Phase compensation BSS Omnidrive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Phase compensation BSS Omnidrive

Beste mede-forummers,

... lekker aan het kerst-uitbuiken; een mooie gelegenheid weer wat audio-materie in te duiken ;-)

Recentelijk heb ik een BSS fds355 omnidrive aangeschaft voor testjes en "experimentele doeleinden" waaronder oa wat metingen hoe en wat 't ding exact doet mbt filtertypes / slopes / EQ en ... phase compensation.

In de handleiding zijn ze er mijn inziens niet helemaal duidelijk mee :

[LEFT]"The phase compensation scheme employed in the FDS-355 analyses these phase anomalies whenever adjustments are made, and introduces phase adjustment into certain bands such that the phase difference between all adjacent bands is always close to zero degrees. It will of course allow the user to introduce intentional phase differences, using the phase and delay parameters."

Kan ik hieruit opmaken dat de processor zelf een optimale fasecorrectie berekent en doorvoert, of enkel de door de gebruiker ingevoerde fasecorrectie ?

Reden voor deze vraag is een metinkje met SMAART waaruit blijkt dat bij een ingevoerde fasecorrectie van 120 deg er een gemeten fasecorrectie van ca 90 deg plaatsvindt. Bij 90 graden instelling meet ik ca 45 deg.

Iemand enige suggesties of ik iets over het hoofd zie of wat de correcte toepassing is ?

Alvast bedankt ![/LEFT]
    Meer is minder, minder is meer
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Hang hem eens aan sim of AP en kijk wat er dan gebeurt.
    De fase uitlezing binnen smaart vind ik niet echt duidelijk zeker in combi met een mike en speakers

Comment

Working...