Paar weken terug problemen gehad met mn insert van de foh-eq, gevolg dat die kant ineens een 20-tal db's meer input gaf op versterkerrack, was al teneinde aant spelen... Dus zit nu met 4 kapotte speakers die terug mogen reconed worden (rcf). Conclusie toch maar ff mn limitter instellen (aangezien die er toch al inzat maar nog niet opstond). Was daar altijd tegen omdat het je klank zo kan verpesten, nu is mn vraag hoe ik deze het beste instel zodat ik toch het meeste rendement nog uit de set kan halen en zo min mogelijk hoef te limitten. Maar wil natuurlijk wel mn speakers er niet doorhalen. Gebruikte limitter is de ingebouwde van de driverack P.a. van DBX. Momenteel heb ik deze op -5db staan en de overeasy op 5. Lijkt me niet slecht maar ben er nog niet mee op job geweest. En zou het uithalen als ik de compressor op de dbx instel of niet? Zoals ik al zei is het voor op een eindset en wil zo min mogelijk mn klank verpesten maar wil natuurlijk ook kapotte speakers vermijden.
Hoe het juist instellen van een limiter op een eindset.
Collapse
X
-
Hoe het juist instellen van een limiter op een eindset.
Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...Labels: None -
Persoonlijk ben ik niet weg van de 'limiters' van DBX...Ik heb het gevoel dat ze niet doen wat ze moeten doen...Naar mijn mening kun je beter er een aparte limiter tussenhangen, iets al s een BSS DPR402, TC TripleC of dB Max....
Wat ik me afvraag, hoe groot is jouw versterker vermogen tegenover de speakers? Als je namelijk overcapaciteit hebt, is de kans veel kleiner dat je speakers kapot gaan...
Over wat voor setje praten we? En vooral wat voor mixer?Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW** -
Gewoon de gainstructuur volgens de gebruiksaanwijzing instellen, en daarna de limiter volgens dezelfde gebruiksaanwijzing van de drpa!
Beetje flauw misschien, maar het staat er echt duidelijk in!
Compressor zou ik niet gebruiken als ik jouw wensen zo lees.
Paul.Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Vraag bij de importeurs op hoeveel voltage dat de speakers kunnen hebben zonder in rook op te gaan en op welk input niveau (in dbv) de versterkers die je gebruikt dat voltage geven . Ga daar als je safe wilt spelen een 2 a 3 db onder zitten qua treshhold . De attack/release tijden zou ik als ik jouw was (ben ik niet maar goed) even na vragen bij de desbetreffende importeurs . Zij zouden dit soort info gewoon moeten hebben .
Veel sucses.TimoComment
-
het is een budgetsetje van me, de speakers die erdoor zijn zijn 2x l15p200 (800wrms per stuk) van rcf deze zitten in een d200 baskast van jbl (die met de glijbaan) en als versterker zit daar een qsc Ex 4000 achter op 4ohm dus een 1100wrms de mid speakers zijn 2x l12p 11w (400wrms per stuk)tevens ook van rcf en de versterker daarachter is de Qsc Mx1500a op 4ohm dus een 500wrms op die mid-speakers. Volgens mijn redenering zouden die speakers er dus niet mogen doorgaan omdat ik niet teveel vermogen kan geven. Dus het zal van overstuurd/geclipt signaal geweest zijn van de versterkers uit. De mixer die erop zat was een Yamaha Ga24/12.Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...Comment
-
Toch knap dat je die 15"s kapot hebt gekregen!
Heb je ze er al uit gesneden? Zijn ze zwart of is de rand gescheurd?SR20DETComment
-
heb ze er nog niet uitgesneden, bij de 15 inches is wel degelijk de rand gescheurd, de binnenkant laat ik je weten van zodra ik ze eruit heb.Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...Comment
-
het spoel was dus nog ok bij de 15", daar was het enkel de rand dat aan duigen lag...Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...Comment
-
Dan lijkt het mij een probleem van EN te hard gedraaid EN geen highpass <30hz gebruikt.
Die speakers zijn erg lastig kapot te krijgen over het algemeen.SR20DETComment
-
De mixer die erop zat was een Yamaha Ga24/12.Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
heyhey
Daar moet ik je helaas gelijk in geven, met mn m-2500 lukt het net ff iets beter, maar zoals ik al zei is dit een budgetsetje en moeten ze dus geen super-mixers verwachten. Ze mogen eigenlijk al blij zijn dat ik ze geen behringers voorschotel. En wat die high-passfilter betreft die staat er wel op rond 30 of 25 hzHoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...Comment
-
30 of 25 Hz is al een heel verschil in conus excursie, maar zeker ook de ingestelde flankstijlheid van je HPF.
Ik zou dit toch even iets nauwkeuriger bekijken om meer schade in het vervolg te voorkomen. En daarbij houd je veel meer headroom over als je dit filter netjes insteld.
Mvg
JackPowered by AudioMadness....Comment
-
de flank dan zo steil mogelijk instellen ofwat? En laten Crossen op 31hz of 35hz?Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...Comment
Comment