Fasemeter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

Fasemeter

Ik heb ooit es een technieker gezien die een apparaatje meehad waarmee hij kon zien of alle speakers van een set wel in fase staan.Ik had er toen geen aandacht aan geschonken maar nu interesseert mij dat wel.Weet iemand wat het is en hoe het werkt(en waar ik het kan kopen tegen welke prijs)?

Thanx
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

is een phase checker
    zender (in de vorm van een kastje of cd) en een reciever met een mic en 2 ledje rood(uit) en groen (in)

zet het cdtje of sluit de zender aan op je pa
    zet het liefst een speaker per keer aan( je hoort nu een plop) en hou de ontvanger vlag voor de kast doe dit bij elke speaker en als bij alle test de lampjes groen geven staat je set en fase (alles rood ff bekabeling na lopen)
    geeft ie bij een speaker rood dan staat die uit fase

wel meerdere keren per speaker testen want geeft niet bij elke "plop" een goede meting

die kastje zijn bij de meeste importeurs wel te verkrijgen (weet nog van vroeger dat ze best prijzig waren)

Comment

• TVVL
      • Jan 2006
      • 53

Ik heb een Phonic PAA3, kost in België €480. Handig ding... RTA meter, Pink noise, 1khz, phase checker, ... Ben er tevreden over.

Comment

• neeltje
        • Apr 2003
        • 295

je kan ook een extern geluidskaartje kopen, en dat op je pc hangen. Dan moet ge gewoon FF smaart kopen en ben je ook vertrokken. Dan heb je ook gelijk veel meer dan enkel een fase-checker.
        "En Go"

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Een plok is dan toch wat handiger als SMAART. Bij elke driver eerst tijdmeten en daarna fasechecken duurt net wat langer dan *plok* > volgende > *plok*
          SR20DET

Comment

• flurk
            • May 2003
            • 409

Originally posted by Freek Fokker
            Een plok is dan toch wat handiger als SMAART. Bij elke driver eerst tijdmeten en daarna fasechecken duurt net wat langer dan *plok* > volgende > *plok*
            Ik veronderstel dat een "plok" is wat Martijn beschrijft.Bestaan er behalve de Phonic nog andere toestellen?

Comment

• e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

andere fase checker

@ Flurk,

Ik gebruik nog wel eens de NTI instruments software tool, dit is een PC Flash kopie van de echte minirator.

Hier zitten een hoeveelheid test signalen in, sinus, blokgolf en ook het plok geluid, in combinatie met de minilyzer van NTI krijg je een + of - in het display, je kunt ook het signaal opnemen in de wav file bekijken.

Dit laatste is goedkoper maar als zoveel dingen duurt weer langer....

De zoektermen in dit bericht zullen je wel verder helpen....

groet jurjen
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

ik zelf ben in het bezit van een PAA2 van phonic, erg handig ding

fase metingen doen met een apparaat wat je bijna in je broekzak kunt stoppen
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• flurk
                  • May 2003
                  • 409

Originally posted by shure-fan
                  ik zelf ben in het bezit van een PAA2 van phonic, erg handig ding

fase metingen doen met een apparaat wat je bijna in je broekzak kunt stoppen
                  Is de PAA2 nog te verkrijgen?

Comment

• Jacob
                    • Jan 2006
                    • 152

Originally posted by flurk
                    Is de PAA2 nog te verkrijgen?
                    Heb je al op internet gekeken. Binnen 5 sec na het googlen heb ik al een EBAY en amerikaanse en een nederlandse leverancier bezocht die ze nog heeft. An anders zijn er vast wel alternatieven die je vindt door te zoeken ipv enkel te vragen.

Succes
                    Last edited by Jacob; 26-05-07, 09:56.

Comment

• flurk
                      • May 2003
                      • 409

Originally posted by Jacob
                      Heb je al op internet gekeken. Binnen 5 sec naar het googlen heb ik al een EBAY en amerikaanse en een nederlandse leverancier bezocht die ze nog heeft. An anders zijn er vast wel alternatieven die je vindt door te zoeken ipv enkel te vragen.

Succes
                      Dank u voor de hulp.

Comment

Working...