Welke Draadloze microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Originally posted by sis
    Please , laat de 100 serie voor wat het is
    het is niks, echt niks
    Gans die reutemeteut over sennheiser 100 serie, nee dank U
    Als er een zanger afkomt met deze micro sluit ik hem niet eens aan
    Nope , nooit
    deze serie is het slechtste wat ik ooit gehoord heb, en dan druk ik mij nog zacht uit
    sis
    Uiteraard had ik de TS de laatste serie van Shure aan willen raden, maar dat valt gewoon buiten het budget en niet zo'n klein beetje ook. Als je geen geld wilt uitgeven en toch draadloos wilt gaan, dan toch maar een Sennheiser EW100.

Gezien het budget zou ik eigenlijk willen zeggen: neem lekker een SM58 met een kabeltje en dan houd je nog wat over voor een paar rondjes in het café, maar deze optie valt niet binnen de vraag van de TS.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

ik draai sinds deze zomer met 2x 100 serie (1945 G2). Klinkt prima. Metalen kast, batterijen gaan lang mee, Zelf vrij frequentie kunnen instellen naast de voorgeprogrammeerde. Ik zie het probleem niet. Wij werken nu met 6 UHF zenders naast elkaar zonder problemen.

Het is gewoon zo dat de ondergrens (die in de bovenste post staat) rond de 250 euri gewoon te slechte onderdelen meekrijgt. Zendertechniek is prijzig. Niet voor niets is het gat tussen een goede middenklasser en de top bijna een factor tien. Het butget moet je werkelijk logaritmisch zien als je betere zenders nodig hebt.
      lekker belangrijk!

Comment

• Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

De discussie spitst zich toe (hoe kan het ook bijna anders ) op Shure of Sennheiser.

Dan heb ik ook een vraag:

Als ik nou tussen 2 draadloze topsystemen zou moeten kiezen. Hoe liggen de meningen hier dan (gebruiksgemak, klankkwaliteit, robuustheid)

Of: Shure UHF-R, allround gebruik (verhuur; zang/spraak) KSM 6 kop (?) of toch maar een 58 en een 87 kop

Of: Sennheiser voor hetzelfde gebruik, wat is vergelijkbare serie? 500 wordt mij aangeraden door Sennheiser zelf. Of moet ik toch richting 3000/5000 zoeken (zo duur ) welke kop moet erop, 945, 935?

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by shure-fan
          slx is idd beter, maar die jongen zoekt een mic van rond de 250 euro,

en dan komt een ew100g2 toch redelijk dicht in de buurt van het budget,

tuurlijk kan ik hem een uhr-r aanraden met een ksm kop erop, maar dat zit veel te ver buiten het budget
          Awel dan heeft Hij pech
          Voor 250 euro krijg je niks en heb je niks
          Simpel even doorsparen voor een SLX 4
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

de 935 kop is niet aan te raden voor zang. (Werkt wel maar dan kun je net zo goed een SM58 nemen )

Neem in ieder geval iets met 945/sm58Beta of beter.
            lekker belangrijk!

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

Originally posted by sis
              Please , laat de 100 serie voor wat het is
              het is niks, echt niks
              Gans die reutemeteut over sennheiser 100 serie, nee dank U
              Als er een zanger afkomt met deze micro sluit ik hem niet eens aan
              Nope , nooit
              deze serie is het slechtste wat ik ooit gehoord heb, en dan druk ik mij nog zacht uit
              sis
              ah jah
              ford is slecht, alle ford's?
              nee alleen de fiesta, de mondeo is wel okee,
              zo is het ook met de 100 serie met een 35 kopje is het een presentatie mick, met een 45 kopje een vocaal
              en met een 65 een ruk(dat dan weer wel) condensator,
              persoonlijk kan ik me wel vinden in de 145 ook i.c.m. eaw..
              zeker versus de zendershure van 300 euri dat vind ik weer een naar ding.
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Even mijn kopje thee...

Een bevriend theatertechneut (en niet de minste) prefereert de Sennie 100 serie boven de duurdere broertjes. Reden: de 100 serie blijft netjes als je je strot open trekt. De duurdere serie gaat vervormen. Verklaring? Geen. Simpel feit.

Helaas kan ik het zelf niet bevestigen omdat ik niet veel met zenders werk, maar wellicht klinkt dit mensen bekend in de oren...

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by gertgeluid
                  Even mijn kopje thee...

Een bevriend theatertechneut (en niet de minste) prefereert de Sennie 100 serie boven de duurdere broertjes. Reden: de 100 serie blijft netjes als je je strot open trekt. De duurdere serie gaat vervormen. Verklaring? Geen. Simpel feit.

Helaas kan ik het zelf niet bevestigen omdat ik niet veel met zenders werk, maar wellicht klinkt dit mensen bekend in de oren...
                  Ik met een potjsen café, nog nagenietend van de champagne gisterenavond en hik hik
                  Nou ja ik heb regelmatig optredens met zangers , de ene gebruikt een 100 serie 145 kop, die loopt dan lekker door de zaal te zingen en regelmatig gaat hij dan voor de P.A gaan staan om de vrouwen te versieren enz... daar zit mijn probleem met de 100 reeks , ik krijg steeds op alle mogelijke frequentie feedback , begin dan maar eens te draaien aan de EQ, gewoon onmogelijk
                  Ik mocht van een collega een SLX4 proberen met een 58 beta kop , met dit systeem heb ik dus DIT probleem niet , hij mag zelfs recht voor de FOH staan
                  sis

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

Originally posted by sis
                    Ik met een potjsen café, nog nagenietend van de champagne gisterenavond en hik hik
                    Nou ja ik heb regelmatig optredens met zangers , de ene gebruikt een 100 serie 145 kop, die loopt dan lekker door de zaal te zingen en regelmatig gaat hij dan voor de P.A gaan staan om de vrouwen te versieren enz... daar zit mijn probleem met de 100 reeks , ik krijg steeds op alle mogelijke frequentie feedback , begin dan maar eens te draaien aan de EQ, gewoon onmogelijk
                    Ik mocht van een collega een SLX4 proberen met een 58 beta kop , met dit systeem heb ik dus DIT probleem niet , hij mag zelfs recht voor de FOH staan
                    sis

klinkt als een slecht ingestelde zender of ontvanger,

mocht het nog een voorkomen, probeer dan het volgende eens

in het zendermenu naar sendit> die op -30 zetten

en het ontvanger menu> af out> op 0db

daar zit vaak de fout
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

Originally posted by sis
                      sis
                      sluit me bij shure fan aan,
                      dit is zeker geen resultaat van een 145,
                      ik heb zelf een 145 en mijn maatje een slx4/58 welke soms naast elkaar gebruikt worden.
                      het verschil wat jij omschijft heb ik nog niet meegemaakt,
                      misschien is deze 145 wel gewoon stuk.
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

zoizo ..... ik ken er niet veel mensen die goed met zenders om kunnen gaan en dan meteen het setje de schuld geven dat het niet lekker werkt, terwijl de tech meestal (op zender gebied) niet weet waar ie mee bezig is..

maar dat is volgens mij een hele andere discussie....

@ ts: ff doorsparen en dan een ew100 g2 setje kopen van sennheiser
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by shure-fan
                          zoizo ..... ik ken er niet veel mensen die goed met zenders om kunnen gaan en dan meteen het setje de schuld geven dat het niet lekker werkt, terwijl de tech meestal (op zender gebied) niet weet waar ie mee bezig is..

maar dat is volgens mij een hele andere discussie....

@ ts: ff doorsparen en dan een ew100 g2 setje kopen van sennheiser
                          Het ligt zeker niet aan de zender-ontvanger want ik heb of had dat probleem ook met een E-845 en een 865
                          Maar goed , mijn probleem is opgelost
                          Volgende week komt er een SLX4 binnen met een 58 beta en een 87 beta kop
                          Deze dus :
                          Shure - Wireless Systems - SLX2/Beta87A with Beta 87A Microphone

Shure - Wireless Systems - SLX4 Wireless Receiver

Shure - Wireless Systems - SLX2/Beta58 with Beta 58A Microphone
                          sis
                          Last edited by sis; 05-02-07, 00:27.

Comment

• joe
                            • Jan 2003
                            • 446

845 en de 865 ben ik het met je eens sis, dit zijn ook niet mijn keuzes, maar de 945 is toch wel een grote verbetering.

keuze voor een handheld tot nu toe is, shure
                            Een beltpack van de g2 is niks mis mee (de 500 met lemo aansluiting dan, want ik heb een hekel aan die jack plugjes voor een mic)

De meeste mics zijn bij mij uhf-r, maar als ik nu zou moeten inversteren voor een theater tourtje zouden het denk ik wel de g2 met de lemo plug gaan worden (tuurlijk ook naar de prijs gekeken)

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Hier dan toch een bijzonder tevreden Sennheiser gebruiker!
                              Zowel van de EW100, de 300, 500, 3000 en 5000.

Helemaal eens, met een 135 moet je geen teer zangstemmetje gaan versterken wat leadzang doet in een metalband (leuke combi vond ik zelf wel).

Maar een spreker moet kunnen...

Sennheisers zijn met gebruik van het juiste kapsel prima geschikt voor presentatie, zang, allround inzet van draadloze handhelds.

Bovenstaande is mijn ervaring met heel wat jaartjes gebruik van draadloze systemen, oa. van Sennheiser, Shure, AKG, Beyer, vele budget merken...

Niet om iets te promoten, maar het beeld dat er in dit onderwerp dreigt te ontstaan dat Sennheiser troep is, strookt niet met mijn kritische ervaring.

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Originally posted by joe
                                845 en de 865 ben ik het met je eens sis, dit zijn ook niet mijn keuzes, maar de 945 is toch wel een grote verbetering.

keuze voor een handheld tot nu toe is, shure
                                Daar heb je nou helemaal gelijk in want de BRT ( één ) is volledig overgeschaleld naar de beta 87 , de vraag is waarom ??
                                sis

Comment

Working...