welke MD spelers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

welke MD spelers

Heren (en dames)

Om wat proffesioneler voor de dag te komen wil ik graag mijn set uitbreiden met 2 stuks 19 inch MD spelers, voor tapeartiesten ( ook die eigen technieker meebrengen).
    Nu heb ik gewoon 2 sony huis-tuin-keuken spelers met 19 inch oortjes.

Opties:
    tascam
    Sony (wordt volgens mij niet meer gemaakt)
    andere merken ???

liever geen gecombineerd apparaat (md-cass of md-cd)

budget: MAXIMAAL euro 1000,- stuk (incl btw), echter hoe minder hoe liever

voorkeur nieuw boven 2e hands.

Welke zouden jullie nemen, en waarom (of waarom juist niet)
    alvast bedankt
    Groet John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Tja, tascam of Denon...Wil je lvt, dan is marantz een optie, maar je wilde geaccepteerd spul...

Vaak zijn de MD spelers in twee versies leverbaar, verschil zit doorgaans in gebalanceerde uitgangen en de rackmounting.

Kan bevestigen dat Sony niet meer die veelverkochte 1HE MD spelers maakt

Je geeft je toepassing niet aan, dat is jammer.
    Wanneer je deze set gaat gebruiken voor een eigen toepassing dan zou ik je een CF card speler adviseren boven een MD.
    Ben je afhankelijk van materiaal wat wordt aangeleverd door (gast) artiesten dan lijkt MD nog de standaard te zijn.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Ik heb de sony MD-10 en de tascam MD350

De tascam is de absolute winnaar

TASCAM

Hij werkt veel sneller dan de sony bij het opzoeken van nummers en wordt algemeen goed onthaald bij tape artiesten

De prijs ligt tussen de 550 en 600 euro ( als je een beetje goed zoekt )
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

Wij gebruiken gewoon 2 sony MD spelers met 19" oortjes en daar zijn we erg tevreden over. En we hebben ook een Tascam MD CD 1 waar we wederom erg tevreden over zijn. Het grote voordeel van de Tascam is dat je met het zelfde apparaat kan kiezen of je de minidisc of de cd speler wil gebruiken.
        Hoezo wil je liever geen gecombineerd apparaat?

Groetjes Ralph

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

toepassing:
          in het taperackje met een galmpje erbij, vlakbij de mixer om optredens van tapeartiesten te verzorgen (die dus meestal met MD aankomen), welke door mij gemixt worden, maar ook door gasttechniekers.

Opnamemogelijkheid is een pre, maar geen must.

MDLP is wel gewenst (soms komen ze met long play opnames, en die doen het niet op normal play)

gebalanceerde uitgangen, is dit echt nodig?? Ik ga ze inbouwen in een case, met aansluitingen op een connectorplaatje. Ik VERWACHT geen lange kabels hiervoor te gaan gebruiken.

@ mod.
          wat is lvt??

CF card is inderdaad ook een idee, wellicht voor erbij (de toekomst zal ik maar zeggen he!

hopenlijk is het nu wat duidelijker, anders lees ik het wel!

bedankt
          John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Waarom geen combinatie??

tja, nu ik er over nadenk, het is gewoon een gevoel (en dat is verkeerd).
            waarschijnlijk omdat ik denk dat een "single" alleen voor MD is gemaakt, dus meer ruimte voor toepassingen op het apparaat, daardoor overzichtelijker.

een cass is naar mijn idee echt antiek, hoewel ik vorig jaar nog een "artiest" had die met een cass bandje aan kwamen zetten (carnaval)

een cd speler is handig, maar pauzemuziekje heb ik op md staan.

toch zie ik wel het nut van een cd md combi in. (artiesten die thuis op de pc een eigen muziekje branden).

Stiekum denk ik dat me dit toch weer meer geld gaat kosten dan begroot (ik wil altijd ALLES : ) )

groet John
            Groeten John

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

lvt=leuk voor thuis, zoals die sony dingen waar je zelf een oor aan zet aan de zijkant...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Strat
                • Feb 2005
                • 125

Ik gebruik een MD-350, al jaren. Prima ding.
                Sinds twee jaar gebruik is daarnaast ook een MD CD 1, ook Tascam.

Deze laatste is stukken fijner/beter dan de MD 350. Heb standaard de MD op autocue en autopauze staan, terwijl de CD gewoon op normaal play staat. Ideaal voor de pauze muziekjes. (ook mp3-tjes)

Deze MD CD 1 gaat tegenwoordig mee naar binnen, naar de huiskamerstudio, gewoon ontzettend veel mogelijkheden en uitstekend geluid.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by Strat
                  Ik gebruik een MD-350, al jaren. Prima ding.
                  Sinds twee jaar gebruik is daarnaast ook een MD CD 1, ook Tascam.

Deze laatste is stukken fijner/beter dan de MD 350. Heb standaard de MD op autocue en autopauze staan, terwijl de CD gewoon op normaal play staat. Ideaal voor de pauze muziekjes. (ook mp3-tjes)

Deze MD CD 1 gaat tegenwoordig mee naar binnen, naar de huiskamerstudio, gewoon ontzettend veel mogelijkheden en uitstekend geluid.
                  ik zie nu net dat er een MD-CD-MK2 versie is

The Tascam Europe Website in english language. Full information about current audio recorders, audio players, mixing consoles, computer audio interfaces (usb interfaces) and optional accessories for professional and semi-professional use.

hoe zit het eigenlijk met de schokbestendigheid van het CD gedeelte ?

Ik werk regelmatig met dezelfde zangers en dan gebruik ik een M-audio 24/96 in WAV formaat, betere kwaliteit dan DAT en makkelijk om mee te werken .

M-AUDIO - MicroTrack 24/96 - Professional 2-Channel Mobile Digital Recorder

Gewoon folders aanmaken per zanger(res ) en klaar
                  sis
                  Last edited by sis; 17-08-07, 09:13.

Comment

• Strat
                    • Feb 2005
                    • 125

Originally posted by sis
                    Ik werk regelmatig met dezelfde zangers en dan gebruik ik een M-audio 24/96 in WAV formaat, betere kwaliteit dan DAT en makkelijk om mee te werken .

M-AUDIO - MicroTrack 24/96 - Professional 2-Channel Mobile Digital Recorder

Gewoon folders aanmaken per zanger(res ) en klaar
                    sis
                    Ziet er inderdaad wel interessant uit. Toch blijft MD denk ik voorlopig nog wel de standaard.
                    Voor de optredens tussendoor (als gast, of op vakantie) gebruik ik zelf een mp3 speler van Creative, de Zen Vision, omdat deze zo'n lekker groot scherm heeft, maar dit heeft toch wel wat nadelen vind ik:
                    - Na start duurt het drie tot vier seconden voordat er geluid komt.
                    - Bediening is wel handig, maar met die kleine knopjes gaat het toch nog wel eens mes.
                    - Batterij voeding, je moet altijd zorgen dat je met een volle accu begint.

Vooral dat trage starten vind ik een probleem, dat is gelukkig bij die Tascams beter: (auto cue en auto pause) druk op de knop en er is muziek.

Die CD speler van de MD CD 1 is behoorlijk betrouwbaar, overslaan is me nog nooit overkomen, zelfs niet op van die wiebelende losse podium delen. Heb het eigenlijk ook nooit getest.

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

ik heb zelf hele goede ervaringen met de tascam md350
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by Strat
                        Ziet er inderdaad wel interessant uit. Toch blijft MD denk ik voorlopig nog wel de standaard.
                        Inderdaad , de MD is nog altijd de standaard ! zo'n M-audio 24/96 is zeer interessant als je regelmatig met dezelfde zangers en repertoire werkt.
                        Maar het mooiste is dat hij ook werkt met een cortex en een numark D2 director, en dan zou het wel eens kunnen dat we binnen enkele jaren USB sticks gaan zien ipv MD's
                        sis
                        Last edited by sis; 17-08-07, 16:52.

Comment

• TristanAV
                          • Aug 2007
                          • 32

Originally posted by shure-fan
                          dat geld ook voor ons, wij hebben niet anders. En van de 3 sony`s die we eerst hadden gingen er 2 snel defect retour. dus die hebben we verkocht.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by shure-fan
                            ik ook......

Comment

Working...