Beter?: Solton MF200 of Peavy HiSys 2XT

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beatpower
    • Aug 2007
    • 23

Beter?: Solton MF200 of Peavy HiSys 2XT

Solton MF200 is een monitor/ full range kast met 12 inch woofer.

Peavy HiSys 2XT is een full-range kast met 15 inch woofer.

Dan is er nog de JBL TR-125. met 15 inch woofer.
    Deze blijkt nogal aggressief in het hoog te zijn

Ik ben niet bekend met deze merken en types, en ben erg benieuwd welke beter zijn, voordat ik een aanschaf doe.

wellicht is de sound van de Solton beter,maar de peavy heeft een grotere woofer dus meer laag. Ik weet het echt niet.
    Ik kan ze allemaal voor eenzelfde bedrag krijgen, dus het word een keuze maken welke nu echt de beste zijn voor dat geld.

Hopenlijk kan jij mij helpen!

Groeten,

Rob Geurts
    Last edited by Beatpower; 31-08-07, 20:36. Reason: titel wijzigen
    Zaanstad
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Hoi Rob, welkom op dit forum :-)

Wat is de reden dat je speakers gaat kopen? Waarvoor wil je ze gaan gebruiken dus? Dat is wel iets wat belangrijk is om te weten voordat we kunnen zeggen wat beter is om aan te schaffen.

Comment

• Beatpower
      • Aug 2007
      • 23

Zeer recent heb ik mijn eigen full-range kastjes verkocht.
      Het waren 2 kastjes van dap, waarbij ik nieuwe filters en compressiedrivers had geplaatst. Echter was er nog niet echt iets van te maken en daarom ben ik op zoek naar fatsoenlijke kastjes.

Ze zullen gebruikt worden voor drive-in werk. Ik heb nog 2 subjes maar die zijn ook niet alles. Eigenlijk kun je hier al uit begrijpen dat sub laag wel belangrijk is, en dat het dus verstandig zal zijn om een kast te kopen met 15" woofer. Een crossover heb ik niet, altans nog niet, dus de subs als de topkasten krijgen fullrangr binnen.

Maar mischien zijn de solton mf200 wel aan te raden als ik een x-over aanschaf. Laat uw mening maar horen.
      Zaanstad

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Mijn ervaring met Peavey is dat het allemaal vrij schel klinkt en dat er maar weinig laag in zit... Ik heb geen idee hoe dat met dit systeem zit, maar ik ben al diverse (vaak) oudere systemen van Peavey tegen gekomen waar het laag maar erg schaars in zat.

Met Solton heb ik geen ervaring, dus zou ik niets over kunnen zeggen...

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• world sound
          • Jan 2007
          • 77

Hoi Rob wij werken al een tijdje met de mf 15 van solton en zijn zeer tevreden over het geluid en de kwaliteit wij gebruiken ze als monitor en als fulrange op statief bij kleine feestjes.
          Kun je ze niet naast elkaar beluisteren dan kun je zelf het verschil horen en zo voor jou de beste keuze maken.
          Succes.

Met de muzikale groeten,
          Koen Roex.

Comment

• Beatpower
            • Aug 2007
            • 23

Nu heb ik STK (SP152L) op het ook.

een 15 inch full-range luidspreker, ik kan alleen iets vna het uiterlijk zeggen, dat ik wel oke, maar van het geluid weet ik nog niets.

Dus nu de vraag: STK SP152L Of JBL TR-125??
            Zaanstad

Comment

Working...