Hoe nominaal vermogen van licht en geluid tellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Originally posted by Whitefarmer
    Wie van jullie gaat er in de stoppenkast kijken/checken, welke capaciteit zekering er voor de wcd zit?

Als ik een 63A wcd 'krijg', mag ik er toch vanuit gaan dat er ook met 63a afgezekerd is?
    Mis; daar zou je van uit moeten kunnen gaan, maar dat is helaas niet zo!! Bij evenementen zie je heel veel paddestoelen met de meest vreemde verlopen van bijv. 32A->63A (of zelfs andersom, wat nog erger is). Beide met een resultaat dat je niet wenst.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Whitefarmer
      Wie van jullie gaat er in de stoppenkast kijken/checken, welke capaciteit zekering er voor de wcd zit?

Als ik een 63A wcd 'krijg', mag ik er toch vanuit gaan dat er ook met 63a afgezekerd is?
      In feite houdt een 63A aansluiting in dat het aansluitmateriaal tot maximaal 63A belast mag worden, het zegt dus helemaal niets over de gebruikte zekering.
      Vaak genoeg is een 63A aansluiting met 50A afgezekerd en een 32A met 25A, die laatste omdat een ouderwetse 'stop' niet eens in 32A bestaat.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by MusicXtra
        Vaak genoeg is een 63A aansluiting met 50A afgezekerd en een 32A met 25A, die laatste omdat een ouderwetse 'stop' niet eens in 32A bestaat.
        Ja of een 32A met verloop naar 16A, heel vaak.

Ik heb wel eens bij grote twijfel alles direct na de opbouw vol open gezet en toen gaan eten, bij terugkomst de PA nog effe vol open erbij. Het bleef er wel in...

Maar ja hier moet je maar tijd voor hebben, en je krijgt er meestal niet echt vrienden door...

Comment

• Noobie
          • Dec 2007
          • 223

Originally posted by DJ Antoon
          Maar ik heb het toch ook mee gemaakt dat er bijv. CEE 63A werd gevraagd door een band en vervolgens stond er nog niet de helft aan maximum vermogen. Geen 70% maar 200%. Daar maak je ook geen vrienden mee als een organisatie dat speciaal heeft moeten regelen.
          klopt, dan zeuren ze achteraf over de 50 euro die ze teveel betaald hebben. Zo snel als je ze vraagt "had u voor 50 minder het risico van stroomuitval willen lopen?" is het direct over met de discussie.

in idd als er maar voor 70% stroom is, gaat er dus ook maar voor 70% licht in. Óf ik laat ze even per mail bevestigen dat ZIJ het risico nemen, (tegenwoordig heeft 85% toch mail op het mobieltje). Weet ik zeker dat ik achteraf gewoon mijn centjes krijg en geen gezeik heb.

qua risicolimiet:
          Je kunt wat voordeel hebben doordat je bij (ongeveer) gelijke belasting over een krachtgroep, de effectieve waarde moet berekenen met wortel 3 i.p.v. wortel 2, dit geeft een iets gunstigere verdeling waardoor je b.v. 4 kw (bv. 2 4-barren met raylight) op 1 fase van een 16A CEE kunt laten werken. Dit heb ik zeer vaak toegepast en nog nooit problemen mee gehad. Verder als dat ga ik gewoon echt niet. Zetten ze maar een agregaat neer of laat ik wat spul uit de setup, 70%? no way.
          Last edited by Noobie; 29-10-10, 21:05.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by HR Soundproductions
            Bij evenementen zie je heel veel paddestoelen met de meest vreemde verlopen van bijv. 32A->63A (of zelfs andersom, wat nog erger is).
            Ik mag hopen dat je het net andersom bedoeld?
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Ik vind een verloop van 63 naar 32A erger, omdat soms nog wel eens vergeten wordt ook correct af te zekeren. En dat zou dus betekenen dat je 63A kan trekken door een kabel die maar voor 32A geschikt is.

Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

Working...