miking van andre rieu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

miking van andre rieu

Hoi Mensen,

Allereerst even van mijn kant aan iedereen een goede kerst toegewenst...

Ik ben nu (op de achtergrond) een concert aan het kijken van andre rieu, en vraag me af: Hoe wordt de miking van bijv zijn viool gedaan, je ziet nergens een micje zitten en geen beltpack die onder zijn viool getaped zit dsu hoe gaat dat?

en hoe zit het met de artiesten die langskomen: daar zie je ook nergens mic's of beltpackjes rondhangen??

heeft iemand daar antwoord op? neem aan dat het wel draadloos gebeurt aangezien rieu laatst nog een x aantal shure r systemen heeft aangeschaft voor de tour
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Hee SF,

Eet smakelijk! Ik heb ooit een keer een microfoon van een celliste aangesloten. Dit was een dunne strip geplakt op de achterkant van de klankkast waaraan via een dun kabeltje een XLR hing. Was met fantoomvoeding. Geen idee wat voor merk of soort microfoon. Wellicht Shure?

Er zijn beltpacks die een fantoomspanning kunnen afgeven. Misschien een combinatie van deze twee?

Groeten en fijne kerst aan ieder,

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Je hebt tevens goed kans dat er op zijn rever een microfoon zit en op zn viool helemaal niets.

Meeste topviolisten zijn bijzonder huiverig van klemmen, laat staan plakkenop hun snarenplank van vele euro's.

Tevens worden ze helemaal kriegelig zodra ze bemerken dat de viool anders aanvoelt...
      Wanneer ze dan ook nog eens merken dat er bewegingsbeperking optreedt omdat er een mic op hun snarenverzameling zit...Holland in last!

Best kans dus dat Rieu zelf dienst doet als levende micstand...
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• joe
        • Jan 2003
        • 446

Zeker een kans dat de mic niet op de viool zelf zit, tip 1 Kom nooit met gaffa aan als je een viool ziet als de mic toch op de viool zelf moet gebruik een klemmetje op de snaren en heel misschien een klein stukje gaffa op de schouder steun, maar nooit op het hout!!!!!!!

Wat je ook kan doen is een dpatje (of een andere druppel mic) in zijn haar verwerken.

Groeten,
        Marco

Comment

• ostracized
          • May 2002
          • 214

Er is een merk dat onder andere speciale mic's voor klassieke instrumenten maakt. Accusound genaamd zie Accusound - Ultimate Sound Reproduction. Toch al fijne resultaten mee gehad, en bovendien goede verhalen over gehoord...
          (...)

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Viool micen we meestal met een DPA 4061.
            Hiervoor zijn speciale kam klemmetjes.

En deze kunnen op elke zender worden aangesloten.
            Meestal sennheiser SK-50 zenders.

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

thanxs voor die link lijkt me wel wat Accusound - Ultimate Sound Reproduction

Comment

• aameijer
                • Oct 2005
                • 67

Voor zover ik het goed heb gezien gebruikt Rieu 2x reversmicro. 1x voor vocaal en 1x voor viool. Het lijken beide MKE-40's. Zou goed kunnen. Ik heb in het verleden wel eens gehoord dat Andre inderdaad 2x revers gebruikt en dan wel MKE-40's.

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

Originally posted by aameijer
                  Voor zover ik het goed heb gezien gebruikt Rieu 2x reversmicro. 1x voor vocaal en 1x voor viool. Het lijken beide MKE-40's. Zou goed kunnen. Ik heb in het verleden wel eens gehoord dat Andre inderdaad 2x revers gebruikt en dan wel MKE-40's.
                  ik heb idd ook gezien dat hij 2 maal een rever gebruikt maar niet de mke-40, kwa formaat kwam het meer over in de trant van mke-2 of een andere druppel in rever-klem (natuurlijk wel zwart kleurig)

Verder hmm tjsa artiesten zijn idd gevoelig ervoor als een geluidsman komt aanzetten met een revers en een beltpackje en de boodschap "deze wil ik graag even aan uw viool / ander instrument knopen"

en over het gedeelte van 2x een rever: 1 voor stem ben ik helemaal mee eens, maar het lijkt zo dat de andere (voor de kijker rechts) dat die microfoon óf de klankkast niet lekker kan pakken kwa afstand óf de klankkast de weg naar de snaren = bron blokkeert
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

Working...