Ervaring crown XTI versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorre
    • May 2007
    • 44

Ervaring crown XTI versterkers

voor een nieuw project wil ik deze versterkers gaan inzetten

graag had ik jullie ervaring/idee over deze versterkers gehoord
    alvast bedankt
  • Silence_One
    • Jan 2007
    • 29

hallo jorre,

heb net bij een vaste instalatie van een horeca gelegenheid een XTi 2000 geinstaleerd. perfecte versterker.

vooral de interne processor er in. ook de koppeling via je laptop met HiQ-net is ideaal. je kunt er voor kiezen om dan de versterker voorkant te locken zodat niet iemand bijv. de toonregeling of de limiter kan omzijlen. wat nogal gebeurde bij andere klanten. en dat je dr dan weer heen moet om speakers te vervangen...

voor live zijn de 10 standen in je processor heel handig. verschillende setjes dr in en klaar is ie... mooie versterker.

alleen blijf zelf de voorkeur houden bij Labgruppen...

Comment

• jorre
      • May 2007
      • 44

alvast bedankt
      begrijp je voorkeur voor lab gruppen
      er zijn lab lovers en er zijn crown lovers
      elk heeft zijn eigen sound
      vergeleken met de ma serie zouden de xti's iets vettere bass hebben en iets minder sprankelen in het hoog

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Ik zou even goed doorzoeken op andere fora als ik jouw was.
        Op de duitse fora word de xti niet echt als betrouwbaar omschreven.
        Er schijnen veel problemen met het display en de software te zijn.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by Hansound
          Ik zou even goed doorzoeken op andere fora als ik jouw was.
          Op de duitse fora word de xti niet echt als betrouwbaar omschreven.
          Er schijnen veel problemen met het display en de software te zijn.
          Klopt, en daarom heb ik voor de nieuwe PLX2 QSC's gekozen, die doen hun werk prima,
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Volgens mijn leveranciers zijn de problemen die de XTI in het begin had opgelost. Ik heb 2 XTI2000's aangeschaft voor monitoring en ze bevallen mij echt prima. Door de ingebouwde processor heb ik in veel gevallen geen EQ meer nodig. Klankmatig zijn ze prima in orde en ze leveren zeker voldoende power.

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

hallo

Ik heb me ook de xti versterkers aangeschaft en heb er ook geen enkel probleem mee.Blijkbaar is het probleem dat ze in het begin hadden opgelost.
              Vriendelijke groeten
              Jeffrey

Comment

• J.S. Coolen
                • May 2008
                • 254

IEts meer dan een jaar verder....

Hoe zijn de ervaringen met deze versterkers. Is het wat om in de pro markt te gaan gebruiken of kan ik beter doorsparen.

de XTi 2000 is maar 1000 euro en daarmee een zeer leuke prijs voor een versterker mits hij natuurlijk wel een tijd mee gaat en goed geluid geeft.

Ik heb hem laatst gehoord icm met martin speakers, op zich klonk het heel aardig.
                Account niet meer actief.

Comment

• jorre
                  • May 2007
                  • 44

ik gebruik nu de xti 2000 en de 4000 gedurende een klein jaar (de 4000 althans)
                  dit bevalt me prima
                  onlangs nog op een (te kleine) stroomgroep gedraaid en zonder al te veel problemen goed "gas" gegeven
                  goeie klank (ook op de subs) licht van gewicht , heeft in verhouding weinig stroom vandoen en power zat!
                  wat mij betreft een aanrader

Comment

• DJ_Progrezz
                    • Apr 2008
                    • 104

Originally posted by jorre
                    ik gebruik nu de xti 2000 en de 4000 gedurende een klein jaar (de 4000 althans)
                    dit bevalt me prima
                    onlangs nog op een (te kleine) stroomgroep gedraaid en zonder al te veel problemen goed "gas" gegeven
                    goeie klank (ook op de subs) licht van gewicht , heeft in verhouding weinig stroom vandoen en power zat!
                    wat mij betreft een aanrader
                    Geluid heeft over het algemeen niet zo heel veel stroom nodig, zelfs met een KF850 set van 4 subs en 3 toppen per kant komen wij bijlange niet aan 16 ampère.

Comment

• jorre
                      • May 2007
                      • 44

Originally posted by DJ_Progrezz
                      Geluid heeft over het algemeen niet zo heel veel stroom nodig, zelfs met een KF850 set van 4 subs en 3 toppen per kant komen wij bijlange niet aan 16 ampère.
                      hier heb ik toch mijn twijfels bij!
                      zet maar eens een crown ma5000 op een verlengkabel van 25m 3g2.5
                      op een 16a circuit van een stroomgroep!
                      de versterker doet niets dan stroomtekort aangeven van de voeding dmv de ODEP leds!!
                      als een versterker geen "eten" krijgt komt er ook niets uit is mijn mening en ervaring!

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Alleen al de Crown XLS 5000D heeft al een 20A groep nodig, probeer deze maar eens op een 16A groep aan te zetten.. slaan je de automaten eruit!

Ik heb deze nu 1 maand en voor dit geld heb je een 'bere' versterker.

Goed, ff off-topic..

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Dikke Foaf
                          • May 2003
                          • 618

crown ma en xls hebben conventionele voedingen, het gaat hier over de XTi series met schakelende voeding. Dat is toch wezenlijk anders kwa stroomverloop en inschakelpieken, die veel zachter en gelijkmatiger zijn dan conventionele voedingen, die zware stroompieken vragen uit het net.
                          Wellicht heeft deze zelfs nog active PFC (zoals de Powersoft versterkers) waardoor het stroomverloop sinusvormig is en in fase met de spanning, maar daar ben ik niet zeker van.
                          Vooral door de schakelende voeding presteren deze versterkers heel goed bij wisselende netspanning, de voeding regelt zichzelf bij volgens de netspanning.
                          Het vermogen dat je opneemt uit het net blijft zo goed als hetzelfde, maar dit gebeurd nu continu ipv met zware stroompieken elke 10ms. Dat is ook veel generator-vriendelijker wat betreft harmonischen die de alternator alleen maar opwarmen.
                          Onderspanning is bijna niet meer mogelijk met deze amps.
                          Last edited by Dikke Foaf; 11-08-08, 23:14.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Je hebt helemaal gelijk, ik heb de specs van de XTI nu pas gelezen...
                            Ik zie ook veel meer voordelen bij SMPS amps dan bij de conventionele versterkers.
                            Ik overweeg om een paar CTs 3000 van Crown aan te schaffen voor onze verhuur.
                            Eigenlijk zijn dit installatie versterkers, maar ik kan ze voor hele mooie prijzen krijgen en ze komen toch in een 'hufter-proof' flightcase met speakon aansluitingen.

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

installatie versterkers
                              Installatieversterkers = voor vaste installatie.
                              Als je er veel mee gaat sleuren is de kans groot dat er van binnen toch dingen gaan loskomen, dat er slechte contacten gaan ontstaan, .... niet doen dus.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...