shure sm 58 beta ( real - fake )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

Ook ik ben erin getrapt. Fake SM57's, bijna niet van echt te onderscheiden. Redelijke prijs, zgan - tweedehands 70 euro via marktplaats.

Meest opvallende is dat het shure-logo op de rand niet goed is. De bovenkant van de R steekt er iets bovenuit.

Deze youtube sloeg de spijker op zijn kop en is erg goed (haalde helaas al mijn twijfel weg) YouTube - Fake Shure SM57

Andere verschillen zijn o.a.:
    - kleur van grill
    - weerstand over aansluitpootjes
    - geen serienummer

Ik ben persoonlijk langs geweest om e.e.a. op te halen en breng het vanavond weer terug. De verkoper heeft ze ook via internet gekocht en heeft nu ongevraagd een nieuwe Shure-advertentie direct van marktplaats gehaald. Ik neem aan dat we er netjes uitkomen en gelukkig weet ik "waar zijn huis woont".

Ik zie bij eerdere reacties dat fakes door ons gewoon weer - als echt - op martkplaats worden gezet. Ik vind dat "wij" dat toch echt niet kunnen maken. Als ik er met de verkoper niet uitkom, dan gaat het als "fake" marktplaats op en anders niet. Ik voel me echt besodemieterd en hoef dat anderen echt niet aan te doen.
    Last edited by SH1000; 19-12-10, 10:26.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Ik heb er ook ooit drie gekocht, stom natuurlijk,
      Maar toch zijn ze leuk voor backingvocals en die zangers zijn dan weer blij met hun blauwe randje om de kop...
      Nog nooit een muziekant gehoord die hem niet goed vond klinken

Comment

• SH1000
        • Dec 2009
        • 220

Originally posted by Hansound
        Ik heb er ook ooit drie gekocht, stom natuurlijk,
        Maar toch zijn ze leuk voor backingvocals en die zangers zijn dan weer blij met hun blauwe randje om de kop...
        Nog nooit een muziekant gehoord die hem niet goed vond klinken
        Gelukkig heeft de verkoper ze teruggenomen. Geen 2e hands mikes meer voor mij. Gewoon nieuwe besteld...
        Good is the enemy of Great
        [Jim Collins]

Comment

• mathijswassink
          • May 2009
          • 3

Hallo,

Ik schop even dit topic omhoog. Ik wil even waarschuwen.

Er staat op dit moment op Marktplaats een Shure SLX set met Beta 58 zender

Als ik naar de foto kijk dan lijkt deze microfoonkop verdacht veel op een fake beta 58.
          Opvallend is de blauwe kleur van de ring en de grote van de ring. Deze is zo te zien van Rubber en zit los.

Volgens de verkoper wordt alles van Shure in China gemaakt en kun je een namaak zo herkennen.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by mathijswassink
            Volgens de verkoper wordt alles van Shure in China gemaakt en kun je een namaak zo herkennen.
            Alles van Shure wordt in Mexico gemaakt, niet in China (!)

Op de foto vind ik het erg lastig om te beoordelen of dit een fake is. De flits van de camera en de cameralens kan de boel behoorlijk vertekenen.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Leon1984
              • Dec 2009
              • 15

Ik denk dat ie toch wel fake is... Als je goed kijkt naar de mic, dan zie je dat "SLX 2" toch wel heel dicht op het powerledje daaronder gedrukt staat.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Daar heb je een punt, net als dat de tekst 'SLX 4' op de receiver niet recht boven de powerknop staat.

Ik ken de SLX niet goed genoeg om puur daarop te oordelen, oude versie misschien? Geen idee.
                De handleiding en accessoires zijn namelijk zo op het eerste gezicht wel exact als de echte.

Enige manier om dat echt te beoordelen is het ding vasthebben, kop eraf schroeven en verder onderzoek.

Wat betreft de gewone SM58/SM57/beta58/beta57: echte Shure's hebben nummertjes bij de XLR pinnen, meeste fakes niet. Heel makkelijk om ze aan de hand daarvan direct te onderscheiden.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Wanneer een aanbieding bijna te mooi lijkt
                  om waar te zijn,........

dan is het dit meestal ook,

te mooi om waar te zijn.

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ik vind het nogal suggestief om aan de hand van een onduidelijke foto te gaan bepalen of een adverteerder al dan niet een origineel exemplaar aanbied.....
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mathijswassink
                      • May 2009
                      • 3

Om nog even op fake microfoons terug te komen. Dit kwam ik net tegen:

Het beste is om de microfoons bij de erkende dealers te kopen dan heb je een nieuwe en een originele.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by mathijswassink
                        Om nog even op fake microfoons terug te komen. Dit kwam ik net tegen:

Het beste is om de microfoons bij de erkende dealers te kopen dan heb je een nieuwe en een originele.
                        Dat soort verkopers mogen ze voor mij opsluiten!

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Er is een abuse knop op Marktplaats.

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• mathijswassink
                            • May 2009
                            • 3

Bedankt voor de tip. Hij is in eens weg

Comment

• richardv
                              • May 2014
                              • 39

Je hebt van die mensen die ondanks alle waarschuwingen toch een Shure SM58 beta via marktplaats kopen.
                              Ik zelf ben er dus zo eentje...
                              €120,- voor een zo goed als nieuwe microfoon.
                              Dat is toch niet echt een prijs waarvan je zegt "te mooi om waar te zijn".
                              Maar ook dit bleek een fake te zijn.
                              Moet wel eerlijk zeggen dat de verkopende partij wel zo sportief was om het geld weer terug te storten.
                              Daar heb ik dan wel een beetje respect voor.

Maar ik heb nu wel even de mogelijkheid om te zien waar de verschillen in zaten.
                              Komen ze:

- Het meest opvallende is toch wel het logo van Shure. Die was erg slecht (rechts is fake).

- De kleur van het 'handvat' is echt anders. Veel blauwer. De orginele is 'grijzer'.

- Het kapsel is niet flexibel opgehangen. Je krijgt er geen beweging in.

- De blauwe ring zit gewoon los. Deze gaat erg erg makkelijk af.

- Het tasje welke erbij geleverd wordt is kleiner en glimt veel meer.

- Het gewicht: een orginele weegt 282 gram, de fake weegt 268 gram.

- En dan de klank, het zou je niet verbazen dat die een stuk slechter is.

- Verpakking is ook anders (onderste is fake):

Last edited by richardv; 26-10-17, 16:05.

Comment

• drummerke
                                • Oct 2006
                                • 432

Ik vind vooral de kleur en weerspiegeling van de omhulsing vrij verschillend. Al weet ik niet of ik het zou herkennen als ik alleen een kopie in de handen had.
                                Ben zelf fan van de beta 57 en 58.

Comment

Working...