shure sm 58 beta ( real - fake )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

De aanbieder zegt in zijn advertentie van de sm87 "geen goedkope chinese rommel".....hmmmm

Comment

• Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

Beangstigend. Ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat werkelijk ALLES op Ebay chinese namaak is.
      Chinese Wholesalers bieden partijen aan op internet (Ebay e.d.)
      en vervolgens kopen locale handelaartjes die op en bieden ze te koop aan op sites als marktplaats. Vaak is het ook nog zo, bij dingen als kleding, dat er een officiele foto van het originele merk wordt gebruikt en er vervolgens een goedkope merkloze kopie wordt verstuurd. Als het dan door een nederlander op een nederlandse site wordt aangeboden is het wel erg verleidelijk. Het is uiteraard gewoon strafbaar. Maar ja, moet je wel eerst gepakt worden. Tot die tijd is het uitkijken geblazen en eerst de importeur bellen.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by Lennartsound
        Beangstigend. Ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat werkelijk ALLES op Ebay chinese namaak is.
        Chinese Wholesalers bieden partijen aan op internet (Ebay e.d.)
        en vervolgens kopen locale handelaartjes die op en bieden ze te koop aan op sites als marktplaats. Vaak is het ook nog zo, bij dingen als kleding, dat er een officiele foto van het originele merk wordt gebruikt en er vervolgens een goedkope merkloze kopie wordt verstuurd. Als het dan door een nederlander op een nederlandse site wordt aangeboden is het wel erg verleidelijk. Het is uiteraard gewoon strafbaar. Maar ja, moet je wel eerst gepakt worden. Tot die tijd is het uitkijken geblazen en eerst de importeur bellen.
        je mag sis allemaal dankbaar zijn, tot dusver, bij deze !!!!
        siske
        sis
        Last edited by sis; 21-08-07, 15:28.
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Idd goed topic. Is er iemand bekend met fake c414's of neumann?

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Nee, maar wel met fake Oktava's:
            Oktava: Attention - fakes!

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

Vandaag even voor de gein een tweetal SM58's die hier thuis liggen naast elkaar gelegd en verrek, er zit een fake one tussen.

Hieronder wat foto's zodat het misschien voor anderen duidelijker wordt om ze te herkennen.

Zie het verschil van kleur in de band waar SHURE SM58 op staat, zie ook de sticker op de SM58 kop. Ook de ballgrill is anders.

Links de originele ballgrill. Zie ook de rand onderaan de ballgrill.

Onderin (links dus eigenlijk) de originele SM58, zie het verschil in de band waar SHURE SM58 op staat.

Niet echt duidelijk, maar de linker is de originele SM58. Er staan ook de 2 initialen op. De rechter heeft dat niet en ook het boutje/moertje loopt langer door. Draadjes zijn ook een stukje dunner dan van de originele SM58.

Op deze foto is dat iets duidelijker te zien.

Zie bovengenoemde verschillen, de kleur van het gedeelte wat je vasthoudt is ook iets anders (neigt richting blauw).

En de pinnetjes. Links de originele SM58, heeft toch echt gold plated pinnen.

---

Kortom: genaaid dus. De kopie heb ik een tijdje terug te goeder trouw op Marktplaats gekocht, dus die gaat daar ook weer naartoe (dan weet je het alvast ).

Mocht iemand het ding nog aan een oscilloscoop willen hangen of er andere metingen mee willen doen? Neem dan ff contact op.

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Kun je eens kijken in hoeverre de klank écht verschild? Evenals de schokdemping?
                lala..

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

Niet hier, heb geen test mogelijkheid thuis en op de zaak kom ik voor volgende week ook niet meer.

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

Originally posted by GoTMoRe
                    Ik probeer woensdag (en anders Vrijdag) langs te gaan bij m'n werk, en hem daar te vergelijken met een 'echte' Beta58..

Ik hou jullie op de hoogte. (vind dit toch wel zwaar kl*te)

Adverteerder waar ik mijn mic's weg heb:

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

met deze meneer heb ik ook al eens contact gehad...

ik had een bod gedaan op de beta's maar heb het afgedaan omdat me zakgeld op was. aangezien die kerel vaak adverteerd....

ik ben dus net door het oog van de naald gekropen...

degen die ik heb getjekt heb ik van een prof zaneres die hem voor de zekerheid had maar eigenlijk hem nooit gebruikte voor een 80 euro

maar afijn

ik zie graag een hoop foto's van zoek de verschillen....

mischien is het zelfs wel een appart topic waard net als bijvoorbeeld het gestolen topic....mischien een idee naar de mod's toe

Comment

• GoTMoRe
                      • Aug 2005
                      • 350

Originally posted by Melo-G
                      Niet hier, heb geen test mogelijkheid thuis en op de zaak kom ik voor volgende week ook niet meer.
                      Je hebt inmiddels een mailtje van me ivm het gebeuren, mede naar aanleiding van je verhaal op het conculega forum.

[edit]

Zelf foto's geschoten van mijn mic's, op verzoek van TM-audio.

Foto's zijn te vinden op:

Lijken jouw Beta's hier op, dan mag je ervan uit gaan dat ze nep zijn. Let vooral op het 'ingeponzte' gedeelt rondom de XLR. Dit heeft de valse sm58 van Melo-G ook. En op marktplaats hebben gek genoeg ALLE nieuw aangeboden mic's dit!

Punt om érg goed op te letten dus.
                      Last edited by GoTMoRe; 22-08-07, 10:59.
                      lala..

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1067

ik was net nog even op de site van shure.de en daar vond ik dit dus ook

Shure - Shure Gegen Produktfälschungen

dus daar bij shure zijn ze dr ook wel al achter

verder komt mijn shure beta 58 wel weer overeen met die van goTMore...

maar het vergelijk ding uit de eerste post is dan ook niet te vertrouwen...

ik heb hem net is vergeleken met mijn beta 52 kwa kleur en uiterlijk maar het is toch knappe naamaak dan. mijn beta 52 komt overigens bij musik productiv vandaan dus ik mag daar denk ik wel van uit gaan dat ze daar de goeie verkopen....
                        Last edited by jens; 22-08-07, 17:17.

Comment

• GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

Zojuist (optisch) vergeleken met een 'echte'. Mijn baas kon het verschil maar niet vinden, totdat ik enkele opvallers duidelijk heb gemaakt.. En hij het nog niet kon geloven..

Verschil in kleur is er, nihiel,(de neppert is wat groeniger) ook het verschil in 'rooster' is slechts miniem. Het zit hem in het xlr chassis en vooral de ophanging van de kop.

Heb jij een microfoon waarvan je alle 'handling' geluiden hoort(oa het aan tikken van de kabel, want ook dit hoor je over de mic..), en heeft het eerder aangehaalde cirkeltje bij de XLR zitten. Dan mag je er gerust van uit gaan dat de jouwe nep is.
                          lala..

Comment

• sompi
                            • Mar 2003
                            • 200

allemaal niet teveel panikeren .

Ik heb een dertigtal sm58-en en er zijn toch wel een 3tal verschillende uitvoeringen bij (oa kleurverschil )

Toch zijn ze allemaal officieel bij erkende importeur gekocht .
                            Klankmatig is er geen verschil .

Blijkbaar heeft SHURE op een bepaald ogenblik micros geproduceerd in Mexico , terwijl de normale productie elders verloopt .

Hier komen de verschillen van .

Er blijft echter enorm veel namaak op de markt .

Comment

• postsuave
                              • Sep 2006
                              • 46

ik heb mijn 58 gecontroleerd, en lijkt een echte te zijn op 1 ding na, de schroefdraad is bij mij ook gelakt.
                              het beste vind ik dat je het verschil kan zien in het kleine XLR-inkepinkje onderaan, dat is rond bij de echte en op de foto's blijkbaar vierkant bij de fake.
                              Dit kan je onmiddellijk zien zonder iets los te draaien...
                              Last edited by postsuave; 22-08-07, 19:25.

Comment

• jens
                                • Aug 2004
                                • 1067

ok nou jah daar ga ik daar maar van uit....die kabel problemen heb ik geen last van gehad maar mischien is het me nog nooit opgevallen moet zeggen dat ik hem ook nog niet zo heel lang heb, heb dat ik net begon wat senheisers aangeschaft en daar heb ik nog steeds genoeg aan. maar las zoveel goede reacties van de beta en zodoende 1 gekocht.vond hem wel dik anders klinken maar dat leek me niet zo vreemd als een senheiser 845 en een beta 58

nou jah die paar klusjes die ik er nu mee heb gedaan ging best wel aardig en aagezien ik geen Lowlands producties doe maar huis tuin en keuken partijen.... ik zie wel hoe lang ie het volhoudt

iig als ik dr nog is een koop dan haal ik het wel ergens waar het wel te vertrouwen is.

=
                                Last edited by jens; 22-08-07, 19:28.

Comment

Working...