Hello hello, alweer een vraagje van mij 
Momenteel zijn we ons multibekabeling voor de monitorEQ wat aant herschikken zodat we onze GB8 en LX7ii in tandem kunnen gebruike voor monitor/FOH of enkel de GB8 FOH. (eventueel nog iets anders als die LX7 want dat staat maar lullig als FOH
)
Normaal was de bedoeling om de auxen rechtstreeks naar de EQ-multistekker te bekabelen, en de returns op de EQ multistekker hard naar de stage-multi te bekabelen. Zo stuurt de tafel die de eq-rek ingeprikt heeft de monitors aan.
Nu vandaag heb ik heel toevallig mijn eerste monitor mix job gedaan (whie
) met een iets grotere crest, en daar werden de monitors net als compressors geinserteerd op de aux uitgangen. Dit heeft natuurlijk als voordeel dat de monitor die bij de monitormixer ligt knal hetzelfde beeld als de monitor van de betreffende artiest weergeeft. Met het systeem dat ik uitdacht zou dat niet zo zijn...
Nu NOG ff verderdenken: Ik kan als ik op onze GB8 de auxen met de groepen swap ook EQs inserteren, om zo dezelfde functionaliteit te bekomen. Echter 1 groot nadeel: dat betekent dat indien monitors vanaf FOH gestuurd worden er tot 6 group faders verdwijnen voor de FOH technieker, en vervangen worden door een lullige potmeter...
Dus, twijfelgeval: zou ik de monitorEQs gewoon hard patchen tussen tafel en amps, of zou ik met de inserts werken gelet op het feit dat bij gedeelde FOH duty de groepen minder bruikbaar worden, maar met het voordeel dat je hetzelfde klankbeeld op je eigen monitor hebt bij monitor duty?
Ben benieuwd

Momenteel zijn we ons multibekabeling voor de monitorEQ wat aant herschikken zodat we onze GB8 en LX7ii in tandem kunnen gebruike voor monitor/FOH of enkel de GB8 FOH. (eventueel nog iets anders als die LX7 want dat staat maar lullig als FOH

Normaal was de bedoeling om de auxen rechtstreeks naar de EQ-multistekker te bekabelen, en de returns op de EQ multistekker hard naar de stage-multi te bekabelen. Zo stuurt de tafel die de eq-rek ingeprikt heeft de monitors aan.
Nu vandaag heb ik heel toevallig mijn eerste monitor mix job gedaan (whie

Nu NOG ff verderdenken: Ik kan als ik op onze GB8 de auxen met de groepen swap ook EQs inserteren, om zo dezelfde functionaliteit te bekomen. Echter 1 groot nadeel: dat betekent dat indien monitors vanaf FOH gestuurd worden er tot 6 group faders verdwijnen voor de FOH technieker, en vervangen worden door een lullige potmeter...
Dus, twijfelgeval: zou ik de monitorEQs gewoon hard patchen tussen tafel en amps, of zou ik met de inserts werken gelet op het feit dat bij gedeelde FOH duty de groepen minder bruikbaar worden, maar met het voordeel dat je hetzelfde klankbeeld op je eigen monitor hebt bij monitor duty?
Ben benieuwd

Comment