Interessante Actieve Compacte Speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

Interessante Actieve Compacte Speakers

Wie kan me info geven over actuele goede actieve speakers?

Tot nog toe was ik redelijk gericht aan het kijken naar de EV SXA-360's maar blijkbaar ben ik toch wat te lang uit de scene geweest .

Door een opmerking in een topic wat ik was gestart ben ik ook weer eens naar Meyer Sound gaan kijken. De UP serie lijkt me ook zeer interessant, maar jullie weten vast nog wel meer merken / lijnen.
    Wellicht heeft EAW of TurboSound ook actieve speakers in mijn segment.

Eisen:
    - Zeer goed geluid (niet schel, sprankelend & helder wel gewenst)
    - Compact heeft voorkeur (mits toch goed rendement / vermogen)
    - FOH / Monitor / Indoor toepassingen
    - Uit te breiden met een passende Sub
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

Kijk vooral ook eens naar de 112P van L'Acoustics. Is eventueel ook uit te breiden met een actieve sub, de SB15P. Er zit ook een ingebouwde DSP in om de speaker voor de juiste doelstelling in te stellen (Front, Fill, Monitor en X-over).
    Vooral zeer goede geluidskwaliteit, compact en toch veel vermogen.

Groeten,

martijn

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by relax
      Wie kan me info geven over actuele goede actieve speakers?

Tot nog toe was ik redelijk gericht aan het kijken naar de EV SXA-360's maar blijkbaar ben ik toch wat te lang uit de scene geweest .

Door een opmerking in een topic wat ik was gestart ben ik ook weer eens naar Meyer Sound gaan kijken. De UP serie lijkt me ook zeer interessant, maar jullie weten vast nog wel meer merken / lijnen.
      Wellicht heeft EAW of TurboSound ook actieve speakers in mijn segment.

Eisen:
      - Zeer goed geluid (niet schel, sprankelend & helder wel gewenst)
      - Compact heeft voorkeur (mits toch goed rendement / vermogen)
      - FOH / Monitor / Indoor toepassingen
      - Uit te breiden met een passende Sub
      Kijk eens naar , of ga eens luisteren naar Meyer, EAW NT series en RCF TTseries ...
      Vraag eventueel een demo aan de desbetreffende dealers , liefst op één of andere locatie.
      Ik heb een voorkeur voor RCF TT serie, amaai , voor die prijs die ook al niet min is , zeer goed ...
      Maar ok , dat beslis jijzelf
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• relax
        • Aug 2007
        • 106

Wooow, er is nog meer keus dan dat ik dacht!!

Waarom zijn de modellen die ik mooi en interessant vind toch altijd zo duur... 4.000 euro voor een enkele actieve speaker... woei...

Toch maar eens alles goed lezen en bekijken eerst..

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by relax
          Wooow, er is nog meer keus dan dat ik dacht!!

Waarom zijn de modellen die ik mooi en interessant vind toch altijd zo duur... 4.000 euro voor een enkele actieve speaker... woei...

Toch maar eens alles goed lezen en bekijken eerst..
          Omdat deze kasten: topspeakers, eindtrappen, filters, processors enz... hebben .
          En niet te vergeten de ontwikkeling van deze kasten vraagt maanden werk door verschillende personen die zo'n kast ontwikkelen.
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

als je kijkt wat een kilowatt aan goede eindbak kost.
            En er een digitale systeemprocessor bijtelt.
            En dan kijkt wat een goede luidspreker kost.

zeg eens
            800,- voor een "gewone " passieve kleine weergever
            600,- voor een driverack
            1000,- voor een digitale electrovoice eindbak
            2400,- voor gewoon sjouwen en bouwen.
            Een all in one actieve speaker "plug and play" die 128dB max doet en de bovenstaande stapel op veel fronten voorbijstreeft en vaak geen 15 kilo weegt.

Dat verdien je al makkelijk terug omdat je een kangoo rijdt met je PA ipv een bus.
            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by showband
              als je kijkt wat een kilowatt aan goede eindbak kost.
              En er een digitale systeemprocessor bijtelt.
              En dan kijkt wat een goede luidspreker kost.

zeg eens
              800,- voor een "gewone " passieve kleine weergever
              600,- voor een driverack
              1000,- voor een digitale electrovoice eindbak
              2400,- voor gewoon sjouwen en bouwen.
              Een all in one actieve speaker "plug and play" die 128dB max doet en de bovenstaande stapel op veel fronten voorbijstreeft en vaak geen 15 kilo weegt.

Dat verdien je al makkelijk terug omdat je een kangoo rijdt met je PA ipv een bus.
              Alleen als je actieve speakers moet 2m hoog showen op statief is het minder leuk.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Als je dat geld uitgeeft kan een statief met een zwengel er toch wel vanaf?
                En je praat hier nou niet echt over zware kolossen. Het begint tegenwoordig al bij 12 kilo! Binnen de arbo 25 kg is tegenwoordig veel te vinden hoor.

Wat wel een markant verschil is : de stap vanaf regulier butget naar top.
                als je bijvoorbeeld de RCF tien inch kunststof 310 bakkies zijn spec´s naast de TT serie zet dan is een goede afweging wel noodzakelijk. Het bedrag gaat maal zes en de specs zijn qua frequentiebereik beter voor de butgetoplossing, Het gewicht scheelt bijna niets en de dB count is één dB beter bij de dure. Voor de kleine entertainer die een eigen set koopt of de verhuurder die het 100 tot 200 keer per jaar wegzet is het dus de vraag of jouw toepassing klankmatig 6x de prijs hoort... Qua bedrijfszekerheid denk ik ook dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen.

Ik vond de melkpakken van ******* trouwens op dat gebied nog het leukste. Die kun je bijna met klittenband aan een backdrop bevestigen
                lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by showband
                  Als je dat geld uitgeeft kan een statief met een zwengel er toch wel vanaf?
                  En je praat hier nou niet echt over zware kolossen. Het begint tegenwoordig al bij 12 kilo! Binnen de arbo 25 kg is tegenwoordig veel te vinden hoor.

Wat wel een markant verschil is : de stap vanaf regulier butget naar top.
                  als je bijvoorbeeld de RCF tien inch kunststof 310 bakkies zijn spec´s naast de TT serie zet dan is een goede afweging wel noodzakelijk. Het bedrag gaat maal zes en de specs zijn qua frequentiebereik beter voor de butgetoplossing, Het gewicht scheelt bijna niets en de dB count is één dB beter bij de dure. Voor de kleine entertainer die een eigen set koopt of de verhuurder die het 100 tot 200 keer per jaar wegzet is het dus de vraag of jouw toepassing klankmatig 6x de prijs hoort... Qua bedrijfszekerheid denk ik ook dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen.

Ik vond de melkpakken van ******* trouwens op dat gebied nog het leukste. Die kun je bijna met klittenband aan een backdrop bevestigen
                  kun je meer uitleg geven hierover?

Comment

• relax
                    • Aug 2007
                    • 106

Tot nog toe had ik alleen maar een aantal speaker in de 'toplijn' van de budgetoplossingen gevonden, dus waarschijnlijk vooral de kunststof bakjes.

Wanneer ik dan met mijn beperkte kennis naar de specs kijk van de SXA360, dan komt deze er redelijk vanaf.

a. 60 -18000 hz (-10dB) is idd een flinke afval, maar dat is in dit segment normaal
                    b. max SPL / 1m full space 129 dB (voldoende voor redelijk serieus gebruik)
                    c. 16,6 kg (is goed te tillen)
                    d. 586 x 429 x 312 mm (neemt niet veel ruimte in)

Natuurlijk altijd nog een serieuze sub toevoegen, maar dat is voor mij voor latere zorg (tijdelijk zet ik een andere sub in)..

Ik verwacht zo rond de 1200 euro kwijt te zijn per speaker en wil best meer betalen, als dit ook te merken is in het geluid.
                    Op dit moment kan ik lang niet alle prijzen van de andere speakers achterhalen, maar ik zie vaak bedragen van 1.500 tot 4.500 euro.

Van diverse antwoorden heb ik op de sites de PDF-jes erbij gezocht.
                    Van sommige merken heb ik wat prijzen, van anderen nog niet.

EAW NT26
                    EAW NTS22

EV SXA-360
                    EV SBA-760

L'Acoustics dV-DOSC dV SUB
                    L'Acoustics P Series

Meyer 600-HP
                    Meyer 700-HP
                    Meyer Melodie
                    Meyer FLC
                    Meyer UMS 1P
                    Meyer UPA 1P
                    Meyer UP Junior
                    Meyer UP Junior DS
                    Meyer USW 1P

RCF Pro
                    RCF TT

Turbosound TQ 425
                    Turbosound TQ 445
                    Turbosound TQ 445 DP
                    Turbosound prijslijst in Euro

Voor het begin denk ik dat ik me moet richten op de wat goedkopere varianten en zeker niet speakers van 4.500 euro of meer per stuk (hoe geweldig ze zeker ook zijn).

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by frederic

kun je meer uitleg geven hierover?
                      zijn de mm4's.

enne helaas (nog??) niet actief...

bot.., UP-Junior DS?? die ken ik niet..
                      Oh, enne, hou ff rekening met je aqfschrijving, sommigeb speakers kun je na een jaar al niet meer verkopen/inruilen, sommigen leveren na 10 jaar nog steeds goed geld op...
                      Last edited by Gast1401081; 19-08-07, 18:51.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
                        zijn de mm4's.

enne helaas (nog??) niet actief...

bot.., UP-Junior DS?? die ken ik niet..
                        Oh, enne, hou ff rekening met je aqfschrijving, sommigeb speakers kun je na een jaar al niet meer verkopen/inruilen, sommigen leveren na 10 jaar nog steeds goed geld op...
                        Als het aan anderen ligt zijn ze morgen actief.
                        Maar het gewicht is een groter probleem dan ik aanvankelijk dacht. (omdat ik weet dat het altijd dezelfde zullen zijn die ze op de subs zal mogen heffen.)

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

line aray op een liftje is te duur. (we hebben maar 16piek over voor nieuwe klankkasten)

Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn de msl4 aan een liftje te hangen. (vast) zodat ze met lift en al de kamionet in kunnen.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

kan wel, ff wat inporviseren, de msl-4 is takelbaar.

enne : gewichts=probleem? een passieve kast met filters weegt hetzelfde als een actieve kast, omdat daar geen filters meer inzitten.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
                              kan wel, ff wat inporviseren, de msl-4 is takelbaar.

enne : gewichts=probleem? een passieve kast met filters weegt hetzelfde als een actieve kast, omdat daar geen filters meer inzitten.
                              Ben je daar zeker van?
                              Kan ik ergens het gewicht terug vinden?
                              De MSL 4 is ongeveer 81kg
                              Last edited by frederic; 20-08-07, 15:57.

Comment

Working...