mengtafel met meer AUXEN...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

mengtafel met meer AUXEN...

Hoi,

Effe beschrijven wat ik momenteel gebruik.
    Soundcraft FX16 mixer (ingebouwde effecten) 4 aux, dus 2 prefade geschikt voor monitors.

Allerhande lowbudged randapparatuur o.a.
    ALTO B-verb (effectje)
    ALTO CLE 4.0 (compressor) 2x
    Behringer MDX 1400 compressor
    Behringer MIC 2200 preamp (gebruik ik eigenlijk vooral omde parametrische EQ.
    Alesis M-EQ230 (eq 2x31bands)

Viola, dus mijn grootste probleem is momenteel dus vooral dat ik maar 2 apparte monitor mixen kan maken en dit is gewoon te weinig geworden. Ook het aantal kanalen komt net iets te klein. Dus ideaal zou zijn 24 sporen mixer met 6 aux, plus meterbrug liefst. Helaas kom ik dan snel terecht bij de A&H Gl2200 en de LX7 (waar ik onlangs mee gewerkt heb). Leuke dingen maar zijn voor mij eigenlijk al te lomp. Vooral als je dan eens in een kleine ruimte of cafe'tje komt.

Vandaar dat ik nu al denk aan leuke digitale tafels met minimum 16 XLR (phatom power) ingangen dacht, zoals er zijn TASCAM dm-24 en YAMAHA O2R. Die al dan niet uitgebreidt zijn tot 24 analoge inputs. Dan kan ik alle goedkope rack apparatuur de laan in sturen. Heb al met digitale tafels gewerkt (oude) en behalve het feit dat ik toen gewoon veel te weinig XLR ingangen had, vond ik het prima werken. Vooral stukken sneller aansluiten enzo.

Toepassingen? Zijn van zowel mixen van een rockgospelband (overal waar ze spele), tot kleine concerten (met ne man of 150) en dan ook jeugdhuis gebruik en schoolconcerten (daar is dan maar klasje of twee).

Kdacht dan ook al aan een leuke A&H mixwizard omdat die ook lekker klein is. Maar wel zonder meterbrug...en moet ik wel extra mixer aan schakelen voor de echte optredens, terwijl ik daar net een beter geluid wil.

groeten drummerke

ps: ik ben ook muziekant, vandaar dat ik het nut wel ken van meer apparte monitor mixen etc :-)
  • Joost_A
    • Apr 2005
    • 45

Hoi,

Aangezien je al ervaring hebt met digitale tafels zou ik eens kijken naar een Yamaha 01v/96. 12x Mic. input. 8 auxen te patchen aan 4 omni-outs.

Indien je toch nog meer kanalen nodig hebt kun je er bv. ook nog een Behringer ADA800 bij aanschaffen. Geeft je 8 inputs extra.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

allen and heath mixwizzard of mackie onyx1640
      niet duur, klein en de mackie kan alle 6 auxen individueel pre en post schakelen. dus desnoods 5 monitormixen en een galm....

Wij gebruiken sinds kort A&H mixwizard monitor. 12 monitormixen in 19 inch.
      lekker belangrijk!

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

maar toch liever een 24 sporen mixer. BTW ...men bedrag ..ik denk max tot 1500 euro (al dan niet met case)

grt

Comment

• DJ_Compact
          • Jan 2004
          • 234

Misschien zo`n Behringer digitale tafel niets voor jou? Tis wat low budget, maar het werkt. MIXERS / POWERED MIXERS - DIGITAL MIXERS & ACCESSORIES - DDX3216 : Fully Automated 32-Channel 16-Bus 24-Bit Digital Mixing Console

Converter erbij voor de extra kanalen, misschien een tapdelay en een EQ. De rest zit al in de tafel.
          Mjaaaa....

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by DJ_Compact
            Misschien zo`n Behringer digitale tafel niets voor jou? Tis wat low budget, maar het werkt. MIXERS / POWERED MIXERS - DIGITAL MIXERS & ACCESSORIES - DDX3216 : Fully Automated 32-Channel 16-Bus 24-Bit Digital Mixing Console

Converter erbij voor de extra kanalen, misschien een tapdelay en een EQ. De rest zit al in de tafel.
            Moet je alleen wel even gaan zoeken op de 2e hands markt want deze wordt niet meer nieuw gemaakt en is niet meer nieuw verkrijgbaar voor o.a. Europa.

Ik denk dat een Yamaha 01v/96 met ADA8000 op de al aanwezige ADAT interface zodat je komt op 24 inputs dan wel wat voor jou is. Misschien later nog voor de uitbreiding een[FONT=Verdana] Yamaha MY16 AT erbij kopen met nog twee ADA8000's kun je toch wel uit de voeten lijkt mij dan. Hoef je niet gelijk uit te breiden maar je kunt uiteindelijk tot 32 inputs gaan op deze manier.

2e hands is deze tafel wel in jou budget te vinden.
            [/FONT]
            Last edited by vasco; 26-07-07, 12:13.

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

hey

Jaja, flinke, jullie weten dat ik liever een digitale heb zeker. Maar even een vraagje..ivm met die adat toestanden...die extra ada8000 sluit je aan op je mixer? En de gains regel je daar dan ook af zeker op de ADA8000? Omdat sommige mixers beschikken over 8 extra analige jack ingangen. Is leuk voor studio maar live moet alles over XLR + fantoom power.

Vandaar dat die tascam dm24 nu heel leuk is..die heeft er echt 16xlr +fantoom power..dus dan heb je al direct genoeg ingangen. Grote nadeel is dat die geen eq heeft op zijn aux uitgangen..(dacht ik) en YAMAHA wel.

merci voor alle info al

Comment

• DJ_Compact
                • Jan 2004
                • 234

Originally posted by vasco
                Moet je alleen wel even gaan zoeken op de 2e hands markt want deze wordt niet meer nieuw gemaakt en is niet meer nieuw verkrijgbaar voor o.a. Europa.
                Dat is wel een nadeeltje ja. Maar als zo eentje gevonden kan worden, niets mis mee toch? Budgetair aantrekkelijk leuk tafeltje voor dat geld..
                Mjaaaa....

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by drummerke
                  Maar even een vraagje..ivm met die adat toestanden...die extra ada8000 sluit je aan op je mixer? En de gains regel je daar dan ook af zeker op de ADA8000?
                  Een ADA8000 sluit je inderdaad direct aan op de ADAT I/O op de mengtafel. Gain en fantoom regel je in op de ADA8000 zelf.

Die Tascam is zeker weten ook een leuk ding. Heb je inderdaad gelijk kaal 16 tegenover de Yamaha 12 XLR inputs. Neem gewoon de specs eens rustig door van beide. Er is veel informatie te vinden waaronder de manuals op de websites van de fabrikanten. Nadeel van de Tascam vind ik dat deze niet kan worden aangestuurd met software vanaf een pc en de Yamaha wel.

Originally posted by DJ_Compact
                  Dat is wel een nadeeltje ja. Maar als zo eentje gevonden kan worden, niets mis mee toch? Budgetair aantrekkelijk leuk tafeltje voor dat geld..
                  Ja, is zeker een leuk budget tafeltje maar als ik mag kiezen en Tascam/Yamaha zijn mogelijkheden dan weet ik het wel.

Comment

• drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

ok, en wat met de yamaha O3D...komt beter uit op mijn budget.

Voornaamste voordelen t.o.z.v. de dm24 tascam is dat er ook een EQ is op de AUXEN...

Comment

• Joost_A
                      • Apr 2005
                      • 45

Even uit mijn hoofd heeft de 03D slechts 8 inputs op XLR. Deze mengtafel is een oudere Yamaha. Wat betreft klank en bedieningsgemak niet te vergelijken met de huidige generatie digitale mengtafels.

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

ja das waar...en verouderde digi mixer geraak je ook niet meer kwijt aan de straatstenen.

maar ok, ik denk toch maar effe een DM24 te testen of uit te proberen. Weet juist niet of metertafel echt nodig is. Kvind het wel makkelijker werken dan..omdat je dan direct je 24 inputs ziet. Maar 2dehands blijven die dingen dan veel duurder dan eentje zonder :-).

Als er misschien mensen zijn die een tascam dm24 hebbe en niet zo heel ver van vlaanderen verwijdert zijn. Laat maar iets weten.

Vriendelijke groeten Karel

Comment

Working...