Geweldig Roland M-400 nieuws
Dag allemaal,
Ik kreeg vandaag een bericht van mijn leverancier met een aantal supernieuwtjes over de M-400 waarmee de antwoorden op onderstaande berichten denk ik gegeven worden.
1. De remotecontrolsoftware waarover in eerdere postings gesproken wordt is niet de juiste software: deze is namelijk alleen voor de S-4000 en de 1608 stage-unit (wanneer je geen M-400 gebruikt).. Ik heb inmiddels voor jullie een link naar de juiste software die officieel nog niet in Europa is vrijgegeven (vandaar de Japanse website ;-) maar wel functioneel is. Profiteer ervan:
http://www.roland.co.jp/support/downloads/index.cfm?ln=jp&SearchBy=RcId&dst=P&iRcId=00000221 21&dsp=1&sPrNm=M-400
2. Eén van de weinige nadelen van de M-400 was tot op heden dat er slechts dynamics op kanaal 1 t/m 24 beschikbaar was. Echter, Roland heeft bekend gemaakt dat in de toekomst met een software-update ook dynamics gebruikt kunnen worden op kanaal 25 t/m 48 en daarmee de 24 stuks dynamics over alle 48 kanalen inzetbaar zijn. Wanneer de update precies komt is nog niet bekend, wel dat het bij de eerste update nog niet mogelijk zal zijn. Die is er waarschijnlijk met enkele maanden.
Nou, jullie ook een goed weekend. Ik ga lekker met de M-400 spelen!
Groet,
Paul
P.S. Hier kun je de handleiding van de M-400 downloaden:
RSS by Roland - V-Mixing System Overview
Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400
Collapse
X
-
Daarnaast kun je met de Yamaha software zonder de tafel al je hele setup voorbereiden en op lokatie in de tafel laden. Echt geweldig, ik maak veel gebruik van deze manier van offline editing. Ik denk dat Mark ook van deze software zoekt voor Roland.
Hiermee geef ik geen oordeel over beide tafels trouwens. Heb wel veel gehoord over de Roland maar zelf nog niet gehoord.Leave a comment:
-
Overigens staat hier de software ook:
License Agreement RSS Audio Products
Is inclusief PDF.
Greetz.Leave a comment:
-
Dit is echter volgens mij niet de software van de tafel, maar van de digital snake van rss, daar ben ik in ieder geval niet naar op zoek. Of heb ik het fout gezien.Leave a comment:
-
Ik heb op de website in Japan een link gevonden. Het lijkt erop dat veel links in Europa uitgeschakeld zijn. Mogelijk is er meer belangstelling dan de servers aankunnen.
De link is:
[FONT=Verdana]www.roland.co.jp/lib/download/S4000_RCS.html[/FONT]
Scroll helemaal naar beneden.
Je kiest je besturingssysteem (links Windows, rechts Mac) en als je goed kijkt staat door de roze Japanse characters in het Engels, grijs, Download.
Ik heb hem geinstalleerd, het werkt en is in het Engels.
Het is een beetje eenvoudig met installeren (Windows 3.11kwam weer in m'n gedachten).
Het proggie is (geinstalleerd) 360kb. (201kb in selfextracting ZIP).
Greetz.Leave a comment:
-
[FONT=Arial]De M-400 kan met gratis te downloaden visualisatiesoftware softwarematig bediend worden via een PC of laptop en er is ook de mogelijkheid om dit met een tablet-PC draadloos te doen, dus wat dat betreft zijn die "Yamaha-features" ook aanwezig op de M-400.[/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Groet,[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Paul[/FONT][/FONT]
De roland/rss websites zijn helaas verre van overzichtelijk naar mijn menig.Leave a comment:
-
Doe mij qua bediening en multi e.d. toch maar een Roland hoor. Heb er van de week mee staan te spelen en vind het in de omgang en logica een veel fijnere tafel dan een LS9. En mocht je ergens niet uitkomen: er zit zowaar een HELP-toets op! Ook voor de gasttechnieker goed te doen dus.
Klankkwaliteit heb ik met een cd-tje en 1 AKG D5 nog niet echt kunnen beoordelen, maar was er niet vies van. Was iig lekker gedetailleerd.
- Pre-amps van Roland/RSS klinken beter dan die van Yamaha
- Geen gezeul meer met een dure (en kwetsbare) 40-parige multi van 60m
- De mogelijkheid om direct 40-kanalen af te tappen richting een PC (ik neem graag live-dingetjes op)
- De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed
Daar komt nog bij dat ik in de toekomst een 2e M-400 wil hebben die ik dan als monitor-tafel in ga zetten. Het leuke is dat je dan geen extra digital snake meer nodig hebt. Je prikt je tweede tafel in een switch en gebruikt de 8 XLR-uitgangen die standaard op de tafel zitten als aux-sends: voila! Uiteraard heb je wel een digitale snake unit nodig als je meer dan 8 monitorgroepen wilt maken, maar dat komt bij mij eigenlijk nooit voor.
Groet,
PaulLeave a comment:
-
Doe mij qua bediening en multi e.d. toch maar een Roland hoor. Heb er van de week mee staan te spelen en vind het in de omgang en logica een veel fijnere tafel dan een LS9. En mocht je ergens niet uitkomen: er zit zowaar een HELP-toets op! Ook voor de gasttechnieker goed te doen dus.
Klankkwaliteit heb ik met een cd-tje en 1 AKG D5 nog niet echt kunnen beoordelen, maar was er niet vies van. Was iig lekker gedetailleerd.Leave a comment:
-
Zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen de LS9 of de M400
Voordelen M400:
- Digitale multi
- Klinkt beter
- Makkelijk te bedienen
- Compact en toch 40 kanalen
Nadelen M400:
- Er staat "Roland" op
En dit is mijn grootste twijfel... Plaatst op een technische fiche dat de geluidstechnieker kan kiezen tussen een Yamaha of een Roland... 9/10 zullen ze voor de Yamaha kiezen...
Zelf zou ik met volle overtuiging gaan voor de M400, met de hoop dat Roland de concurrentiestrijd met Yamaha zal halen op de live markt.Leave a comment:
-
Off-topic:
Om ADAT over Cat5 te transporteren is op de volgende link een mooie en betaalbare oplossing te vinden:
Hear Technologies audio interfaces
Er zijn dan voor elke ADAT verbinding een zender en ontvanger nodig. Kosten zijn zo goed in de hand te houden lijkt mij.
Via mail is mij aangegeven dat dit latency vrij is.
Greetz.Leave a comment:
-
Zijn er ondertussen ook al mensen die echt met de m-400 van Roland gewerkt hebben ? Gezien het kostenplaatje van een degelijke analoge multi die ik bij de LS9 van Yamaha nog nodig zou hebben wordt de Roland M-400 met digitale multi toch wel interssant.
Ik ga deze uiteraard zelf ook voor aanschaf aan de tand voelen, maar hoor ik graag of er hier al live-ervaringen zijn met de setup.Leave a comment:
-
Ik heb het ook gebruikt het werkt inderdaad je kan ook de gain van roland pre-amps instellen vanaf de Yamaha maar dan alleen vanuit je "rack" in het ext headamp scherm is wat extra handelingen. Maar verder het opzich goed.Leave a comment:
-
Ik heb de M400 ook vergeleken met LS9 kwa klank de M400 klinkt echt beter! vooral in hoog is het duidelijk hoorbaar.Leave a comment:
-
in hoeverre heeft de roland een vergelijkbaar systeem van de Virtual racks. maw, kun je ook bij de roland toewijzen dat je bv op 6 out kanalen een EQ wilt en de rest bv effecten?Leave a comment:
-
Bones2001 haalt al een stukje aan uit de link voor jou.Leave a comment:
Leave a comment: