stacken toppen - msl4 met cq1 kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Dus effe een kleine resume.
    Het kost me 2 extra kanalen om de infill(cq1) aan te sluiten(ik laat namelijk de msl doorlopen naar beneden) en deze kap ik dus af op 160hz, laag af filter.
    De msl komt nu op de mid/bass aansluiting van de ld2 omdat ie fullrange er aanstaat.
    Dus eigenlijk word in dit geval de woofer van de cq1 buiten werking gesteld.
    Staat nl niet in fase met de subs die toch ook hoog doorlopen, en deze woofer(cq1) werkt in principe de woofers uit de mslen tegen?
    Of kijk ik er nu helemaal verkeerd tegen aan?

Comment

• nielsjanssennl
      • Aug 2004
      • 101

Originally posted by theo
      Dus effe een kleine resume.
      Het kost me 2 extra kanalen om de infill(cq1) aan te sluiten(ik laat namelijk de msl doorlopen naar beneden) en deze kap ik dus af op 160hz, laag af filter.
      De msl komt nu op de mid/bass aansluiting van de ld2 omdat ie fullrange er aanstaat.
      Dus eigenlijk word in dit geval de woofer van de cq1 buiten werking gesteld.
      Staat nl niet in fase met de subs die toch ook hoog doorlopen, en deze woofer(cq1) werkt in principe de woofers uit de mslen tegen?
      Of kijk ik er nu helemaal verkeerd tegen aan?
      Je slaat de spijker helemaal op zijn kop :-)
      (MSL-4 op +2, CQ-1 op +3)

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

praktijk geweest

Goedendag,
        Heb afgelopen weekend in een feesttent gestaan met deze set.
        2xhp700,2xmsl4 en 1 cq1 per kant.
        Tent van 40 bij 15 denk ik.
        Alles netjes uitgemeten recht gemaakt op tijd gezet.
        Goed geluidsbeeld in de hele tent, cd erop prima.
        Nu loopt de tent vol denk 700-900 man kan iets meer zijn.
        Dus moet er iets meer gas gegeven worden, Dan word de pa erg iel
        hoog begint te overheersen en ook het sublaag.
        Verlies mid in de stemmen. kan beetje bijhalen per kanaal in de eq.
        Maar erg vol word t niet meer, Op bepaald moment word het iets rustiger en komt mijn geluid ook weer terug.
        Zijn dan die 2 12 inchers van die msl te weinig om de tent van voldoende mid/laag te voorzien?
        Zit ik niet hoog genoeg met de msl4(pakweg onderkant kast 2,20)?
        Bvd theo

Comment

• nielsjanssennl
          • Aug 2004
          • 101

Goedendag,
          Heb afgelopen weekend in een feesttent gestaan met deze set.
          2xhp700,2xmsl4 en 1 cq1 per kant.
          Tent van 40 bij 15 denk ik.
          Alles netjes uitgemeten recht gemaakt op tijd gezet.
          Goed geluidsbeeld in de hele tent, cd erop prima.
          Nu loopt de tent vol denk 700-900 man kan iets meer zijn.
          Dus moet er iets meer gas gegeven worden, Dan word de pa erg iel
          hoog begint te overheersen en ook het sublaag.
          Verlies mid in de stemmen. kan beetje bijhalen per kanaal in de eq.
          Maar erg vol word t niet meer, Op bepaald moment word het iets rustiger en komt mijn geluid ook weer terug.
          Zijn dan die 2 12 inchers van die msl te weinig om de tent van voldoende mid/laag te voorzien?
          Zit ik niet hoog genoeg met de msl4(pakweg onderkant kast 2,20)?
          Bvd theo
          Of de MSL te kort komt, zou ik niet kunnen zeggen. Bovenstaande komt me bekend voor. Heb dat vaker met MSL4 mee gemaakt. Veel sub, veel hoog en weinig mid. Wellicht iets te veel gecompenseerd op systeem EQ op de mid frequenties?
          Over welk mid frequenties praat je eigenlijk? Dit om even een beter beeld te krijgen.

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Hoi Theo,

Mijn ervaring in tenten is dat je ook goed rekening moet houden met de hoogte van de tent, het mooiste is natuurlijk hoog stacken maar dit kan nadelig zijn als je dan bijna tegen het dak van de tent komt, hierdoor krijg je veel reflectie's die je eingelijk helemaal niet wilt hebben(en daardoor krijg je weer een heel onevenwichtig geluidsbeeld in de tent. Ook is het verschil tussen wanneer de tent vol staat of niet dan in het mid hoog veel groter), daarnaast blijf ik zelf tenten altijd een lastig iets vinden om een perfect geluid te krijgen, nu met de 750set gaat het al wel weer een stuk beter doordat de toppen weer een smallere afstraling hebben.Maar zelfs dan is het stacken erg belangrijk, ook bijvoorbeeld voldoende ver uit de kant blijven wil hier bij helpen, groeten arjan

Comment

• theo
              • Nov 2001
              • 503

Originally posted by nielsjanssennl
              Of de MSL te kort komt, zou ik niet kunnen zeggen. Bovenstaande komt me bekend voor. Heb dat vaker met MSL4 mee gemaakt. Veel sub, veel hoog en weinig mid. Wellicht iets te veel gecompenseerd op systeem EQ op de mid frequenties?
              Over welk mid frequenties praat je eigenlijk? Dit om even een beter beeld te krijgen.
              Hallo niels ik denk dat ik verlies vanaf ongeveer 1khz naar boven en dan boven 5khz komt alles weer terug.
              Dus de body van de stemmen alsmede de snare.
              YouTube - gang is alles buren
              Hier de probleemavond met toen nog niet eens volle zaal je hoort publiek erg goed alsmede het orgel.
              YouTube - gangis alles midzomerfeest 04
              Hier andere tent boxen meter hoger blijft stem wel overeind.
              Kijk niet naar kwaliteit beeld en geluid gaat om principe.
              En Arie reflecties tent en hoogte is uitgemeten en op de eq weg gehaald.
              bvd .

Comment

• nielsjanssennl
                • Aug 2004
                • 101

Hallo niels ik denk dat ik verlies vanaf ongeveer 1khz naar boven en dan boven 5khz komt alles weer terug.
                Dus de body van de stemmen alsmede de snare.
                .
                Die frequentie zitten in het hoorn gebied. Das meestal niet wat instort.
                Even checken met mapponline pro of er iets gebeurt wat lijkt op kamfilter (reflectie via dak?) of luchtvochtigheid/temp, hoewel dat laatste heeft invloed op een groter frequentie dan alleen een beperkt mid-hoog gebied.
                wordt vervolgd.

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

Ik heb het nagekeken op de eq en in de tafel daar stond het nog in.
                  wel rond de 1 k maar vanaf 700hz ongeveer.

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

effe aansluitende vraag

Hallo collega,
                    effe een volgende vraag hebben uiteraard alweer verscheidene tenten gedraait.
                    Nu doet t volgende zich voor (er hebben ook andere geluidsmensen op de set gedraait met de volgende mening).
                    Onze set heeft erg veel sub en weinig mid/laag.
                    Er waren techniekers bij die vanaf 140 hz low shelving min 6 db gingen.
                    En ook op de linedriver ging t sub een stuk dicht.
                    Omdat ik met hp700 draai en geen midkasten draaien ze natuurlijk nu ook het laag weg.
                    Is het zinvol ipv 2 om met 1 hp700 kast per kant te gaan draaien daar 2 ds-2p laag/mid kasten op (direkt mooie hoogte) of ds-4p?
                    Waarop ik dan mijn msl4 2 per kant stack..
                    Kan de linedriver dan crossen op 80 en 160hz en alles naar gewenste level aanpassen.
                    Ken dan de hp700 toepassen waar ie voor bedoelt is sub tot 80hz.
                    En de midkasten toevoegen tot er voldoende is.
                    En met delay en smaart de set op tijd zetten.
                    bvd theo

Comment

Working...