Ik wil een KMS 104 of 105 zangmicrofoon kopen voor lifeoptredens. Ik zing zowel jazz als nummers met wat meer stevige drum. Mijn voorkeur gaat uit naar KMS 105 van neumann omdat deze net even wat meer hoogte pakt. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze condensator-eigenschappen van de neumann op het podium. Pakt hij veel op van de drum/bass? Ik weet in elk geval wel dat hij minder gevoelig is dan de sureBeta58.
ervaring met Neuman KMS 105?
Collapse
X
-
Ik wil een KMS 104 of 105 zangmicrofoon kopen voor lifeoptredens. Ik zing zowel jazz als nummers met wat meer stevige drum. Mijn voorkeur gaat uit naar KMS 105 van neumann omdat deze net even wat meer hoogte pakt. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze condensator-eigenschappen van de neumann op het podium. Pakt hij veel op van de drum/bass? Ik weet in elk geval wel dat hij minder gevoelig is dan de sureBeta58.Spelingvouten onder voorbehout... -
De KMS van neuman is een goeie mike alleen in combinatie met een harde drummer is het niet mijn favoriet . Dan kies ik eerder voor een mike als MB of een beyer en als het echt niet anders kan een sm58/87 ofzo .Comment
-
inderdaad een goeie mike, maar wel veel overspraak wat de hele mix kan verpesten, dus mij niet gezien als het gaat om harde podiumvolumes.Comment
-
laten we niet lullen hé.
De KMS105 is het beste wat er op de markt bestaat van zangmicrofonen.
En ik heb sterke twijfels of hier veel posters zijn met ervaring met deze mic.
Het is een microfoon die kan worden ingezet in de meest complexe situaties. laten we zeggen: klassiek (operastem), jazz, kleinkunst enz....
Let wel het is een condensator microfoon. Dit heeft tot gevolg dat bij hevy optredens, feedback kan optreden tijdens het concert.
Het vraagd meer aandacht bij het plaatsen van de monitoren, en het afstellen ervan.Last edited by frederic; 25-08-07, 01:46.Comment
-
Ik zeg niet dat het een slechte mike is Alleen in het geval van een heavy drummer of een big band kan de overspraak een behoorlijk probleem vormen.
Bij de Trokener kecks hebben ze een vergelijking gemaakt tussen de MB219 en de 105 die ze al hadden waarop vervolgens de 219 gebruikt werd. De 105 pakte te veel drums op .(gerben is niet de zachtste drummer die er rond loopt zeg maar)
Bij Treintje Oosterhuis heb ik op haar verzoek ook een 105 (van haar zelf) moeten gebruiken in combinatie met een big band . Ook hier had ik persoonlijk liever een andere mike gebruikt en ik denk dat de jongen die op front stond ook wel.
Nogmaals het is een top mike alleen voor sommige situaties minder geschikt.Comment
-
-
Jij bent een studio-man hé? Als een live-techneut die opmerking zou maken, zou iedereen hem compleet uitlachen ;-) ha ha...
Nee, ik vind de 105 een fantastische microfoon, zowel voor zang als ook voor andere dingetjes (zo gebruik ik hem altijd als solo-mic voor trompetten/ bugels/ trombones bij bigbands). In de juiste setting inderdaad zo'n beetje de beste zangcondensator die er bestaat !!
Echter, zoals hier al diverse malen eerder is geroepen: je moet wel weten wanner je hem moet gebruiken. Maar dat geld ook voor alle andere mics, toch? In een omgeving waar je veel overspraak zult hebben (en dat niet wilt), is een dynamische mic allicht een betere keuze. Echter, heb je een redelijk rustig podium geluid en werk je met jazz/ bigband/ singer songwriter (afijn, je begrijpt wat ik bedoel)... dan zul je niet snel een betere mic als deze 105 (of 104, die is hypernier, toch?) gaan vinden !!
@TS: Dus... als je hem per sé wilt gebruiken, kijk dan ook eens naar de 104, aangezien die een smaller pick-up heeft en dus minder overspraak zou moeten hebben met dezelfde klank die je zoekt.
Cheers! ik ga werken ;-)... monitors vandaag voor de verandering !Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
dan zul je niet snel een betere mic als deze 105 (of 104, die is hypernier, toch?) gaan vinden !!
De 105 is een erg goede mic, maar niet altijd het beste (zoals je in de andere reacties kan lezen)
Als jou stem goed klinkt bij deze mic dan is dit zeker 1 van de aanraders om als mic te kopen als zanger.
(voor sax is hij ook tegek!)Comment
-
enne, vergeet niet dat de meeste neumanns die je bij de pro-vox ziet en kapsel-aanpassing hebben ondergaan, maw je ziet een 105, maar dr kan best iets heel anders inzitten...Comment
-
Iets anders in zitten? Dat is dus lastig te achterhalen vrees ik.
Comment
-
De drummer die wij hebben bij de wat 'hardere' band; is geen ragger dus dat zit dan ook weer meeComment
-
laten we niet lullen hé.
De KMS105 is het beste wat er op de markt bestaat van zangmicrofonen.
En ik heb sterke twijfels of hier veel posters zijn met ervaring met deze mic.
Het is een microfoon die kan worden ingezet in de meest complexe situaties. laten we zeggen: klassiek (operastem), jazz, kleinkunst enz....
Let wel het is een condensator microfoon. Dit heeft tot gevolg dat bij hevy optredens, feedback kan optreden tijdens het concert.
Het vraagd meer aandacht bij het plaatsen van de monitoren, en het afstellen ervan.
Het ligt dus aan het 'overgeluid' zeg maar; en hoe goed de afstelling van de band met de meeste herrie wordt gedaan maar qua stemgeluid blijft KMS dus favoriet begrijp ik.Comment
Comment