uitfikken) loop je toch ff bij de lokale dozenboer binnen. Wil je over 10 jaar nog steeds dezelfde kwaliteit uit je speakers, en weinig tot geen onderhoud, of uitval : zie bovenstaande lijst.
( t'is net als met auto's, de meeste mensen rijden in de grootste meuk, en hebben niet in de gaten dat je voor t zelfde geld (aant eind van de drie jaar, ofzo) een degelijke tuf kunt rijden.))))Comment
Comment