Drum Mic's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NSP
    • Feb 2007
    • 1

    Drum Mic's

    Hey mensen eerste x dat ik op dit forum kom
    heel leuk forum kan ik nog veel van leren

    Heb ff een vraagje of 2/3.
    kzou graag jullie meening willen hebben over de volgende drum mic's:
    Audio Technika ATM 25 voor de kick
    en
    Audio Technika PRO 37 voor als overhead

    ook over een groot membraam condensator mic om een koor uit teversterken
    Octava MK319 Oktava MK319
    mischien is dit een wat onbekendere mic wordt in rusland? gemaakt.

    wat is jullie ervaring met deze mic's


    en dan nog een vraag...

    wil de drummer uitrusten met een koptelefoon (sennheiser HD 280Pro) waar hij een monitor kanaal op te horen krijgt. een monitor kanaal waar ook 2 floortjes opzitten.
    nu had k gedacht om de signaal voor de amp parallel te splitsen en naar een simpel zo klein mogelijk mengtafeltje (behringer UB 502) testuren (zodat de drummer zelf de volume niveau op zn HT kan regelen) is dit een btje leuk idee of hebben jullie betere? Heb trouwens geen auxen meer over.

    Grt Martyn
    Last edited by NSP; 27-02-07, 21:04.
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

    #2
    ATM25 is erg goed ,maar word sinds kort niet meer gemaakt. ik heb toevallig gisteren de opvolger uitgeprobeerd, en die klinkt te gek!!
    dit is de ATM250
    de Pro37R zou mijn keuze niet zijn
    koop dan een paar AT2020's (en je houdt nog geld over ook...)

    Comment

    • 4uss
      • Aug 2005
      • 578

      #3
      Voor de koptelefoon van de drummer hebben ze bij Samson de S-Monitor gemaakt. Klein kastje, je stopt er signaal in, en je kunt er twee koptelefoons onafhankelijk van elkaar mee regelen. Nadeel is wel dat er nog een losse adapter aan moet, deze hebben wij dan ook bij de S-Monitor zelf (die overigens dezelfde vorm heeft als een Samson DI-Box) in een klein framepje getimmerd, anders ben je hem in no-time kwijt.

      Comment

      • MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

        #4
        Originally posted by 4uss
        Voor de koptelefoon van de drummer hebben ze bij Samson de S-Monitor gemaakt. Klein kastje, je stopt er signaal in, en je kunt er twee koptelefoons onafhankelijk van elkaar mee regelen. Nadeel is wel dat er nog een losse adapter aan moet, deze hebben wij dan ook bij de S-Monitor zelf (die overigens dezelfde vorm heeft als een Samson DI-Box) in een klein framepje getimmerd, anders ben je hem in no-time kwijt.
        Kijk ook eens naar de fischer-amps serie. een instituut op het gebruik van drum/key inear en daarbijbehorende randapparatuur. ook shakers, en die heb je bijna zeker nogdig voor inear gebruik bij drums, anders moet de headphone te hard voor de lage tonen (zelfs bij een hd-25 van sennheiser en die heeft behoorlijk wat laag)

        bij dit soort kastjes is netvoeding idd een must anders is je batterij zo leeg. Wel kijken of de aansluitng van de net adapter vastgeschroeft kan worden ipv klikken, anders is een van de 2 of de kabel zo stuk.
        Drummer en techniek freak.
        _____________________________________________

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Originally posted by NSP

          wil de drummer uitrusten met een koptelefoon (sennheiser HD 280Pro) waar hij een monitor kanaal op te horen krijgt. een monitor kanaal waar ook 2 floortjes opzitten.
          nu had k gedacht om de signaal voor de amp parallel te splitsen en naar een simpel zo klein mogelijk mengtafeltje (behringer UB 502) testuren (zodat de drummer zelf de volume niveau op zn HT kan regelen) is dit een btje leuk idee of hebben jullie betere? Heb trouwens geen auxen meer over.

          Grt Martyn
          hoi martyn,
          De mix die de drummer op zn koptelefoon nodig gaat hebben is behoorlijk uitgebreid, aangezien de koptelefoon hem van zijn omgeving afsluit en hij daarnaast ook nog eens achter de backline zit. Het gaat waarschijnlijk neerkomen op een volledige bandmix met een accent op drums.

          Wat je jezelf kunt afvragen is hoe bruikbaar deze mix is als je 'em op de floors zet en aan andere muzikanten aanbiedt.

          Je zou zeggen dat er een compromis te zoeken valt tussen wat de drummer nodig heeft en wat de overige muzikanten nodig hebben. Maar dat zou best weleens lastig kunnen worden; een toesenist bijvoorbeeld, zit op een klein podium niet zo te wachten op bekkens die uit zn monitors komen, net zo min als op een stevige lading basgitaar waar hij eigenlijk toch al teveel van hoort. Hij zal ook niet zo blij worden van die vocals, aangezien hij de wedges van de zangers -wellicht op orkaansterkte- ook al recht in zn gezicht heeft. Haal je dit alles eruit en zet in plaats daarvan een stuk meer toetsen en eventuele eigen vocal in de mix, dan krijgt de drummer het weer moeilijk. Misschien is jouw situatie minder extreem, maar dit zijn het soort problemen dat je tegen kunt gaan komen. Afhankelijk van de bandsamenstelling en monitorwensen van de muzikanten, zou het kunnen werken, maar ideaal wordt het nooit.
          Last edited by sparky; 28-02-07, 20:11.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

            #6
            Originally posted by sparky
            hoi martyn,
            De mix die de drummer op zn koptelefoon nodig gaat hebben is behoorlijk uitgebreid, aangezien de koptelefoon hem van zijn omgeving afsluit en hij daarnaast ook nog eens achter de backline zit. Het gaat waarschijnlijk neerkomen op een volledige bandmix met een accent op drums.

            Wat je jezelf kunt afvragen is hoe bruikbaar deze mix is als je 'em op de floors zet en aan andere muzikanten aanbiedt.

            Je zou zeggen dat er een compromis te zoeken valt tussen wat de drummer nodig heeft en wat de overige muzikanten nodig hebben. Maar dat zou best weleens lastig kunnen worden; een toesenist bijvoorbeeld, zit op een klein podium niet zo te wachten op bekkens die uit zn monitors komen, net zo min als op een stevige lading basgitaar waar hij eigenlijk toch al teveel van hoort. Hij zal ook niet zo blij worden van die vocals, aangezien hij de wedges van de zangers -wellicht op orkaansterkte- ook al recht in zn gezicht heeft. Haal je dit alles eruit en zet in plaats daarvan een stuk meer toetsen en eventuele eigen vocal in de mix, dan krijgt de drummer het weer moeilijk. Misschien is jouw situatie minder extreem, maar dit zijn het soort problemen dat je tegen kunt gaan komen. Afhankelijk van de bandsamenstelling en monitorwensen van de muzikanten, zou het kunnen werken, maar ideaal wordt het nooit.
            maar hoe doe je dat dan normaal met een wedge of met al die drummers die wel met in ear of headphone spelen...

            ik weet niet anders of je kan een aparte mix krijgen met optredens... (kleine, middel en grote)
            Drummer en techniek freak.
            _____________________________________________

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord.

              Een aparte mix voor de drummer maken los van de floortjes. Niet voor de versterker afsplitsen dus maar echt een eigen mix. Zodra je het gehoor van de muziekanten gaat afsluiten met in-ear of koptelefoon worden de eisen van het monitorgeluid heel anders dan met floors. Vaak moet je zelfs een microfoon plaatsen in de zaal zodat de muziekanten toch "contact" hebben met het publiek want die horen ze ook niet meer tot slecht.

              Misschien dat je anders toch gewoon een extra floor bij de drummer plaatst. Ik weet niet waarom je perse de drummer met een koptelefoon wil uitrusten. Ik drum zelf ook en heb wel eens met een koptelefoon opgezeten maar ik vond het alleen maar lastig. Echte in-ear is wel lekker spelen trouwens. Een koptelefoon beweegt gewoon teveel mee tijdens het drummen, drummers zijn nogal bewegelijke types namelijk.
              Last edited by vasco; 01-03-07, 14:10.

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Originally posted by MusiQmaN
                maar hoe doe je dat dan normaal met een wedge of met al die drummers die wel met in ear of headphone spelen...

                ik weet niet anders of je kan een aparte mix krijgen met optredens... (kleine, middel en grote)
                De topicstarter gaf aan geen extra auxilleries te hebben en om die reden 1 mix voor zowel wedges als hoofdtelefoon te willen gebruiken. De vraag was of dit een goed idee was of niet. Als reactie heb ik wat dingen op een rij gezet waar hij dan mee te maken krijgt.

                Los daarvan is de gangbare praktijk natuurlijk dat een drummer met een koptelefoon danwel drumfill een eigen mix krijgt.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

                  #9
                  Originally posted by sparky
                  De topicstarter gaf aan geen extra auxilleries te hebben en om die reden 1 mix voor zowel wedges als hoofdtelefoon te willen gebruiken. De vraag was of dit een goed idee was of niet. Als reactie heb ik wat dingen op een rij gezet waar hij dan mee te maken krijgt.

                  Los daarvan is de gangbare praktijk natuurlijk dat een drummer met een koptelefoon danwel drumfill een eigen mix krijgt.
                  ahh ok duidelijk
                  Drummer en techniek freak.
                  _____________________________________________

                  Comment

                  Working...