Eventide reverb 2016

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Eventide reverb 2016

Ik ben op zoek naar een goed klinkende galm (niveau pcm90/91). Wat me tegenhoud aan de pcm is de bediening die ik veel te ingewikkeld vind.

Nou zag ik op internet de Eventide reverb 2016. Een 1 HE apparaat met draaiknoppen (en dus geen menu's).

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Waar moet ik de klank mee vergelijken?
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

Interessant. Ik heb met een paar van die Hxxxx harmonisers gewerkt van Eventide en die klonken altijd vrij soepel. Weinig vertraging. Goede klank zonder rafels. Kortom, algoritmes zijn dik in orde bij Eventide. Als dit apparaat net zo goed in elkaar zit qua processing moet het wel een goed ding zijn. Lekker gaan beluisteren dus!

Comment

• robski
      • Jul 2005
      • 98

hoi Cobi,

Zelf ken ik de h3000 van eventide vrij goed en dat is ook qua galm een apparaat van het niveau pcm90/91. De 2016 ken ik niet en ben ik op forums ook nog weinig over tegengekomen.
      Alleen een review:
      Eventide's classic SP2016 reverb unit has been recreated and enhanced by the original designer. But how does the sound match up to high-spec multi-effects units of today?

Die oude apparaten ken ik dan weer wel en als de resolutie omhoog is gegaan dan verwacht ik er heel wat van. De diffusie van de galm en doorzichtigheid van het algoritme was bij de analoge al behoorlijk goed.

Enig idee van de prijs?

greetz Robski
      Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

een PCM90/91 is inderdaad erg lastig qua bediening, maar ik heb al 6 jaar lang een 91 en als je m eenmaal kent... daar komt bij dat ik sinds een tijdje alleen nog maar standaard presets gebruik die ik in lengte aanpas, en dan hoef je het apparaat niet eens goed te kennen..
        groet Mike

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Originally posted by robski
          hoi Cobi,

Zelf ken ik de h3000 van eventide vrij goed en dat is ook qua galm een apparaat van het niveau pcm90/91. De 2016 ken ik niet en ben ik op forums ook nog weinig over tegengekomen.
          Alleen een review:
          Eventide Reverb 2016

Die oude apparaten ken ik dan weer wel en als de resolutie omhoog is gegaan dan verwacht ik er heel wat van. De diffusie van de galm en doorzichtigheid van het algoritme was bij de analoge al behoorlijk goed.

Enig idee van de prijs?

greetz Robski

Ik heb gisteren een prijs binnen gekregen van een dealer. 1850,--. Binnenkort maar eens afspreken om het apparaat te testen. Neem ik gewoon een ander apparaat mee als reverentie.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

Wat je ook kan doen is de galmstaart opnemen van een impulsachtig geluid (pistoolschot b.v.) Als je de galm dan "wet" dus zonder origineel opneemt heb je een goed beeld van de density en kan je goed de kwaliteit beoordelen. Als je dan iedere keer het zelfde sampletje gebruikt bij het testen van het apparaat, en je neemt het op, heb je op een gegeven moment een library aan galmstaarten en kan je ze naast elkaar beoordelen. Dan hoef je dus ook geen apparaten mee te nemen.

Comment

Working...