Ik zit er al een hele tijd aan te denken en Gino begon er net over. Stereo is natuurlijk beter, maar is het de extra kosten die het met zich meebrengt ook waard? In mijn geval gaat het om 11 personen, wanneer die allemaal stereo moeten is de eerste betaalbare mixer een M7cl.
Als je (gedeeltelijk)mono werkt is er een stuk meer keus en houdt je een hoop geld over.
Dus voor mij de vraag: mono?, stereo?, een combinatie?, of stereo met twee muziekanten op dezelfde mix?
Mono: Iedereen tevreden, maar wel een 'platte' mix.
Stereo: Helemaal geweldig natuurlijk, maar wel redelijk aan de prijs.
Combinatie: Dat zou de mooiste zijn, maar wie stereo?, wie mono?
Delen van mix: Mijn minst favoriete optie, omdat het voordeel van ieder zijn eigen mix er niet meer is.
De kwaliteit van de technicus is een ander verhaal en wilde ik buiten dit topic houden, ik kan het allebei niet
Als je (gedeeltelijk)mono werkt is er een stuk meer keus en houdt je een hoop geld over.
Dus voor mij de vraag: mono?, stereo?, een combinatie?, of stereo met twee muziekanten op dezelfde mix?
Mono: Iedereen tevreden, maar wel een 'platte' mix.
Stereo: Helemaal geweldig natuurlijk, maar wel redelijk aan de prijs.
Combinatie: Dat zou de mooiste zijn, maar wie stereo?, wie mono?
Delen van mix: Mijn minst favoriete optie, omdat het voordeel van ieder zijn eigen mix er niet meer is.
De kwaliteit van de technicus is een ander verhaal en wilde ik buiten dit topic houden, ik kan het allebei niet
Comment